Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ARAŞTIRMA PROJESİ |
Birinci düzey |
JDE430 |
Seçmeli |
8 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe-Japonca
|
Koordinatör
|
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DR. YASEMİN YAZICI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze ve Araştırma
|
Dersin amacı
|
Lisans eğitiminde öğrencinin araştırma yapma yeteneğini kazanmasının sağlanmasıdır.
|
Dersin tanımı
|
Öğrencinin bir tartışmaya veya iddiaya dayanarak bir öneri, fikir ileri sürerek tez yazmasının sağlandığı derstir.
|
1- |
Bilimsel yönteme giriş, Tümevarım-Tümdengelim yöntemleri
|
2- |
Öğrencilerin araştırma konusu seçimi, Araştırma süreci hakkında ön bilgilendirme, bilimi niteleyen öellikler, bilimsel etik.
|
3- |
Öğrencilerin araştırma problemlerinin görüşülmesi, bilimsel tutum ve değerler, pozitivist bilim, eleştirel bilim.
|
4- |
Bilimsel araştırma süreci (Araştırma sorununun, amacının ve modelinin belirlenmesi,alanyazın taraması)
|
5- |
Araştırma sorunu seçme ölçütleri, değişkenler,hipotez.
|
6- |
Alanyazın taramasının anlamı ve amacı
|
7- |
Alanyazın yoğunluğu, alanyazın tarama ölçütleri, alanyazın tarama raporu oluşturma.
|
8- |
Araştırma modelleri,nitel ve nicel paradigma.
|
9- |
Araştırma projesi ön raporu oluşturma
|
10- |
Ara sınav
|
11- |
Evren ve örneklem.
|
12- |
Verilerin toplanması, veri çözümleme teknikleri, betimsel analiz, içerik analizi
|
13- |
Referans gösterme yöntemleri
|
14- |
Araştırma verilerinin toplanması, analizi ve yorumlanması
|
15- |
Araştırma projesinin tamamlanması.
|
16- |
Araştırma projesinin tamamlanması.
|
17- |
Araştırma projesinin tamamlanması.
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Araştırma sonuçlarına, disiplinin kriterlerine uygun olarak bir anlatı formu verme becerisi.
|
2- |
Öz değerlendirme ve özgüveni geliştirebilme
|
3- |
Yaşam boyu öğrenme davranışını kazanabilme
|
4- |
Bilimsel araştırma ve projelerde çalışma bilgi ve becerisini kazanarak, bağımsız çalışabilme
|
5- |
Bilgi ve becerilerini disiplin içi ve disiplinler arası çalışmalarında uygulayabilme.
|
6- |
Temel düzeyde bilgisayar yazılımları ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
|
7- |
Bağımsız çalışabilme
|
8- |
İletişim becerilerini ve teknolojilerini yetkin bir şekilde kullanabilme
|
9- |
Mevcut bilgileri değerlendirme, eksik veya yetersiz bilgileri belirleyerek bunlarla ilgili veri üretme bilgi ve becerisi
|
10- |
Araştırma yöntemlerine ve ethik kriterlere sadık kalma
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Tarihi ve Japon Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
|
|
2- |
Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
|
|
3- |
Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
|
|
4- |
Bireysel olarak özellikle Japonca – Türkçe, Türkçe – Japonca çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
|
5- |
Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
|
|
6- |
Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
|
|
7- |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
|
8- |
Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
|
10- |
Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
|
11- |
Özellikle Japon Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
|
|
12- |
Japoncayı kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
|
|
13- |
Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
|
14- |
Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
|
|
15- |
Japon Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
|
16- |
Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
|
|
17- |
Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
3
|
42
|
Toplam iş yükü
|
|
|
60
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Niyazi Karamsar, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın,İstanbul,2011
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Kenkyuu happyou houhou-ryugakusei no tame sakusei
|
|