Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Resim > OSMANLI TÜRKÇESİ 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
OSMANLI TÜRKÇESİ 1 Birinci düzey TÖP 103 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok.
Eğitimin dili Türkçe.
Koordinatör PROF. DR. ÖNDER ÇAĞIRAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Önder Çağıran
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok.
Dersin veriliş şekli Anlatma.
Dersin amacı Osmanlı Devri Türkçesinin öğretilmesi.
Dersin tanımı Osmanlı Türkçesi metinlerini okuma ve yazma.

Dersin içeriği
1- Osmanlı Türkçesi harfleri.
2- Harflerin başta, içte ve sondaki hâlleri.
3- Ünlü ve ünsüzlerin imlâsı. Metin okuma.
4- Metin okuma çalışmaları. Basit dil kaideleri.
5- Yazı okuma çalışmaları. Kök ve eklerin imlâsı.
6- Okuma ve kelime öğrenme çalışmaları. Türkçe unsurlar.
7- Okuma ve kelime öğrenme uygulamaları. Arapça unsurlar.
8- Okuma ve yazma çalışmaları.
9- Okuma ve yazma uygulamaları.
10- Okuma teknikleri.
11- Umumi kaideler.
12- Metinlerdeki Farsça kelimeler ve metin okuma.
13- Arap harflerinden Latin harflerine aktarma.
14- Latin harflerinden Arap harflerine aktarma.
15- Okuma.
16- Yazma.
17- Metin okuma.
18- Metin yazma.
19- Okuma çalışmaları.
20- Yazma çalışmaları.

Dersin öğrenme çıktıları
1- Osmanlı harf, hareke ve rakamlarının öğrenilmesi.
2- Türkçe kelimelerin okunuşu.
3- Arapça kelimelerin okunuşu.
4- Farsça kelimelerin okunuşu.
5- Türkçe kelimelerin yazılışı.
6- Arapça kelimelerin yazılışı.
7- Farsça kelimelerin yazılışı.
8- Osmanlı Türkçesi metinlerini okuma.
9- Osmanlı Türkçesi metinlerini yazma.
10- Metinleri Latin harflerine aktarma.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Özgün düşünme: Verilen bir ödev veya kendi projesi için bireysel veya takım çalışmasında kullanılmak üzere özgün düşünceler geliştirebilme, kavram, teklif, çözüm ve kanıt üretebilme,
2- Yeni fikir üretme: İnceleme, araştırma, görselleştirme ve hayal etme süreçlerinde ıraksak ve yakınsak düşünme yeterliliği gösterebilme, orijinal ve yeni bakış açısı sunan fikir üretebilme,
3- Etkinlik yönetme: Bir etkinliğin başlangıcından sonucuna kadarki süreçlerini; amaca uygun malzeme, yöntem, teknik ve ortamı seçebilme, düzenleme ve yönetme becerilerini gösterebilme
4- Taslama, tasarı, tasarıma ulaşma: Fikir üretiminden sonuç üretimine işe kadar, çalışmanın tüm süreçlerini yönetebilme ve hedeflenen sonuca ulaşabilme,
5- Üretme motivasyonu kazanma: Girişimci ve üretken davranış biçimi kazanarak, çalışma tempo ve disiplini içinde üretkenlik gösterebilme,
6- Kendini Yönetme: Bağımsız düşünme, hedef oluşturma, üretim ve çalışma süreçlerini yöneterek, zamanında iş teslim edebilme disiplini geliştirebilme
7- Alan yazını takip etme: Alanın dil ve terminolojisine hakim olma; kendini geliştirmek ve güncel sanata hakim olabilmek için alan yazını takip edebilme,
8- Etik değerlere uyma: Eğitim sürecinde, sanatsal etkinliklerde ve gerçekleştirdiği sanat pratiklerinde, alan etiğine ve alan disiplinine sahip olabilme
9- Paydaşlarla iletişim kurma: Dış paydaşlarla iletişim etkinliklerine dahil olabilme, dış ve iç paydaşlarla ilişkiler, sanat tüketicisi, sanat piyasası, iş partnerleri ile takım çalışmaları gerçekleştirebilme,
10- Çağdaş teknolojileri kullanma: Farklı ve çağdaş teknolojileri etkili şekilde kullanabilme, bu teknolojilerin kullanıldığı çalışmalara dahil olabilme,
11- Disiplinler arası çalışmalar yapma: Güncel sanat pratiklerinde disiplinler arası çalışmalarda yer alabilme, disiplinler arası yaklaşım ve yöntemleri kullanabilme,
12- Eleştirel yaklaşım: Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yeni bilgileri, farklı uygulamaları kavrama ve analiz edebilme; alan araştırmalarını değerlendirebilme, özgün eleştiri geliştirebilme,
13- Grup çalışması yapma: Alan dahilinde ziyaretler, sanat etkinlikleri gibi faaliyetlerde grup çalışması içinde görev alabilme, işbirliği yapabilme, iletişim kurabilme
14- İfade: Fikir ve üretimlerini görsel, yazılı, sözlü, ifade edebilme, geri dönütleri kullanarak fikrini ya da üretimini geliştirebilme,
15- Çalışma disiplini ve gelişme azmi: Alanda disiplinli çalışmaya ve kendini geliştirmeye istekli ve açık olabilme. Kendine hedefler belirleme, hedefleri doğrultusunda çalışma azmi gösterebilme; alanda gelişimine katkı sağlayacak süreçlere dahil olma ve bunların sürekliliğini sağlayabilme,
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 4 2 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 2 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 1 1
Toplam iş yükü     103
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Hayati Develi, Osmanlı Türkçesi Kılavuzu.
Yardımcı Kaynaklar Ferit Devellioğlu, Osmanlıca - Türkçe Ansiklopedik Lugat.

Ders ile ilgili dosyalar
İndir