Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Felsefe > ÇAĞDAŞ FELSEFE AKIMLARI 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇAĞDAŞ FELSEFE AKIMLARI 2 Birinci düzey FEL402 Zorunlu 8 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ EVREN ERMAN RUTLİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr.Öğr.Üyesi Evren Erman RUTLİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Bu dersin amacı öğrencinin 20. yüzyıl ve sonrası felsefi tabloyu öğrenmesidir.
Dersin tanımı 20. yüzyıl ve 21. yüzyıl filozoflarının ve felsefe akımlarının tanıtılması.

Dersin içeriği
1- 20. yy. Felsefesinin Genel Özellikleri
2- 20. yy Marksizmi
3- Batı Marksizmi ve Ortodoks Marksizmi
4- Frankfurt Okulu
5- Adorno ve Horkheimer Felsefesi ( Eleştirel Teori )
6- Varoluşçu Felsefe
7- A. Camus Felsefesi
8- Ara Sınav
9- M. Foucault
10- M. Foucault
11- J. Derrida ve Yapısöküm
12- Levinas
13- Feminist Teori
14- S. Zizek
15- Yılsonu Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci 20. yüzyılın ikinci dönemine ilişkin felsefi teorileri kavrar.
2- Öğrenci modernizm - postmodernizm tartışması hakkında bilgi sahibi olur.
3- Öğrenci günümüz problemlerini 20. yüzyıl felsefesindeki doktrinler bağlamında değerlendirebilir.
4- Öğrenci 20. yüzyıl felsefesinin temel tartışma ve kavramlarına hakim olur.
5- Öğrenci yapısalcı ve postyapısalcı teoriler hakkında bilgi sahibi olur.
6- Öğrenci güncel problemleri felsefi açından değerlendirebilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Felsefe Bölümü mezunları felsefe tarihi ve disiplinleri ile ilgili yeterli bilgiye sahiptirler.
2- Felsefe eğitiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkındalığa sahiptir.
3- Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibidir.
4- Felsefedeki problemleri saptama, tanımlama ve tartışma becerisine sahiptir.
5- Literatür tarama, metin okuma, yazma ve yorumlama becerisine sahiptir.
6- Disiplinlerarası okuma ve bu okuduklarını çözümleme becerisine sahiptir
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
8- Eleştirel düşünme ve sorgulama becerisine sahiptir.
9- Felsefe alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
10- Felsefe alanında edindiği bilgi ve becerileri güncel olayları ele alırken değerlendirir.
11- Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, felsefe, sanat, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinir.
12- Bireysel olarak ve bir grup içerisinde etkin biçimde çalışır.
13- Kültürel, sosyal, etik, estetik ve politik problemlerin ortaya konmasına ilişkin uygun kavramlaştırma yollarını bulur.
14- Etik değerleri gözeterek sorumluluk bilinci geliştirir.
15- Felsefede araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanır.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar