Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Çin Dili ve Edebiyati > ÇİN HANEDANLIK TARİHİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇİN HANEDANLIK TARİHİ Birinci düzey ÇDE213 Seçmeli 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SELMA BAŞKAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ FEYZA GÖREZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Uzun ve köklü Çin tarihini antik dönemlerden başlayıp, hanedanlık tarihini ve Cumhuriyet tarihini tanıtmak ve genel bilgilerin edinilmesini sağlamak.
Dersin tanımı Dersi veren öğretim elemanı görseller eşliğinde dersi anlatır, öğrencilerle diyalog halinde bilgi paylaşımı sağlanır.

Dersin içeriği
1- Çinlilerin Ataları, Yaratılış Efsanesi
2- Xia ve Shang Hanedanlıkları
3- Zhou Hanedanlığı (İlkbahar Sonbahar ve Savaşan Beylikler Dönemi)
4- Qin Hanedanlığı
5- Qin Shi Huang Di ve Reformları
6- Han Hanedanlığı
7- Han - Hun İlişkileri
8- Vize Sınavı
9- Üç Krallık, Jin, Kuzey Güney Hanedanlıkları
10- Sui ve Tang Hanedanlığı
11- Beş Hanedanlık, On Krallık
12- Song Hanedanlığı
13- Liao Hanedanlığı
14- Batı Xia ve Jin Hanedanlığı
15- Final Sınavı
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çin medeniyetinin ortaya çıkışı hakkında bilgi edinecekler.
2- Çin'in emperyal sisteme geçişini ve bu sistemin temellere oturmasını öğrenecekler.
3- Çin'de yazılı tarihin başlangıcı hakkında bilgi sahibi olacaklar.
4- Çin'in ilk imparatorunu tanıyacaklar.
5- Çin Seddi ve Terra Cotta Askerleri gibi Çin'in önemli dünya miraslarını tanıyacaklar.
6- Çin ulusunun temeli olan Han dönemini tanıyacaklar.
7- İlk Türk Çin ilişkilerini birincil kaynaklardan öğrenecekler.
8- Çin'in bürokratik yapısını tanıyacaklar.
9- En güçlü dönem olan Tang dönemi tarihi hakkında bilgi edinecekler.
10- Cengiz Han ve Çin ile olan ilişkiler hakkında bilgi sahibi olacaklar.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Çince dil bilgisi, Çin Kültürü, Çin Tarihi ve Çin Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2- Çince yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3- Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4- Bireysel olarak özellikle Çince – Türkçe, Türkçe – Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10- Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11- Özellikle Çin Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14- Çin Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
15- Çin Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
16- Çin Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
17- Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
18- Yeni kültürel faaliyetleri tanımada yardımcı olur.
19- Çin'in tarihi geçmişini ortaya koyarak bireylerin Çin'in dünü ile bugününü anlamasına yardımcı olur.
20- Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 1 4 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 7 7
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 1 5
Toplam iş yükü     75
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı John Keay, Çin Tarihi, İnklap Kitapevi, 2011.
Yardımcı Kaynaklar Common Nowledge About Chinese History, Higher Education Press, 2008.

Ders ile ilgili dosyalar