Giriş | English

Lisans > Mimarlik Fakültesi > Şehir ve Bölge Planlama > ŞEHİRCİLİK PROJESİ V
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ŞEHİRCİLİK PROJESİ V Birinci düzey ŞBP511 Zorunlu 5 14.00 14.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri ŞBP411 ŞEHİRCİLİK PROJESİ IV
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. BARIŞ ERGEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. BARIŞ ERGEN DOÇ. DR. CEYHAN YÜCEL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli ÖZEL DEĞERLENDİRMELİ DERS / ATÖLYE ÇALIŞMASI
Dersin amacı ŞBP511 Şehircilik Projesi V dersinde, metropoliten özellikler gösteren bir ilin etki alanı içinde kentsel yerleşme bütününde, il(ler) ölçeğinde belirlenecek planlama politika ve stratejileri ile temel plan kararları uyarınca ölçekler arası ilişkiler çerçevesinde mekânsal planlama çalışmalarının gerçekleştirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Kapsam Önceki atölye çalışmalarında küçük ölçekli bir yerleşme ölçeğinde kentsel mekânsal araştırma ve bilgi derleme, sentez, karar alma ve bu kararları yerleşik planlama dili doğrultusunda ifadelendirme konusunda deneyim kazanmış olan öğrencilerden, 5. dönem projesi kapsamında daha geniş bir coğrafyada ve bölgesel ilişkiler ağı içerisinde bölgesel ve kentsel ilişkileri anlama ve yorumlama, bu ilişkiler ağı üzerinde ana planlama politika ve stratejilerini belirleme ve bu politikalar-stratejiler doğrultusunda metropoliten yerleşme bütününde doğal, kültürel, ekonomik ve toplumsal verileri ve kaynakları dikkate alarak mekânsal planlama çalışmalarını gerçekleştirmeleri hedeflenmektedir. Ders kapsamında il sınırları içerisinde gelişmiş ya da gelişme eğilimi gösteren bir yerleşmenin planlanması öngörülmektedir. Bu program doğrultusunda proje çalışmasının iki aşamalı bir program dahilinde yürütülmesi programlanmıştır. Bu kapsamda öğrencilerden birinci aşamada il bütününde ana planlama politikaları ve stratejileri konusunda projeksiyonlarda bulunmaları; ikinci aşamada ise mekânsal planlamasını gerçekleştirecekleri kent bütününde bu planlama politikalar ve stratejiler doğrultusunda mekânsal planlama çalışmalarını gerçekleştirmeleri beklenmektedir. Ders kapsamında, ders yürütücü ekip tarafından belirlenecek bölgede yer alan yerleşmeler ağının çevre illerle etkileşimleri, mekânsal planlama politika ve stratejilerinin belirlenmesi amacından hareketle; seçilen planlama alanında, - il bütünü ve ilin çevresini kapsaya hinterlandın belirlenmesi, -bu hinterland içinde mevcut ekonomik, kültürel, sosyal, coğrafi ve idari koşullara göre şekillenmiş ilişkilerin ve yerleşme sisteminin tespit edilmesi ve uygun sunum teknikleri ile sunulması, -bu ilişkiler ağı içerisinde il bütünü ön planda olmak üzere belirlenecek bölge ve alt bölgeler düzeyinde mekansal politika ve stratejilerin saptanması ve bunların senaryolaştırılması, -belirlenen senaryoya bağlı olarak üst ölçek mekânsal planlama kararlarının geliştirilmesi ve bunların mevzuatımızda öngörülen yöntem ve tekniklerle hazırlanmış üst ölçekli planlar halinde sunulması, -afete duyarlı ve dirençli kent stratejileri oluşturulması dersin başlıca hedeflerini oluşturmaktadır. Çalışma alanına ilişkin politika ve stratejilerin belirlenmesi aşamasında, öğrencilerden ulusal, bölgesel ve yerel ölçekte doğal, ekonomik, sosyal, kültürel ve idari verileri ortaya koyarak; gelişme ve kalkınma bağlamında sektörel öncelikler, ekolojik ve kültürel bağlamda mevcut kaynaklar, idari ve politik açıdan sahip olunan potansiyelleri dikkate alarak belirleyecekleri öncelikli sorunsallar üzerine planlama politikaları ve mekânsal stratejilerini belirlemeleri beklenecektir. Bu açıdan şube yürütücüleri tarafından yönlendirilecek kapsamlı bir veri toplama ve veri değerlendirme sürecinin sonunda, öğrencilerin, senaryolarına bağlı olarak çalıştıkları alan içerisinde saptadıkları sorunsallar ve önceliklere bağlı olarak önerilerini, planlama disiplininin terminolojisine bağlı kalacak şekilde veri, politika, strateji ve çözüm setleri halinde raporlamaları ve sunmaları istenecektir. Öğrencilerin veri toplama ve veri değerlendirme ve tartışma aşamalarını içeren araştırma ve analiz safhasında ortak; veri işleme, projeksiyon, sorunsal tespiti ve senaryo belirleme aşamalarını kapsayan sentez safhası ile plan üretme safhasında bireysel çalışmaları beklenmektedir. Ancak çalışılan alanın niteliklerine bağlı olarak sentez safhasında da öğrencilerin grup halinde çalışmalarına dönem içerisinde ders yürütücülerinin kararı ile devam edilebilir. Dönem boyunca gerçekleştirilecek çalışmalarda, öğrencilerin çalışma alanında, a) mevcut hâkim sektörlerin taşıma kapasiteleri dikkate alınarak büyütülmesi ve geliştirilmesi olanaklarının tartışılması, b) mevcut ekonomik faaliyetlere alternatif olabilecek sanayi, bilgi, lojistik, altyapı, inşaat vb. sektörel faaliyetlerin araştırılması, c) doğal, kültürel ve ekolojik kaynakları dikkate alarak sürdürülebilir kalkınma ve/veya büyüme kontrollü kalkınma olanaklarının araştırılması planlama hedefleri olarak önerilmektedir. Proje çalışması aşağıdaki aşamalar ve içerikte gerçekleştirilecektir: 1. Aşama –il bütünü ve bölgesel/çevresel ilişkileri kapsamında: a) Araştırma-Analiz çalışmalarında - çevresel ilişkiler ağının sınırlarının ve bölgesel merkez(ler)le ilişkisinin saptanması, -Doğal, ekolojik ve kültürel kaynakların belirlenmesi, -Ekonomik yapı, sektörel dağılım, ekonomik faaliyetlerin mekânsal dağılımı, -Demografik yapı, nüfusun mekânsal dağılımı ve yerleşmeler sistemi, -İl bütünü genel alan kullanımı (yerleşme ve sosyal altyapı alanları ile birlikte) -Ulaşım ağı ve teknik altyapı nitelikleri, -İl bütününü kapsayan halen yürürlükte olan üst ölçek planlar ya da kararlar konularında araştırmaların yapılması b) Sentez-Değerlendirme-Projeksiyon çalışmaları kapsamında, -Demografik yapı, -Ekonomik gelişme eğilimleri ve yatırımlara yönelik çıkarımlar ve tahminler, -Yerleşmeler sistemi, merkez-alt merkez ilişkileri ve genel alan kullanımı, -Ulaşım ve teknik altyapı yatırımları konularında çıkarımlarda ve tahminlerde bulunulması, c) Politika ve Strateji Belirleme çalışmaları kapsamında, sentez aşamasında elde edilen çıkarımlar ve tahminler doğrultusunda, -Politika ve stratejilere ilişkin planlama matrisinin oluşturulması, -Planlama matrisine dayalı olarak mekânsal önerilerin geliştirilmesi - mekânsal önerileri içeren 1/500.000 ölçekli mekânsal strateji planı şemasının hazırlanması (belirlenecek çalışma alanı sınırlarına bağlı olarak ölçek değişebilir) öngörülmektedir. İl bütününe yönelik çalışmaların tamamlanmasının ardından, öğrencilerden belirlenmiş alt bölgelere ilişkin mekânsal planlama çalışmalarına başlanması beklenmektedir. Bu kapsamda ilk etapta, il bütününe yönelik mekânsal strateji planı şemasında çalışılacak alt bölgeye ilişkin kararları detaylandırarak alt ölçekte mekânsal kararlar haline (senaryo) getirmeleri istenmektedir. 