Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Türk Dili Ed. (yüksek Lisans) > KARŞILAŞTIRMALI TÜRK DESTANLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KARŞILAŞTIRMALI TÜRK DESTANLARI İkinci düzey TDE 543 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri .
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. BAYRAM DURBİLMEZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı .
Dersin veriliş şekli Sözlü ve uygulamalı anlatım
Dersin amacı Türk dünyası destanlarını ve bu konuda yapılan çalışmaları karşılaştırmalı olarak öğretmek
Dersin tanımı Destanın yapısı, muhtevası, motifleri

Dersin içeriği
1- Destanlar konusunda yapılan çalışmalar: Türkiye
2- Destanlar konusunda yapılan çalışmalar: Türk Dünyası
3- Destanlar konusunda yapılan çalışmalar: Dünya
4- Destanların tür ve şekil özellikleri
5- Destanların muhteva özellikleri
6- Destan motifleri
7- Destan motifleri
8- Ara Sınav
9- Metin İncelemeleri
10- Metin İncelemeleri
11- Metin İncelemeleri
12- Metin İncelemeleri
13- Metin İncelemeleri
14- Metin İncelemeleri
15- Final
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Türk Dünyası destanları hakkında yapılan çalışmaların tespiti
2- Türk Dünyası destanlarından örnek metinlerin halkbilimi inceleme yöntemlerine göre incelenmesi
3- Türk Dünyası destanlarının yapıları ve muhtevaları hakkında karşılaştırmalı bilgi öğrenme
4- Türk Dünyası destanlarında bulunan tip ve motiflerin karşılaştırmalı olarak öğrenilmesi
5- Türk Dünyası destanlarını halkbilimi inceleme yöntemleri açısından inceleme ve unsurlarını karşılaştırabilme yeteneği kazanırlar.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2- Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3- Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4- Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir.
5- Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6- Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7- Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır.
8- Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9- Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10- Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11- Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12- Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13- Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14- Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15- Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir
16- Akademik dünyayı tanır.
17- Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18- Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur.
19- Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20- Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Özkul ÇOBANOĞLU, Türk Dünyası Epik Destan Geleneği, Ankara: Akçağ Yayınları, 2003, Karl REİCHL, Türk Boylarının Destanları: Gelenekler, Şekiller, Şiir Yapısı, çev. Metin EKİCİ, Ankara: TDK Yayınları, 2002. Naciye Ata YILDIZ, Türk Dünyası Destancılık Geleneği ve Destanlar, Ankara: Akçağ Yayınları, 2015.
Yardımcı Kaynaklar Saim SAKAOĞLU-Ali DUYMAZ, İslamiyet Öncesi Türk Destanları, İstanbul: Ötüken Yayınları, 2002.

Ders ile ilgili dosyalar