Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > İşletme > TÜRK VERGİ SİSTEMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRK VERGİ SİSTEMİ Birinci düzey A-MLY417 Seçmeli 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ SERAP AĞAYA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ARAŞ. GÖR. DR. SERAP AĞAYA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Türk Vergi Sisteminin yapısını açıklamak, gelir, harcama ve servet vergileri hakkında bilgi vermek ve pratikte karşılaşılabilecek sorunları çözme becerisi kazandırmak
Dersin tanımı Türk vergi siteminin yapısını, gelir vergisi, kurumlar vergisi ile harcama ve servet vergilerinin işleyişini açıklamaktır

Dersin içeriği
1- Türk Vergi Sistemine Giriş
2- Gelir Vergisi-Ticari Kazançlar
3- Gelir Vergisi- Zirai Kazançlar, Serbest Meslek Kazançlar
4- Gelir Vergisi- Ücretler
5- Gelir Vergisi- Gayri Menkul Sermaye İradı, Menkul Sermaye İradı
6- Gelir Vergisi- Diğer Kazanç ve İratlar
7- Gelirin Toplanması ve Beyanı
8- Ara Sınav
9- Kurumlar Vergisi
10- Katma Değer Vergisi
11- Özel Tüketim Vergisi
12- Diğer Harcama Vergileri
13- Diğer Harcama Vergileri
14- Servet Vergileri
15- Servet Vergileri
16- Final Sınavı
17- Final Sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İlgili Vergi Mevzuatını bilir ve kullanır
2- İlgili kavramları bilir ve doğru olarak kullanır
3- Türk Vergi Sistemini oluşturan vergi türleri hakkında bilgi sahibidir
4- Vergi Sisteminin Yapısı ve İşleyişi hakkında bilgi sahibidir
5- Basit olayları mevzuat kapsamında çözümleyebilir
6- Alanına ilişkin konularla bağlantı kurabilir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İşletmeciliğin temel kavramlarını açıklar.
2- İşletmenin yönetim, pazarlama, üretim, muhasebe, finansman, insan kaynakları yönetimi, halkla ilişkiler ve araştırma geliştirme gibi temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri kurar.
3- İşletmenin temel fonksiyonlarına sistem bakış açısıyla bakar ve bu fonksiyonların bütüne yaptıkları katkıyı açıklar.
4- İşletmenin ilgili fonksiyonlarına yönelik yasal ve etik kuralları listeler ve uygular.
5- İşletme biliminin gelişimine katkıda bulunan “yönetim-örgüt kuramlarını” açıklar ve bu kuramların uygulamadaki yerini tartışır.
6- Tüm örgütler için sözkonusu olan temel yönetim sürecini (planlama, organizasyon, yürütme, koordinasyon, kontrol) tasarlar.
7- İşletme faaliyetlerini etkileyen ve bu faaliyetlerden etkilenen insan davranışlarının gerisinde yatan nedenleri algı, tutum ve niyet ilişkisi kurarak açıklar.
8- Yeni iş-işletme kurma süreçlerini tasarlar ve geliştirir.
9- İşletmelerin bağlamsal koşullarında meydana gelen değişimleri analiz ederek, tüm işletme fonksiyonlarına yönelik stratejik alternatifler tasarlar ve stratejik plan yapar.
10- İşletmenin paydaşlarıyla olan ilişkilerini anlar ve paydaş memnuniyetinin artırılmasına yönelik öneriler geliştirir.
11- Sözlü ve yazılı iletişim kurma tekniklerini ve bunlarla ilgili teknolojileri kullanmayı öğrenir ve uygular.
12- Bilimsel bir araştırmayı bağımsız şekilde tasarlar, uygular ve sonuçlarını yorumlar.
13- İşletmelerdeki temel iş yapma süreçlerini tanımlar ve bu süreçleri kalite standartları çerçevesinde yürütür.
14- Belirsizliğin ve riskin yüksek olduğu gerçek iş ortamında, analitik düşünür ve problemleri çözer.
15- İşletmenin mali tablolarını hazırlayarak analiz eder.
16- Bir işletmede gerçekleşen işlemlerin muhasebe kayıtlarını yapar ve denetler.
17- Ulusal ve uluslararası piyasaları takip ederek finansal kararlar alır.
18- Ulusal ve uluslararası boyutlarda farklı pazar koşullarına ve müşteri potansiyeline uygun, etkin ve yaratıcı pazarlama karması stratejileri geliştirir.
19- Uluslararası gelişmeleri takip edecek düzeyde yabancı dil bilir.
20- ECDL (European Computer Driving Licence)/ICDL de (International Computer Driving Licence) yedi modüle karşılık gelen temel/orta/ileri düzey bilgisayar kullanım yetkinliği elde eder.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     112
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ali Değirmendereli Türk Vergi Sistemi, Ankara: Seçkin Yayınevi, 2020
Yardımcı Kaynaklar Tüm Vergi Kanunları Erdoğan Öner Türk Vergi Sistemi, Ankara: Seçkin Yayınevi 2020 Nurettin Bilici, Türk Vergi Sistemi, Ankara: Savaş Yayınevi, 2020

Ders ile ilgili dosyalar