2. Aşama – Alt Bölge Mekânsal Planlama Çalışması kapsamında, planlamaya konu kentsel alan için: a) Araştırma ve Analiz çalışmaları kapsamında -Kent bütününde genel alan kullanımı, -Nüfus ve demografik yapı, -Ekonomik faaliyetler, yerseçimleri, mekânsal nitelikleri, sektörel büyüklükler, -Doğal, ekolojik ve kültürel kaynaklar, -Kent strüktürü, merkez-alt merkez ilişkileri, kent strüktürü, -Kentsel mekânda nüfus ve yoğunluk dağılımı, -Ulaşım ağı, teknik ve sosyal altyapı alanları, -Kentsel ve kırsal gelişme yönleri, sınırlar ve eşikler konularında araştırma ve analiz çalışmalarının gerçekleştirilmesi, b) Sentez, Süperpozisyon ve Projeksiyon çalışmaları kapsamında -Planlama vadesinin belirlenmesi, -Nüfus, ekonomik yapı, sektörel dağılım ve sektörel istihdam konusunda çıkarımlarda ve tahminlerde bulunulması, -Kentsel gelişme eğilimlerinin belirlenmesi, sınırlar ve eşikler doğrultusunda makroform ve kent strüktürüne ilişkin belirlemelerin gerçekleştirilmesi, -Kentsel merkez ve altmerkezlere yönelik belirlemelerin yapılması, -Kentsel yeşil sisteme yönelik model belirlenmesi, -Ulaşım, teknik ve sosyal altyapı alanlarına ilişkin çıkarımlarda ve tahminlerde bulunulması, c) Planlama çalışmaları kapsamında, -Çalışılan kentin bağlı olduğu ilçe sınırını kapsayıcı Çevre Düzeni Planı Şeması, -Çalışılan kent bütününe yönelik Çevre Düzeni Nazım İmar Planı çalışmalarının hazırlanması istenmektedir. Öğrenciler ayrıca, 1. ve 2. aşama çalışmalarının tamamına ilişkin tüm çalışmaları kapsayan ayrıntılı araştırma ve planlama raporlarını hazırlamakla yükümlüdür. Mimarlık Fakültesi Eğitim-Öğretim Yönergesi’nde tanımlanmış özel değerlendirmeli ders yöntemiyle yürütülecek ŞBP511 Şehircilik Projesi V dersi kapsamında gerçekleştirilecek tüm çalışmalara ilişkin açıklamalar ve bunların haftalık dağılımları öğrencilere ayrıca bir detaylı program halinde sunulacaktır. Bununla birlikte, her iki aşamada gerçekleştirilecek araştırma-analiz ve sentez çalışmalarına yönelik izlenceler, dönem içerisinde ayrıntılı olarak ders yürütücüleri tarafından yine öğrencilere sunulacaktır. Dersin yürütülmesi: Derse kayıtlı toplam öğrenci sayısı ve öğretim üyesi başına düşen öğrenci sayısına bağlı olarak, dersin ortak bir program ve içeriğe bağlı olmak koşuluyla birbirleriyle koordineli şubeler halinde yürütülmesi öngörülmektedir. Birinci Aşama: İl bütününü konu edinen birinci aşama çalışmaları iki ders yürütücüsü yönlendiriciliğinde tüm öğrencilerin katılımı ile ortak yürütülecektir. Araştırma-analiz ile sentez, değerlendirme ve projeksiyon çalışmaları, tüm öğrenciler tarafından ortak; planlama çalışmaları ise ders yürütücüleri tarafından planlama politikalarının çeşitliliğine bağlı olarak belirlenecek sayıda gruplar halinde yürütülebilir. Bu grupların sayısı ve gruplarda yer alacak öğrenci sayıları ders yürütücüleri tarafından dönem içerisinde belirlenecektir. 