Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Besin Hijyeni ve Tek.(doktora) > PASTIRMA TEKNOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PASTIRMA TEKNOLOJİSİ Üçüncü düzey VBH 662 Seçmeli 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. NURHAN ERTAŞ ONMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. NURHAN ERTAŞ ONMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Pastırmalık etlerin temini ve hazırlanması, işlenmesi ve muhafazası hakkında bilgi vermek amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Pastırmanın tanımı, yapım aşamaları ve muhafazasına ilişkin bilgi verilen bir derstir.

Dersin içeriği
1- Pastırmanın Tanımı ve Bileşimi
2- Pastırmalık Hayvanın Temini
3- Pastırmalık Etin Hazırlanması
4- Pastırmalık Etin Hazırlanması
5- Pastırmalık Etin İşlenmesi
6- Pastırmalık Etin İşlenmesi
7- Çemenleme
8- Ara sınav
9- Muhafaza
10- Pastırmaların Sınıflandırılması
11- Pastırmalarda Mikrobiyolojik kalitesi
12- Pastırmalarda Kimyasal kalitesi
13- Pastırmada Görülebilecek kusurlar ve bozukluklar
14- Pastırmada yapılabilecek hileler
15- Kalite Kontrolü
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Pastırmanın tanımı,
2- Pastırmanın yapım aşamaları
3- Pastırma muhafazası
4- Pastırmada kalite kontrol
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 3 30
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 3 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     196
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Et Muayenesi ve Et Ürünleri Teknolojisi, Arslan, A., Medipress, 2013
Yardımcı Kaynaklar Mezbaha Bilgisi, İnal, T., Nazlı, B., Saray Medikal Yayıncılık, 1997, Et Bilimi ve Teknolojisi, Dinçer, B., A.Ü. Veteriner Fak. Ders Notları, 1997

Ders ile ilgili dosyalar