Giriş | English

Lisans > Adalet Meslek Yüksekokulu > Adalet > HUKUK SOSYOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HUKUK SOSYOLOJİSİ Birinci düzey ADA 210 Zorunlu 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ TALHA TURHAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Öğr. Gör. Talha TURHAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Öğr. Gör. Talha TURHAN
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Adalet kavramının kültüre ve coğrefyaya göre değişen bir boyutunun olup olmadığının tartışılacağı ve evrensel bir adalet olgusunun varlığının sorgulanacağı bir içeriğe sahip olan derste, öğrencilerin adalet ve kültür arasındaki diyalektiğe eleştirel yaklaşabilmelerini sağlanacaktır.
Dersin tanımı Adalet, kültürün bir parçası veya uzantısı mıdır yoksa kültür, adaletin olmazsa olmaz tamamlayıcı bir unsuru mudur? Bu iki fenomen arasındaki dikatomik farkın yeni bir kültürel adalet paradigmasına yol açıp açmadığının tartışıldığı ders.

Dersin içeriği
1- Adalet kavramının klasik ve modern çağdaki tanımları ve toplumsal karşılıkları
2- Klasik Yunan düşünürlerinin adalet olgusu üzerine yazdıkları ve söyledikleri
3- Adalet olgusunun kadim dinlerdeki yeri ve önemi
4- Adalet kavramına ilişkin kuramsal yaklaşımlar ve tartışmalar
5- Toplumların, yaşadıkları coğrafyalara göre adalet algıları
6- Hukuk ve yasa ilişkisi arasında adaletin konumlanışı
7- Küreselleşme sürecinde adalet olgusunun yeri
8- Kültürel bir görecelik olarak adalet
9- Evrensel kültürden evrensel adalete
10- Etnosentrizm çağında adaleti tanımlamak
11- Avrupa Adalet Divanı
12- Uluslararası Ceza Mahkemesi
13- Batı toplumlarının sistem ahlakı ve adalet algısı
14- Doğu toplumlarının sistem ahlakı ve adalet algısı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrencilerin adalet olgusuna ilişkin zengin bakış açısı kazanmaları
2- Adalet olgusuna yaklaşımın geçirdiği tarihsel sürecin bilinmesi
3- Adalet kavramına ilişkin geliştirilen teorilerin ve düşünürlerinin öğrenilmesi
4- Kadim dinlerin adalet olgusuna yönelik öğretilerinin öğrenilmesi
5- Fikir ve eylemin adalet ölçeğinde tartışılabilmesinin becerilmesi
6- Kültürlerin adalet ile olan ilişkilerinin tartışılabilmesi
7- Küresel bir kültür ve adaletten söz edilip edilemeyeceğinin bilinmesi
8- Adalet mülkün temelidir sözünün ontolojik ve epistemolojik açılımının öğrenilmesi
9- Uluslararası adalet örgütlerinin objektifliğinin tartışılabilmesinin öğrenilmesi
10- Evrensel bir adalet tanımının ne kadar mümkün olduğunun öğrenilmesi

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Dersin kavramlarını bilme
2- Dersin mesleki eğitime katkısı
3- Genel hukuk dersleri içinde yeri
4- Uygulamada dersin konu ve kavramları ile karşılaşma
5- Sorunlara çözüm bulabilme
6- Mantıklı ve tutarlı düşünmeye etkisi
7- İşyerindeki yapacağı işe katkısı
8- Bir üst öğrenime geçişte katkısı
9- Kriz dönemlerinde nasıl davranacağını bilmeye etkisi
10- İnsan ilişkilerinde tutarlı olmaya etkisi
11- Mesleki kariyerinde başarıya etkisi
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 1 8
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 2 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 1 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     50
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Sosyal Adalet ve Şehir, David Harvey, Metis Yayınları, 2016.
Yardımcı Kaynaklar Çokkültürlülük ve Sosyal Adalet, Ali Şafak Balı, Çizgi Kitabevi, 2001.

Ders ile ilgili dosyalar