2. Aşama Belirlenecek kentsel odağa ilişkin planlama çalışmalarını içeren ikinci aşama çalışmalarında; öğrenci tarafından birinci aşamada yapılan üst ölçek planlama çalışması uyarınca nüfus, coğrafi faktörler ve planlama verileri açısından birbirine eşdeğer nitelikte olan yerleşmeler arasından seçilecek alternatif bir ilçe merkezi, kentsel odak olarak mekânsal planlama için belirlenecektir. Bu aşama ders yürütücüleri tarafından yönetilecek şubelere ayrılarak gerçekleştirilecek, Araştırma-analiz ile sentez, değerlendirme ve projeksiyon çalışmaları ilgili şubedeki tüm öğrenciler tarafından ortak; planlama çalışmaları ise şubede yer alan her bir öğrenci tarafından bireysel olarak gerçekleştirilecektir. Sonuçta öğrencilerden beklenen tüm çalışmalar, her bir şubeden sorumlu öğretim üyesi tarafından ayrı ayrı yapılacak bir jüri değerlendirmesi ile notlandırılacaktır. 1. ve 2. aşama çalışmalarının sonunda öğrencilerin yaptıkları çalışmalar iki ayrı jüri ile notlandırılacak ve bu iki jüri notu ayrı ayrı ara sınav notları olarak öğrenci not sistemine girilecektir. Fakültemiz Eğitim-Öğretim Yönergesinde tanımlanmış Özel Değerlendirmeli Derslerin işlenişine yönelik koşullara bağlı olarak, ders bütününde belirlenecek olan ortak bir çalışma programına bağlı olarak görevli ders yürütücüleri sorumlu oldukları şubelerde öğrencilerin gelişimini izleyecek ve yönlendirecektir. Tün dönem boyunca öğrencilerin gelişiminin izlenmesi ve yönlendirilmesi sonucunda öğrencinin başarı durumunun notlandırılması dersin esasını oluşturmaktadır. Öğrenciler, Eğitim-Öğretim Yönergesinde belirlenmiş devam koşullarına uymak zorundadırlar. Bunun yanı sıra, dönem süresince gerçekleştirilecek jüri(ler) ve eskiz ödevine katılım zorunludur. Mimarlık Fakültesi Lisans Eğitim-Öğretim Yönergesi hükümleri ve Mimarlık Fakültesi Sınav Uygulama Usul ve Esaslarının “MADDE 4 - (1) - ç” bendine göre eğitim-öğretim mevzuatı kapsamında geçerli mazeretleri nedeniyle jürilere katılamayan öğrencilerin mazeretlerini belgelendirmeleri zorunludur. Jüriye katılamayan öğrenciler, o jüri için hazırlamaları gereken çalışmaları katılamadıkları jüri tarihinden sonraki en geç 7 (yedi) gün içinde ders sorumlularına teslim etmek zorundadırlar. Mazeretli öğrenciler, bu çalışmalarla ders yürütücüleri tarafından ayrıca bir mazeret jürisine alınırlar. Sınav Uygulama ve Esaslarının yine aynı maddesine göre öğrenciler bir derste mazeret sınav hakkını yalnızca bir kere kullanabilirler. Başarı Değerlendirmesi: Öğrencilerin dönem içinde yapılan iki jüri için yaptıkları çalışmalar ders yürütücüleri tarafından notlandırılır ve bunların her biri bir arasınav notu olarak notlandırılır. Öğrenciler, dönemin sona ermesinin ardından, Bölümce ilan edilen yılsonu sınav programı uyarınca final jürisine alınırlar. Final jürisinde öğrencilerden istenecek çalışmalar ve bunlara ilişkin dokümanlar dersler tamamlandıktan sonra öğrencilere ayrıca ilan edilir. Ara sınav notlarının aritmetik ortalamasının %40’ı ile final jürisinden alınan notun %60’ı toplanarak öğrencilerin ders başarı notları saptanır.

