Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Endüstri Mühendisliği > ARAŞTIRMA PROJESİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ARAŞTIRMA PROJESİ Birinci düzey JDE430 8 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe-Japonca
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ YASEMİN YAZICI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı OKUTMAN AYHAN KUŞCULUO
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze ve Araştırma
Dersin amacı Lisans eğitiminde öğrencinin araştırma yapma yeteneğini kazanmasının sağlanmasıdır.
Dersin tanımı Öğrencinin bir tartışmaya veya iddiaya dayanarak bir öneri, fikir ileri sürerek tez yazmasının sağlandığı derstir.

Dersin içeriği
1- Öğrenci ile tez hakkında görüşme
2- Öğrenci ile tez hakkında görüşme
3- Öğrenci ile tez hakkında görüşme
4- Öğrenci ile tez hakkında görüşme
5- Öğrenci ile tez hakkında görüşme
6- ara sınav haftası
7- Öğrenci ile tez hakkında görüşme
8- Öğrenci ile tez hakkında görüşme
9- Öğrenci ile tez hakkında görüşme
10- Öğrenci ile tez hakkında görüşme
11- Öğrenci ile tez hakkında görüşme
12- Öğrenci ile tez hakkında görüşme
13- Öğrenci ile tez hakkında görüşme
14- Öğrenci ile tez hakkında görüşme
15- final haftası
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Araştırma sonuçlarına, disiplinin kriterlerine uygun olarak bir anlatı formu verme becerisi.
2- Öz değerlendirme ve özgüveni geliştirebilme
3- Yaşam boyu öğrenme davranışını kazanabilme
4- Bilimsel araştırma ve projelerde çalışma bilgi ve becerisini kazanarak, bağımsız çalışabilme
5- Bilgi ve becerilerini disiplin içi ve disiplinler arası çalışmalarında uygulayabilme.
6- Temel düzeyde bilgisayar yazılımları ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
7- Bağımsız çalışabilme
8- İletişim becerilerini ve teknolojilerini yetkin bir şekilde kullanabilme
9- Mevcut bilgileri değerlendirme, eksik veya yetersiz bilgileri belirleyerek bunlarla ilgili veri üretme bilgi ve becerisi
10- Araştırma yöntemlerine ve ethik kriterlere sadık kalma

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     60
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Niyazi Karamsar, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın,İstanbul,2011
Yardımcı Kaynaklar Kenkyuu happyou houhou-ryugakusei no tame sakusei

Ders ile ilgili dosyalar