Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Makine Mühendisliği ( Doktora) > ISIL ENERJİ DEPOLAMA SİSTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ISIL ENERJİ DEPOLAMA SİSTEMLERİ Üçüncü düzey MKM 652 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ YUSUF TEKİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. SEBAHATTİN ÜNALAN DOÇ. DR. BİLGE ALBAYRAK ÇEPER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Klasik sınıfta anlatım ve uygulama
Dersin amacı Termal (ısıl) enerjinin tanımı, diğer enerjilerden üretilmesi, diğer enerjilere dönüştürülmesi ve değişik ortamlarda depolanması ile ilgili terminoloji ve teknikleri vermektir.
Dersin tanımı The ability of thermal energy storage systems to facilitate energy savings, renewable energy use and reduce environmental impact has led to a recent resurgence in their interest. The second edition of this book offers up-to-date coverage of recent energy efficient and sustainable technological methods and solutions, covering analysis, design and performance improvement as well as life-cycle costing and assessment. As well as having significantly revised the book for use as a graduate text, the authors address real-life technical and operational problems, enabling the reader to gain an understanding of the fundamental principles and practical applications of thermal energy storage technology. Beginning with a general summary of thermodynamics, fluid mechanics and heat transfer, this book goes on to discuss practical applications with chapters that include TES systems, environmental impact, energy savings, energy and exergy analyses, numerical modeling and simulation, case studies and new techniques and performance assessment methods.

Dersin içeriği
1- Termal enerjiye giriş : Terminolojisi Türleri ve Birimler
2- Enerji Depolama Sistemleri
3- Termal enerji depolama metodları
4- Termal enerji depolama metodları
5- Termal enerji depolama metodları
6- Termal enerji depolama metodları
7- Termal enerjinin çevresel etkileri
8- Termal enerji depolama verimliği
9- Termal enerji depolamanın enerji ve ekserji analizi
10- Termal enerji depolamanın enerji ve ekserji analizi
11- Termal enerji depolama sistemlerinin sayısal çözümleri ve simülasyonu
12- Termal enerji depolama sistemlerinin sayısal çözümleri ve simülasyonu
13- Termal enerji depolama sistemlerinde son gelişmeler
14- Termal enerji depolama sistemlerinde son gelişmeler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Termal enerji depolamaya ait temel bağıntıları geliştirmek
2- Termal enerji depolamaya ait temel sistemleri açıklamak
3- Termal enerji depolamaya ait yeni gelişmeleri vermek
4- Termal enerji depolamanın çevreye etkisini ölçmek
5- Çıktı
6- Çıktı
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2- Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3- Teknik, ekonomik ve sosyolojik faktörleri dikkate alarak, mühendislik tasarım ve uygulamalarında özgün fikirler geliştirebilen, farklı disiplinlerle ortak çalışabilen, girişimci/yenlikçi mühendisler yetiştirmek.
4- Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
5- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
6- Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
7- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
8- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
9- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
10- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
11- Etkin iletişim kurma becerisi
12- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
13- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
14- Çağın sorunları hakkında bilgi
15- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
16- Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
17- Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
18- Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 3 5 15
Sunum / Seminer hazırlama 2 4 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 20 40
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 1 10
Ödev 3 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Thermal Energy Storage Systems and Applications İbrahim DİNÇER and Marc A. ROSEN
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar