Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Japon Dili ve Edebiyati > ARAŞTIRMA PROJESİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ARAŞTIRMA PROJESİ Birinci düzey JDE430 Seçmeli 8 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe-Japonca
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ YASEMİN YAZICI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı OKUTMAN AYHAN KUŞCULUO
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze ve Araştırma
Dersin amacı Lisans eğitiminde öğrencinin araştırma yapma yeteneğini kazanmasının sağlanmasıdır.
Dersin tanımı Öğrencinin bir tartışmaya veya iddiaya dayanarak bir öneri, fikir ileri sürerek tez yazmasının sağlandığı derstir.

Dersin içeriği
1- Öğrenci ile tez hakkında görüşme
2- Öğrenci ile tez hakkında görüşme
3- Öğrenci ile tez hakkında görüşme
4- Öğrenci ile tez hakkında görüşme
5- Öğrenci ile tez hakkında görüşme
6- ara sınav haftası
7- Öğrenci ile tez hakkında görüşme
8- Öğrenci ile tez hakkında görüşme
9- Öğrenci ile tez hakkında görüşme
10- Öğrenci ile tez hakkında görüşme
11- Öğrenci ile tez hakkında görüşme
12- Öğrenci ile tez hakkında görüşme
13- Öğrenci ile tez hakkında görüşme
14- Öğrenci ile tez hakkında görüşme
15- final haftası
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Araştırma sonuçlarına, disiplinin kriterlerine uygun olarak bir anlatı formu verme becerisi.
2- Öz değerlendirme ve özgüveni geliştirebilme
3- Yaşam boyu öğrenme davranışını kazanabilme
4- Bilimsel araştırma ve projelerde çalışma bilgi ve becerisini kazanarak, bağımsız çalışabilme
5- Bilgi ve becerilerini disiplin içi ve disiplinler arası çalışmalarında uygulayabilme.
6- Temel düzeyde bilgisayar yazılımları ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
7- Bağımsız çalışabilme
8- İletişim becerilerini ve teknolojilerini yetkin bir şekilde kullanabilme
9- Mevcut bilgileri değerlendirme, eksik veya yetersiz bilgileri belirleyerek bunlarla ilgili veri üretme bilgi ve becerisi
10- Araştırma yöntemlerine ve ethik kriterlere sadık kalma

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Tarihi ve Japon Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2- Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3- Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4- Bireysel olarak özellikle Japonca – Türkçe, Türkçe – Japonca çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10- Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11- Özellikle Japon Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Japoncayı kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
15- Japon Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
16- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
17- Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     60
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Niyazi Karamsar, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın,İstanbul,2011
Yardımcı Kaynaklar Kenkyuu happyou houhou-ryugakusei no tame sakusei

Ders ile ilgili dosyalar