Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
HUKUK SOSYOLOJİSİ |
Birinci düzey |
ADA 210 |
Zorunlu |
4 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ TALHA TURHAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Öğr. Gör. Talha TURHAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Öğr. Gör. Talha TURHAN
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Adalet kavramının kültüre ve coğrefyaya göre değişen bir boyutunun olup olmadığının tartışılacağı ve evrensel bir adalet olgusunun varlığının sorgulanacağı bir içeriğe sahip olan derste, öğrencilerin adalet ve kültür arasındaki diyalektiğe eleştirel yaklaşabilmelerini sağlanacaktır.
|
Dersin tanımı
|
Adalet, kültürün bir parçası veya uzantısı mıdır yoksa kültür, adaletin olmazsa olmaz tamamlayıcı bir unsuru mudur? Bu iki fenomen arasındaki dikatomik farkın yeni bir kültürel adalet paradigmasına yol açıp açmadığının tartışıldığı ders.
|
1- |
Adalet kavramının klasik ve modern çağdaki tanımları ve toplumsal karşılıkları
|
2- |
Klasik Yunan düşünürlerinin adalet olgusu üzerine yazdıkları ve söyledikleri
|
3- |
Adalet olgusunun kadim dinlerdeki yeri ve önemi
|
4- |
Adalet kavramına ilişkin kuramsal yaklaşımlar ve tartışmalar
|
5- |
Toplumların, yaşadıkları coğrafyalara göre adalet algıları
|
6- |
Hukuk ve yasa ilişkisi arasında adaletin konumlanışı
|
7- |
Küreselleşme sürecinde adalet olgusunun yeri
|
8- |
Kültürel bir görecelik olarak adalet
|
9- |
Evrensel kültürden evrensel adalete
|
10- |
Etnosentrizm çağında adaleti tanımlamak
|
11- |
Avrupa Adalet Divanı
|
12- |
Uluslararası Ceza Mahkemesi
|
13- |
Batı toplumlarının sistem ahlakı ve adalet algısı
|
14- |
Doğu toplumlarının sistem ahlakı ve adalet algısı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrencilerin adalet olgusuna ilişkin zengin bakış açısı kazanmaları
|
2- |
Adalet olgusuna yaklaşımın geçirdiği tarihsel sürecin bilinmesi
|
3- |
Adalet kavramına ilişkin geliştirilen teorilerin ve düşünürlerinin öğrenilmesi
|
4- |
Kadim dinlerin adalet olgusuna yönelik öğretilerinin öğrenilmesi
|
5- |
Fikir ve eylemin adalet ölçeğinde tartışılabilmesinin becerilmesi
|
6- |
Kültürlerin adalet ile olan ilişkilerinin tartışılabilmesi
|
7- |
Küresel bir kültür ve adaletten söz edilip edilemeyeceğinin bilinmesi
|
8- |
Adalet mülkün temelidir sözünün ontolojik ve epistemolojik açılımının öğrenilmesi
|
9- |
Uluslararası adalet örgütlerinin objektifliğinin tartışılabilmesinin öğrenilmesi
|
10- |
Evrensel bir adalet tanımının ne kadar mümkün olduğunun öğrenilmesi
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Dersin kavramlarını bilme
|
|
2- |
Dersin mesleki eğitime katkısı
|
|
3- |
Genel hukuk dersleri içinde yeri
|
|
4- |
Uygulamada dersin konu ve kavramları ile karşılaşma
|
|
5- |
Sorunlara çözüm bulabilme
|
|
6- |
Mantıklı ve tutarlı düşünmeye etkisi
|
|
7- |
İşyerindeki yapacağı işe katkısı
|
|
8- |
Bir üst öğrenime geçişte katkısı
|
|
9- |
Kriz dönemlerinde nasıl davranacağını bilmeye etkisi
|
|
10- |
İnsan ilişkilerinde tutarlı olmaya etkisi
|
|
11- |
Mesleki kariyerinde başarıya etkisi
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
8
|
1
|
8
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
4
|
2
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
4
|
1
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
50
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Sosyal Adalet ve Şehir, David Harvey, Metis Yayınları, 2016.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Çokkültürlülük ve Sosyal Adalet, Ali Şafak Balı, Çizgi Kitabevi, 2001.
|
|