Dersin içeriği
1- Genel Açıklamalar, şubelerin belirlenmesi ve 1.aşama araştırma gruplarının oluşturulması
2- 1. Aşama Araştırma ve Analiz Çalışmaları
3- 1. Aşama Araştırma ve Analiz Çalışmaları
4- Teknik Gezi 1. Aşama Sentez-Değerlendirme-Projeksiyon ve Planlama çalışmalarına ilişkin açıklamalar
5- 1. Aşama Araştırma ve Analiz Çalışmaları 1. Aşama Sentez-Değerlendirme-Projeksiyon ve Planlama Çalışmaları
6- 1. Aşama Sentez-Değerlendirme-Projeksiyon ve Planlama Çalışmalarının izlenmesi
7- 1. Aşama Sentez-Değerlendirme-Projeksiyon ve Planlama Çalışmalarının izlenmesi
8- 1. Aşama Sentez-Değerlendirme-Projeksiyon ve Planlama Çalışmalarının tamamlanması -2. Aşama için şubeler içinde araştırma gruplarının oluşturulması
9- 1. JÜRİ (1. Aşama –İl Bütünü Çalışmaları)
10- 2. aşama analiz ve araştırma çalışmaları 2. aşama sentez, değerlendirme ve projeksiyon çalışmalarına ilişkin açıklamalar
11- 2. aşama analiz ve araştırma çalışmalarının teslimi 2. aşama sentez, değerlendirme ve projeksiyon çalışmaları 2. aşama planlama çalışmalarına ilişkin açıklamalar
12- 2. aşama sentez, değerlendirme, projeksiyon ve planlama çalışmalarının izlenmesi
13- 2. JÜRİ (2. Aşama – kent bütünü mekânsal planlama çalışmaları)
14- 2. aşama planlama çalışmaları
15- 2. aşama planlama çalışmaları
16- 2. aşama planlama çalışmalarının tamamlanması Final teslimine ilişkin açıklamalar
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İl bütününde yerleşme kademelenmesi, nüfus ve demografik yapısı, ekonomik yapı ve sektörel yapısı, sosyal yapısı, coğrafi özellikleri, doğal ve kültürel kaynakları hakkında analizler hazırlar
2- Analizler doğrultusunda sentez hazırlar
3- Plan senaryo ve alternatifleri hazırlar
4- Plana ait politika, matrisler üretir
5- Plan şemalarını çizerek anlatır
6- Analiz, sentez, plan ve plana ait kararlarını çizerek anlatır
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kentsel Tasarım
2- Kent ve Bölge Planlama
3- Ulaşım
4- Peyzaj
5- Ekoloji
6- Sosyoloji
7- Şehircilik Tarihi
8- Sanat Tarihi
9- Kentsel Koruma
10- Bilgisayar Destekli tasarım
11- Kentsel Coğrafya
12- Mimarlık Bilgisi
13- Ekonomi
14- Gayrimenkul Değerleme ve Konut
15- İstatistik
16- İmar Hukuku
17- Çizim ve Sunum Teknikleri
18- Planlama Kuram ve Teknikleri
19- Yabancı Dil
20- Genel Kültür
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 8 120
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 8 104
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 20 40
Ara sınavlar 2 8 16
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 1 16 16
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 8 8
Araştırma 13 2 26
Toplam iş yükü     350
AKTS     14.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar KAVRAMLAR VE SEKTÖREL GELİŞME İLE İLGİLİ KAYNAKLAR KAVRAMLAR A. SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ▪ Balaban, O. (2010) “İklim Değişikliği ile Mücadelede Kamu Sektörünün Rolü: Türkiye Üzerine Bir İnceleme” TODAİE Amme İdaresi Dergisi, Cilt 43 Sayı 3 Eylül, ss.83-110. ▪ Campell, S. (2013) “Sustainable Development and Social Justice: Conflicting Urgencies and the Search for Common Ground in Urban and Regional Planning” Michigan Journal of Sustainability, Vol. 1 pp. 75-91. ▪ Coyle, Stephen J. ve Andrés Duany (2011) Sustainable and Resilient, John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey.Communities, Chapter 1 ve Chapter 2 ▪ Drexhage. J. and D. Murphy (2010) Sustainable Development: From Brundtland to Rio 2012 , Background Paper*
prepared for consideration by the High Level Panel on Global Sustainability at its first meeting, 19 September 2010 United Nations Headquarters, New York . ▪ Güler, T. ve Turan, M. Türkiye’de Sürdürülebilir Kentsel Gelişme Stratejileri: KENTGES Eylem Planı (2010-2023) Örneği, International Conference on Eurasian Economies 17-18 September 2013 – St. Petersburg, Russia, ss. 255-60. ▪ Özbakır, A. Özügül, D. ve (2011) Çekiç, T.İ. “Yapılı Çevrenin Şekı̇llendı̇rilmesinde Yeni̇ Bir Gündeme Doğru: Yeşil Yerleşim Değerlendirme Sistemleri̇”, Kent ve Toplum, Temmuz-Ekim, ss. 3-9 ▪ Sustainable Development Goals Report (2015), UNHABITAT Yararlı Linkler https://sustainabledevelopment.un.org/topics https://sustainabledevelopment.un.org/post2015/transformingourworld http://www.un.org/sustainabledevelopment/sustainable-development-goals/ B. YAŞANABİLİRLİK ▪ Avrupa Kentsel Şartı – 2: Yeni Bir Kentlilik İçin Manifesto, Karar No. 269 (2008) Avrupa Konseyi 15. Genel Oturumu Strazburg, 27 – 29 Mayıs 2008, Çeviri: Aydan Erim ▪ Beyhan, G. vd. (2013) “Kentsel / Mekânsal Yaşanabilirlik Üzerine Kavramsal Bir Çözümleme” 25. Uluslararası Yapı ve Yaşam Fuar ve Kongresi 27-31 Mart 2013, Bursa, TMOBB Bursa Mimarlar Odası Yayını, ss.357-363 ▪ Özçelik , P. K. (2013) “Yaşanabilir Kentlerin İnşasına Yeni̇ bir Harç: ” Kent Hakkı” 25. Uluslararası Yapı ve Yaşam Fuar ve Kongresi 27-31 Mart 2013, Bursa, TMOBB Bursa Mimarlar Odası Yayını, ss.357-363 ▪ Eurofound (2014), Yaşam Kalitesi Eğilimleri, Türkiye:2003-2012, Publications Office of the European Union, Luxembourg. ▪ The National Association of Regional Councils, “Livability Literature Review: A Synthesis of Current Practice” ▪ T.C. Kalkınma Bakanlığı 10. Kalkınma Planı Yaşanabilir Kentler Ve Kentsel Dönüşüm Özel İhtı̇sas Komı̇syonu Ön Raporu C. AKILLI BÜYÜME ▪ Duany A., Speck, J, Lydon, M. 2010, The Smart Growth Manual, McGrawHill ▪ Sınmaz, S. (2013) “Yeni Gelişen Planlama Yaklaşımları Çerçevesinde Akıllı Yerleşme Kavramı ve Temel İlkeleri” Megaron, 8(2) ss. 76-86. ▪ Yeni Şehircilik Bildirgesi, https://www.cnu.org/who-we-are/charter-new-urbanism ▪ Büyümenin Aklı Olur mu? http://v3.arkitera.com/h38578-buyumenin-akli-olur-mu.html ▪ Smart Growth online. http://smartgrowth.org/?page_id=683 ▪ Smart Growth/Smart Energy Toolkit, second edition 2007 (PowerPoint Presentation) ▪ Smart Growth/Smart Energy Toolkit: http://www.mass.gov/envir/smart_growth_toolkit/pages/how-to-SG.html ▪ The National Association of Regional Councils, “Livability Literature Review: A Synthesis of Current Practice” Yararlı Linkler http://smartgrowth.org/index.php http://www.smartgrowth.bc.ca D. DAYANILIKLIK ▪ Akyol, M. ve Eşbah Tunçay, H. (2013) “Productive landscapes and resilient cities” ITU A/Z 10(2) ss. 133-147. ▪ Moberg, F. ve Simonsen, S. H. What is Resilience? An introduction to social-ecological research, Stockholm Resilience Centre. ▪ Özyetgin Altun. A. (2011), Kentsel Dayanıklılığın Artırılmasında Sosyo-Ekolojik İlişki Ağları Ve Yapılaşmanın Rolü, Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, İTÜ, ▪ Resilience Alliance. 2010. Assessing resilience in social-ecological systems: Workbook for practitioners. Version 2.0.
