Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KELİME BİLGİSİ I |
Birinci düzey |
ÇDE105 |
Zorunlu |
1 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
_
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ DİDEM YILMAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. SEMİNE İMGE AZERTÜRK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin Çince imleri(şekilleri) bakmadan açılım sırasına göre doğru bir biçimde yazabilmeleri, imlere anlam veren anahtar imleri bulabilmeleri ve anlamlarını bilmeleri, Çince sözlük bakacak düzeye ulaşmaları amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Çağdaş Çince İmlerin (şekillerin) anlamlarının, yazım ve kullanım kurallarının öğretilmesi.
|
1- |
1.Ders:"Merhaba!"(toplam 11 kelime)
2.Ders: "Çince Çok Zor Değil"(toplam 14 kelime)
Yeni kelimelerin anlamlarının, yazılım, açılım kurallarının ve önemli anahtar imlerin verilmesi, her derste öğrencilere yeni kelimelerin dikte ettirilmesi.
|
2- |
3.Ders:"Yarın Görüşürüz"(toplam 15 kelime)
4.Ders:Nereye Gidiyorsun?(toplam 14 kelime)
Yeni kelimelerin anlamlarının, yazılım, açılım kurallarının ve önemli anahtar imlerin verilmesi, her derste öğrencilere yeni kelimelerin dikte ettirilmesi.
|
3- |
5.Ders:"Bu Wang Hocadır."(toplam 16 kelime)
6.Ders:"Çince Öğreniyorum" (toplam 19 kelime)
Yeni kelimelerin anlamlarının, yazılım, açılım kurallarının ve önemli anahtar imlerin verilmesi, her derste öğrencilere yeni kelimelerin dikte ettirilmesi.
|
4- |
7.Ders:"Ne Yiyorsun?"(toplam 16 kelime)
8.Ders:"Elmanın Yarım Kilosu Kaça?"(toplam 18 kelime)
Yeni kelimelerin anlamlarının, yazılım, açılım kurallarının ve önemli anahtar imlerin verilmesi, her derste öğrencilere yeni kelimelerin dikte ettirilmesi.
|
5- |
9.Ders:"Ben Paramı Yuan”e Değiştiriceğim"(toplam 13 kelime)
10.Ders:"Nerede Yaşıyorsun?"(toplam 16 kelime)
Yeni kelimelerin anlamlarının, yazılım, açılım kurallarının ve önemli anahtar imlerin verilmesi, her derste öğrencilere yeni kelimelerin dikte ettirilmesi.
|
6- |
11.Ders:"Biz Hepimiz Yabancı Öğrencileriz"(toplam 16 kelime)
12.Ders:"Nerede Okuyorsun?"(toplam 17 kelime)
Yeni kelimelerin anlamlarının, yazılım, açılım kurallarının ve önemli anahtar imlerin verilmesi, her derste öğrencilere yeni kelimelerin dikte ettirilmesi.
|
7- |
13.Ders:"Bu Çin İlacı Midir?"(toplam 26 kelime)
14.Ders:"Senin Araban Yeni Mi Yoksa Eski Mi?"(toplam 15 kelime)
Yeni kelimelerin anlamlarının, yazılım, açılım kurallarının ve önemli anahtar imlerin verilmesi, her derste öğrencilere yeni kelimelerin dikte ettirilmesi.
