Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Zootekni (doktora) > HAYVANSAL BİYOTEKNOLOJİSİ VE UYGULAMA ALANLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HAYVANSAL BİYOTEKNOLOJİSİ VE UYGULAMA ALANLARI Üçüncü düzey VZT 662 Seçmeli 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. KORHAN ARSLAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. KORHAN ARSLAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. BİLAL AKYÜZ
Dersin veriliş şekli Teorik, Konu Anlatımı
Dersin amacı Hayvansal Biyoteknoloji ve uygulama alanları hakkında bilgi verilir.
Dersin tanımı Hayvansal biyoteknoloji ve uygulama alanları

Dersin içeriği
1- Temel kavramlar
2- DNA ve RNA yapı ve fonksiyonları
3- Gen yapı ve fonksiyonları
4- Allel genler
5- Otozomal kalıtım
6- Cinsiyete bağlı kalıtım
7- Popülasyon genetiği
8- Vize Sınavı
9- Sığırlarda görülen kalıtsal hastalıklar I
10- Sığırlarda görülen kalıtsal hastalıklar II
11- Biyoteknoloji kavramı
12- Genetik iyileştirmede kullanılan moleküler yöntemler I
13- Genetik iyileştirmede kullanılan moleküler yöntemler II
14- Genetik iyileştirmede rekobinant teknolojisi
15- Genetik iyileştirmenin ekonomik faydaları
16- Final Sınavı
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olur.
2- DNA ve RNA yapı ve fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olur.
3- Gen yapı ve fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olur.
4- Allel genler, otozomal kalıtım hakkında bilgi sahibi olur.
5- Cinsiyete bağlı kalıtım hakkında bilgi sahibi olur.
6- Populasyon genetiği hakkında bilgi sahibi olur.
7- Sığırda görülen kalıtsal hastalıklar hakkında bilgi sahibi olur.
8- Genetik iyileştirmede kullanılan moleküler yöntemler hakkında bilgi sahibi olur.
9- Genetik iyileştirmede kullanılan moleküler yöntemler hakkında bilgi sahibi olur.
10- Genetik iyileştirmenin ekonomik faydaları hakkında bilgi sahibi olur.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 5 2 10
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 2 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 8 8
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1- J. Darnell, H.Lodish, D.Baltimore (1990): Molecular Cell Biology (2nd Edition), Scientific American Books, New York 2-Gelissen G. Production of Recombinant Proteins. Wiley Interscience. 2005 3- Van Buskirk R., Liyanage U. K. An Electronic Companion to Molecular Cell Biology, Cogito Learning Media Inc. 1997
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar