Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Çin Dili ve Edebiyati > PRATİK ÇİNCE II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PRATİK ÇİNCE II Birinci düzey ÇDE112 Zorunlu 2 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Çince, İngilizce, Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DEPING ZHANG
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. WANG YINGJIE
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Temel günlük diyalogların kullanmasını sağlamak.
Dersin tanımı Dersin Tanımı Başlangıç seviyesindeki öğrenciler için hazırlanmış telaffuz, dil bilgisi, örnek kalıplar ve alıştırmaları içeren bir derstir.

Dersin içeriği
1- 13.Ders Şirketinizde Kaç Tane Çalışan Var? 14.Ders Araban Yeni mi Eski mi?
2- 15.Ders Araban Yeni mi Eski mi? 16.Ders Kütüphaneye Sık Sık Gider misin?
3- 16.Ders Kütüphaneye Sık Sık Gider misin? 17.Ders O Ne Yapıyor?
4- 17.Ders O Ne Yapıyor? 18.Ders Postaneye Paket Yollamaya Gidiyorum
5- 19.Ders Deneyebilir miyim? 20.Ders Doğum günün kutlu olsun!
6- 21.Ders Yarın Saat 7.15'de Yola Çıkacağız 22.Ders Bana Pekin Operası Öğretecek Bir Hoca Bulmak İstiyorum
7- 23.Ders Okulda Postane Var mı? 24.Ders Taijiquan Öğrenmek İstiyorum
8- Ara Sınav
9- 25.Ders Onun Ders Çalışması Çok İyi 2 6.Ders Tianfang Nereye Gidiyor?
10- 26.Ders Tianfang Nereye Gidiyor? 27.Ders Mary Ağlıyor
11- 27.Ders Mary Ağlıyor 28.Ders Kahvaltımı Yaptıktan Sonra Çabucak Geldim
12- 28.Ders Kahvaltımı Yaptıktan Sonra Hemen Geldim 29.Ders Hepsini Doğru Yaptım
13- 29.Ders Hepsini Doğru Yaptım 30.Ders Geleli 2 Aydan Fazla Oluyor
14- -
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler karışık cümleleri kullanarak konuşabilirler.
2- Öğrenciler günlük ifadeleri kullanarak akıcı şekilde konuşabilirler.
3- Öğrenciler günlük kalıpları anlayabilirler.
4- Öğrenciler karmaşık cümle kurabilirler.
5- Öğrenciye Çince konuşabilme özgüveni verilir.
6- Fonetik ve ses tonlarını öğrenirler.
7- Ses tonlarını değişimini öğrenirler
8- Öğrenciler kendilerini ifade edebilme becerisi edinirler.
9- Günlük konuşma kalıpları verilerek öğrencilerin rahat konuşabilmesi sağlanır.
10- İfadeleri zenginleştirici kalıplar öğretilir.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Çince dil bilgisi, Çin Kültürü, Çin Tarihi ve Çin Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2- Çince yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3- Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4- Bireysel olarak özellikle Çince – Türkçe, Türkçe – Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10- Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11- Özellikle Çin Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14- Çin Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
15- Çin Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
16- Çin Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
17- Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
18- Yeni kültürel faaliyetleri tanımada yardımcı olur.
19- Çin'in tarihi geçmişini ortaya koyarak bireylerin Çin'in dünü ile bugününü anlamasına yardımcı olur.
20- Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 6 78
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 13 3 39
Sunum / Seminer hazırlama 13 2 26
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     199
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Hanyu Jiaocheng(I),Beijing Language and Culture University Press,Yang Jizhou,2006.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar