Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Matematik > LİNEER CEBİR II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
LİNEER CEBİR II Birinci düzey MAT108 Zorunlu 2 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HİMMET CAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. HİMMET CAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu ders, vektör uzayları, lineer dönüşümler, matrisler, lineer denklem sistemleri, determinantlar ve iç çarpım uzayları gibi lineer cebir II nin temel kavramlarını öğrenciye öğretmeyi amaçlar.
Dersin tanımı Vektör uzayları, lineer dönüşümler, matrisler, lineer denklem sistemleri, determinantlar ve iç çarpım uzayları gibi Lineer Cebir II nin temel kavramları.

Dersin içeriği
1- Halka ve cisim
2- Vektör uzayları ve altuzaylar
3- Bazlar ve boyut
4- Lineer dönüşümler, izomorfizmler, görüntü, çekirdek
5- Matrisler
6- Rank ve denklik
7- Lineer denklem sistemleri, ters matrisler
8- Matrisler ve lineer dönüşümler
9- Ara sınav
10- Determinantlar
11- İç çarpımlar
12- Ortogonal ve ortonormal bazlar
13- Karakteristik polinom, karakteristik değerler ve karakteristik vektörler
14- Cayley- Hamilton teoremi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Vektör uzaylarının temel kavramlarını edinir
2- Lineer dönüşümler ve özelliklerini anlar
3- Matris ve lineer denklem sistemleri konularını pekiştirir
4- Matrisler ve lineer dönüşümler arasındaki ilişkiyi öğrenir
5- İç çarpım uzaylarının temel kavramlarını ve özelliklerini anlar
6- Cayley-Hamilton teoremini öğrenir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematiksel düşünme yeteneği kazanır ve bu yeteneği kullanır.
2- Matematik ile ilgili bir problemi kurgulayabilir, çözüm yöntemi geliştirebilir ve sonuçları gerektiğinde uygulayabilir.
3- Fiziksel olayları matematiksel modelleme yaparak çözebilme yeteneği geliştirir.
4- Güncel yazılım programları kullanır ve bu yeteneğini bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemede de kullanır.
5- Girişimcilik ve yenilikçiliğe önem verir.
6- Soyut düşünme yeteneğini kullanır.
7- Soyut kavramları, matematiksel yöntemler ile somut hale indirgeyerek bunları anlama ve yorumlama yeteneği kazanır.
8- Matematiksel düşüncenin bir sanatsal özelliğe sahip olduğunun farkına varır.
9- Matematik tarihi ile ilgili belirli bir bilgi düzeyinde olur ve bilim tarihinde matematiğin yerini kavrar.
10- Analitik düşünme yeteneği kazanır.
11- Sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
12- Kendi meslektaşları ile takım oluşturabilme ve bireysel bilgilerini takıma yansıtma yeteneği kazanır.
13- Kendi alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
14- Kendi alanı ile ilgili matematiksel bilgileri belirli düzeyde takip edebilecek ve yorumlayabilecek düzeyde bir yabancı dil geliştirir.
15- Sahip olduğu matematiksel bilgileri farklı disiplinlerde de kullanır.
16- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 7 7
Toplam iş yükü     143
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 1 10
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı H.H. Hacısalihoğlu, Lineer Cebir, Fırat Üni. Fen Fakültesi yayınları, İstanbul, 1982.
Yardımcı Kaynaklar S.I. Grossman, Elementary Linear Algebra, Wadsworth Publishing Company, California, 1987.

Ders ile ilgili dosyalar