Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Halkla İlişkiler ve Tanitim > İMAJ VE İTİBAR YÖNETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İMAJ VE İTİBAR YÖNETİMİ Birinci düzey HİT 416 Seçmeli 8 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ KÜRŞAD GÖLGELİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç.Dr. ÖZLEM IŞIK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Konferans tipi ders, tartışma
Dersin amacı İmaj ve imaj yaratmanın; reklamcılık ve halkla ilişkilerden kitlesel medya ve popüler kültüre; politikadan moda ve satışa kadar uzanan iletişim alanlarında önemli fonksiyonları vardır. İmajlar postmodern dünyada tutum, davranış ve değerleri belirleyen faktörler olarak derin bilgi sahibi olma faktörünün yerini almaya başlamıştır. Bu önemden hareketle ders kapsamında İmajın tanımı, nasıl anlam yaratabildiği, görsel algılama ve iknanın ilkeleri halkla ilişkiler perspektirinden ele alınmaya çalışılacaktır.
Dersin tanımı Bu derste imaj ve itibar kavramlarının hem kişisel hem kurumsal boyutlarına yer verilecektir.

Dersin içeriği
1- İmaj, Kurumsal imaj ve ilişkili kavramlar
2- İmajın Kavramsal Çerçevesi, Oluşumu ve Çeşitleri
3- İmajın Kavramsal Çerçevesi, Oluşumu ve Çeşitleri
4- Kurumsal İmaja Genel Bir Bakış
5- Kurumsal İmajın Kavramsal Çerçevesi
6- Kurumsal İmajın Oluşumu
7- Hedef Kitleler Açısından Kurumsal İmaj
8- Kurumsal İmajın Yönetimi
9- Kurumsal İtibar Kavramı
10- Kurumsal İtibar ile İlişkili Kavramlar
11- Kurumsal Kimlik,Kurumsal Kültür, Kurumsal Ün
12- Kurumsal İtibarın Oluşumunda Etkili Olan Faktörler
13- Kurumsal İtibar Yönetimi
14- Kurumsal İtibarın Yönetimi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Küreselleşme bağlamında örgütsel iletişim sürecinde görülen değişiklerin öğrenilmesini sağlar
2- Son dönemde örgütlerin imaj ve itibar kavramlarına yönelik artan ilginin sebeplerinin öğrenilmesini sağlar
3- İmaj ve itibar kavramına dair teorik bilginin kazanılmasını sağlar
4- Hedef Kitleler Açısından Kurumsal İmaj hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlar
5- Kurumsal İmaj ve İlişkili Kavramlar hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlar
6- Kurumsal İmajın Oluşumunda Etkili Olan Faktörler hakkında malûmat sahibi olunmasını sağlar
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 7 2 14
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 3 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kurumsal İmaj,Ömer Bakan
Yardımcı Kaynaklar Mehmet Ak, Firmalarda Kurumsal Kimlik - Monto Gotzi ve M. Alan, Corporate Reputation - Ron Kmetovicz Your reputation Sells your Company, electronic Design - Filiz Balta Peltekoğlu, Halkla İlişkiler Nedir, Beta Yayıncılık.

Ders ile ilgili dosyalar