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
15.Ders:"Şirkette Kaç Çalışan Var?"(toplam 17 kelime)
16.Ders:"Sen Sıkça Kütüphaneye Gider misin??"(toplam 30 kelime)
Yeni kelimelerin anlamlarının, yazılım, açılım kurallarının ve önemli anahtar imlerin verilmesi, her derste öğrencilere yeni kelimelerin dikte ettirilmesi.
|
10- |
17.Ders:"Sen Şuan Ne Yapıyorsun?"(toplam 24 kelime)
18.Ders:"Postaneye Paket Postalamaya Gidiyorum"(toplam 23 kelime)
Yeni kelimelerin anlamlarının, yazılım, açılım kurallarının ve önemli anahtar imlerin verilmesi, her derste öğrencilere yeni kelimelerin dikte ettirilmesi.
|
11- |
19.Ders:"Deneyebilir Miyim?"(toplam 17 kelime)
Yeni kelimelerin anlamlarının, yazılım, açılım kurallarının ve önemli anahtar imlerin verilmesi, her derste öğrencilere yeni kelimelerin dikte ettirilmesi.
|
12- |
20.Ders:"Doğum Gününü Kutlarım"(toplam 23 kelime)
Yeni kelimelerin anlamlarının, yazılım, açılım kurallarının ve önemli anahtar imlerin verilmesi, her derste öğrencilere yeni kelimelerin dikte ettirilmesi.
|
13- |
21.Ders:"Biz Yarın 7:15'de Yola Çıkacağız"(toplam 27 kelime)
Yeni kelimelerin anlamlarının, yazılım, açılım kurallarının ve önemli anahtar imlerin verilmesi, her derste öğrencilere yeni kelimelerin dikte ettirilmesi.
|
14- |
22.Ders:"Öğretmenimden Bana Pekin Operasını Öğretmesini Rica Ettim"(toplam 27 kelime)
Yeni kelimelerin anlamlarının, yazılım, açılım kurallarının ve önemli anahtar imlerin verilmesi, her derste öğrencilere yeni kelimelerin dikte ettirilmesi.
|
15- |
FİNAL SINAVI
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Çince imleri bakmadan ezberden yazabilecek düzeye ulaşır.
|
2- |
İmlerin yazım sırasını açılımlarını öğrenir ve ezberden yazar.
|
3- |
İmlerin anlam ifade eden anahtar kısımlarını öğrenir.
|
4- |
İmlerin anlam ifade eden anahtar kısımlarının anlamlarını öğrenir.
|
5- |
İmlerin yazım hamle sayısı az ya da çok olsa da bütün imleri kare formunda orantılı bir biçimde yazma kabiliyeti edinir.
|
6- |
İmlerin pinyin(Latince yazılışlarını) ve ses tonlarını öğrenir.
|
7- |
Sözcüklerin Türkçe anlamlarını öğrenir.
|
8- |
Temel düzeyde Çince sözcük dağarcığı gelişir.
|
9- |
Öğrenmemiş olduğu bir imi sözlükte bulabilecek düzeye gelir.
|
10- |
Çince kelimenin anlamını tahmin edebilme yeteneğine sahip olur.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Çince dil bilgisi, Çin Kültürü, Çin Tarihi ve Çin Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
|
|
2- |
Çince yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
|
|
3- |
Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
|
|
4- |
Bireysel olarak özellikle Çince – Türkçe, Türkçe – Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
|
5- |
Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
|
|
6- |
Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
|
|
7- |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
|
8- |
Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
|
10- |
Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
|
11- |
Özellikle Çin Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
|
|
12- |
Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
|
|
13- |
Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
|
14- |
Çin Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
|
|
15- |
Çin Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
|
16- |
Çin Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
|
|
17- |
Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
|
|
18- |
Yeni kültürel faaliyetleri tanımada yardımcı olur.
|
|
19- |
Çin'in tarihi geçmişini ortaya koyarak bireylerin Çin'in dünü ile bugününü anlamasına yardımcı olur.
|
|
20- |
Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
4
|
52
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
3
|
39
|
Ödevler
|
8
|
1
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
111
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1)Yang, Jizhou, Hanyu Jiaocheng, 1. cilt 1. kitap, Beijing Dil ve Kültür Üniversitesi Yayınevi, Beijing, 2010. 2)Yang, Jizhou, Hanyu Jiaocheng, 1. cilt 2. kitap, Beijing Dil ve Kültür Üniversitesi Yayınevi, Beijing, 2010.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|