Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > İşletme (doktora) > KARŞILAŞTIRMALI TÜRK DESTANLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KARŞILAŞTIRMALI TÜRK DESTANLARI Üçüncü düzey TDE 543 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri .
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. BAYRAM DURBİLMEZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı .
Dersin veriliş şekli Sözlü ve uygulamalı anlatım
Dersin amacı Türk dünyası destanlarını ve bu konuda yapılan çalışmaları karşılaştırmalı olarak öğretmek
Dersin tanımı Destanın yapısı, muhtevası, motifleri

Dersin içeriği
1- Destanlar konusunda yapılan çalışmalar: Türkiye
2- Destanlar konusunda yapılan çalışmalar: Türk Dünyası
3- Destanlar konusunda yapılan çalışmalar: Dünya
4- Destanların tür ve şekil özellikleri
5- Destanların muhteva özellikleri
6- Destan motifleri
7- Destan motifleri
8- Ara Sınav
9- Metin İncelemeleri
10- Metin İncelemeleri
11- Metin İncelemeleri
12- Metin İncelemeleri
13- Metin İncelemeleri
14- Metin İncelemeleri
15- Final
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Türk Dünyası destanları hakkında yapılan çalışmaların tespiti
2- Türk Dünyası destanlarından örnek metinlerin halkbilimi inceleme yöntemlerine göre incelenmesi
3- Türk Dünyası destanlarının yapıları ve muhtevaları hakkında karşılaştırmalı bilgi öğrenme
4- Türk Dünyası destanlarında bulunan tip ve motiflerin karşılaştırmalı olarak öğrenilmesi
5- Türk Dünyası destanlarını halkbilimi inceleme yöntemleri açısından inceleme ve unsurlarını karşılaştırabilme yeteneği kazanırlar.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanı ile ilgili nitel ve nicel verileri toplar, bilgisayar destekli programlarla analiz eder ve yorumlar.
2- İşletme bilimi ile ilgili alanlarda özgün bilimsel çalışma yaparak, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur.
3- Yaptığı bilimsel çalışmaları araştırmacılara ve diğer yararlanıcılara makaleler yoluyla yazılı; seminer, sempozyum, konferans ve kongre bildirileri yoluyla sözlü olarak aktarır.
4- İşletme ve çevresine ilişkin ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder, bunların işletme ve çevresi üzerindeki etkilerini tartışır.
5- İşletme bilimi ile ilgili alanlarda (yönetim, muhasebe, finansman, üretim yönetimi, pazarlama, sayısal yöntemler) ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve yönetimsel etik sorunları tespit eder ve bunlara çözüm üretir.
6- İşletmelerde insan kaynaklarının stratejik bir unsur olarak etkin ve verimli bir şekilde yönetilmesinin yollarını açıklar.
7- Bir yeni girişimin nasıl başlatılacağını ve girişimcilik sürecinin nasıl yönetileceğini gösterir ve uygular.
8- İşletmelerin uzun vadede sürdürülebilir rekabet üstünlüğüne sahip olması için izlenmesi gereken stratejik yönetim süreçlerini açıklar.
9- Üretim yönetiminde karşılaşılan problemler ve kullanılan yöntemler hakkında dünyadaki son gelişmeleri ve ortaya çıkan yeni yaklaşımları tartışır.
10- Üretim ve hizmet sektöründeki gerçek olaylar için standart süreleri tespit edip simülasyon modelleri tasarlar ve elde edilen sonuçları yorumlar.
11- Ekonomi, finans, muhasebe ve denetim alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri, bunların işletmeler ve piyasalar üzerindeki etkilerini takip eder ve tartışır.
12- Pazarlamanın temel alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar.
13- Pazarlama biliminin, işletme bölümünün diğer anabilim dallarıyla etkileşimini açıklar ve yeni bakış açıları ile farklı konuları tartışır.
14- İşletmenin farklı alanlarına ilişkin problemleri teorik alt yapılarını ve bağlamsal koşullarını dikkate alarak tartışır.
15- Mevcut bir problemin çözümünde kullanılan yöntemler arasındaki farkları, avantaj ve dezavantajları tartışır.
16- Literatürdeki bir çalışmaya farklı yöntemler uygular ve problemin çözümü için yeni yaklaşımlar ya da yeni yöntemler önerir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Özkul ÇOBANOĞLU, Türk Dünyası Epik Destan Geleneği, Ankara: Akçağ Yayınları, 2003, Karl REİCHL, Türk Boylarının Destanları: Gelenekler, Şekiller, Şiir Yapısı, çev. Metin EKİCİ, Ankara: TDK Yayınları, 2002. Naciye Ata YILDIZ, Türk Dünyası Destancılık Geleneği ve Destanlar, Ankara: Akçağ Yayınları, 2015.
Yardımcı Kaynaklar Saim SAKAOĞLU-Ali DUYMAZ, İslamiyet Öncesi Türk Destanları, İstanbul: Ötüken Yayınları, 2002.

Ders ile ilgili dosyalar