Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KLONLAMA |
Üçüncü düzey |
VHE 630 |
|
1 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. GÜNER KÜÇÜK BAYRAM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr. Narin LİMAN, Prof.Dr. Güner Küçük BAYRAM, Doç.Dr. Feyzullah BEYAZ, Yrd.Doç.Dr. Emel ALAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yrd.Doç.Dr. Emel ALAN
|
Dersin veriliş şekli
|
Dersin konusuna ilişkin bilgiler çeşitli görsel eğitim araçlarıyla anlatılmaktadır.
|
Dersin amacı
|
Klonlamanın tanımı ve tarihçesi, genetik açıdan klonlama, amaca yönelik klonlama, çekirdek nakli ile klonlama, terapötik klonlama (tedavi amaçlı klonlama), reprodüktif klonlama (üreme amaçlı klonlama), klonlamanın kullanım alanları, klonlama ve etik sorunlar, klonlamaya ilişkin yasal düzenlemeler, AB’ye üye ülkelerdeki düzenlemeler ve Türkiye’deki düzenlemeler hakkında bilgi vermektir.
|
Dersin tanımı
|
Herhangi bir hücre veya genin laboratuvarda kendisiyle aynı olan kopyalama (özdeş) işleminin yapılması klonlama olarak tanımlanmaktadır.
|
1- |
Klonlamanın Tanımı ve tarihçesi
|
2- |
Genetik Açıdan Klonlama
|
3- |
Amaca Yönelik Klonlama Çeşitleri
|
4- |
Çekirdek Nakli İle Klonlama
|
5- |
Terapötik Klonlama (Tedavi Amaçlı Klonlama)
|
6- |
Reprodüktif Klonlama (Üreme Amaçlı Klonlama)
|
7- |
Klonlamanın Kullanım Alanları
|
8- |
Klonlama ve Etik Sorunlar
|
9- |
Klonlamaya İlişkin Yasal Düzenlemeler
|
10- |
Arasınav
|
11- |
AB’ye Üye Ülkelerdeki Düzenlemeler
|
12- |
Türkiye’deki Düzenlemeler
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Klonlamanın tanımı ve tarihçesi hakkında bilgi sahibi olma
|
2- |
Çekirdek nakli ile klonlama, terapötik klonlama (tedavi amaçlıklonlama) ve reprodüktif klonlama (üreme amaçlı klonlama) hakkında bilgi sahibi olma
|
3- |
Genetik açıdan klonlama ve klonlamanın kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olma
|
4- |
Klonlama ve etik sorunlar hakkında bilgi sahibi olma
|
5- |
Klonlamaya ilişkin yasal düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olma
|
6- |
Türkiye’deki düzenlemeler ve AB’ye üyeülkelerdeki düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olma
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
16
|
2
|
32
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
10
|
2
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
10
|
2
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
15
|
2
|
30
|
Toplam iş yükü
|
|
|
104
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Emin Kansu, Kök Hücreler ve Klonlama, Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Avrasya Dosyası 2002
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Seyalıoğlu İ, Eraslan B, Hot İ, Demircan Y, Çetin G, Klonlamaya Genetik, Etik ve Hukuksal Açıdan Yaklaşım, İstanbul Adli Tıp Enstitüsü Adli Tıp Dergisi 2007
Filiz Özbaş Klonlama ve Biyoetik
|
|