Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyoloji (y.l.) > LİKEN SİSTEMATİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
LİKEN SİSTEMATİĞİ İkinci düzey BİY 577 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MEHMET GÖKHAN HALICI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MEHMET GÖKHAN HALICI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin sonunda öğrencilerin likenlerin sınıflandırılması ve doğru bir şekilde liken taksonlarını teşhis etmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Likenlerin taksonomik sınırlandırılması. Liken sınıflandırma sistemleri. Likenlerin ve mantarların birleştirilmesi. Likenlerin teşhisi için önemli taksonomik karakterler. Önemli ordo ve familyalar hakkında taksonomik bilgi.

Dersin içeriği
1- Likenlerin taksonomik sınırlandırılması
2- Liken sınıflandırma sistemleri. Likenlerin ve mantarların birleştirilmesi.
3- Tallusun büyüme formları
4- Apotesyum morfolojisi ve anatomisi
5- Peritesyum morfolojisi ve anatomisi
6- Likenlerin eşeysiz üreme yapıları
7- Lecanorales Ordosu
8- Pertusariales Ordosu, Peltigerales Ordosu
9- Verrucariales Ordosu
10- Pyrenulales Ordosu
11- Lecanoraceae Familyası
12- Lecideaceae Familyası
13- Parmeliaceae Familyası
14- Teloschistaceae Familyası
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersi alan öğrenciler ilk olarak liken sistematiğinde kullanılan taksonomik karakterleri öğrenir.
2- Bu taksonomik karakterlerin sınıflandırmada ne derecede kullandığını öğrenir.
3- Büyük liken ordo ve familyaları hakkında bilgi sahibi olur.
4- Likenleri toplarken dikkat edilmesi gerekn hususları öğrenir.
5- Biyoçeşitlilik çalışmalarında bir alanın liken biyoçeşitliliğini belirlemek için hangi habitatların incelenmesi gerektiğini öğrenir.
6- Liken taksonları arasındaki filogenetik ilişkiyi anlar.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilgiyi değerlendirme,yorumlama ve uygulama yapma gibi bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır
2- Biyoloji alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır
3- Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirerek, gerektiğinde uygular
4- Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır
5- Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
6- Biyoloji alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
7- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur (Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi)
8- Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir
9- Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 7 5 35
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 24 24
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 65
Kısa sınav 0 0
Ödev 7 35
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Die Flechten Baden-Wüttenberg, V. Wirth
Yardımcı Kaynaklar Lichens of North America, Brodo et al.

Ders ile ilgili dosyalar