 ▪ Simonsen, S. H. (vd.) Applying Resilience Thinking: Seven principles for building resilience in social-ecological systems, Stockholm Resilience Centre. ▪ Tezer, A. (2012) “Kentsel Direçlilik-Dayanıklılık”, Ersoy. M. Kentsel Planlama: Ansiklopedik Sözlük, içinde Ninova Yayınları. ▪ Tezer, A. (vd.)(2012) “Dayanıklı Kentler” EKOYAPI, No: 8, ss.64-66. ▪ UNISDR (2012), How To Make Cities More Resilient A Handbook For Local Government Leaders, Geneva, March 2012 [http://www.unisdr.org/files/26462_handbookfinalonlineversion.pdf ▪ UNISDR (2012), Making Cities Resilient: Report 2012 (http://www.unisdr.org/files/28240_rcreport.pdf) Yararlı Linkler http://www.stockholmresilience.org/21/research/research-news/2-19-2015-applying-resilience-thinking.html http://www.resalliance.org E. KENT HAKKI ve KAMU YARARI ▪ Harvey, D. “Kent Hakkı” Sendika.Org, 23 Mayıs 2013, (Çeviren: Meriç Kırmızı) ▪ Kuymulu, B.M. (2013) “The Vortex of Rights: ‘Right to the City’ at a Crossroads” IJJUR, 37 (3), ss. 923-40 ▪ Uzunçarşılı Baysal, C. (2011) “Kent Hakkı Yeniden İnşa Bulurken” Eğitim, Bilim, Toplum 9(36) ss.14-30 ▪ Lefevbre, H. “Kent Hakkı” (Çev.: Gizem Aksümer, Julia Schultz) Eğitim, Bilim, Toplum 9(36), 2011, ss.140-152 SEKTÖREL GELİŞME EKSENLERİ TARIM VE KIRSAL ALAN EKSENİ ▪ Akşit, B. (2006) “Köy, Kırsal Kalkınma ve Kırsal Hanehalkı/Aile Araştırmaları: 1923-2002 Yılları Arası Eleştirel Bir Yazın Taraması”, Eraydın, A. (der) Değişen Mekan içinde, Yurt, Ankara, s. 123-165. ▪ Günaydın, G. (2009) “Türkiye Tarım Politikalarında“Yapısal Uyum”: 2000’li Yıllar”, Mülkiye, 33(262), ss. 175-222. ▪ Pamuk, Ş. (2009) “Türkiye’de Tarım ve İktisadi Gelişme: 1880-2000”, Mülkiye, 33(262), ss. ▪ DPT ve Kalkınma Bakanlığı, Ulusal Kırsal Kalkınma Stratejisi ve 10. Beş Yıllık Kalkınma Planı Özel Komisyon Raporları, Ankara. ▪ T.C. Kalkınma Bakanlığı (2014), “Bölgesel Gelişme Ulusal Stratejisi 2014-2023, Daha Dengeli, Topyekûn Kalkınma” TURİZM EKSENİ ▪ Duru, B. (2003), Kıyı Politikası, Mülkiyeliler Birliği Vakfı Yayınları, Tezler dizisi:13. ▪ Koç, E. Ökten, A. , Şengezer, B. Aysu, G. Tourism and Its Future: Tourism Development Strategies in the Context of Coast, Culture and Agriculture-Meander Basin, ERSA-European Regional Science Resociation-Congres Barselona, Tourism, Cultural İndustries and Regional Development, 31.08.2011-02.09.2011 (Dijital Ortamda Yayın) ▪ Michèle Sabban (2013), Akdeniz’de sürdürülebilir turizmle ilgili rapor, ARLEM-Euro-Mediterranean Regional and Local Assembly ▪ TÜSİAD (2012), Sürdürülebilir Turizm, SİS Matbaacılık Prom. Tanıtım Hiz. Tic. Ltd. Şti, 2012 KÜLTÜR EKONOMİSİ EKSENİ ▪ Aksoy, A. Enlil, Z. (2011) Kültür Ekonomisi Envanteri İstanbul 2010, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları ▪ Kumral, N. , Güçlü, M. (2013) Kültür Ekonomisi ve Bölgesel Politika, Ege University Working Papers İn Economics, Working Paper No: 13 / 05, December 2013 ▪ Montgomery, J. (2003) “Cultural Quarters as Mechanisms for Urban Regeneration. Part 1: Conceptualizing Cultural Quarters”, Planning, Practice & Research, 18:4, 293-306. ▪ İZKA, İzmir 2012 Kültür Ekonomisi ve Kültür Altyapısı Envanteri ve Kültür Ekonomisi Gelişme Stratejisi ▪ UNDP/UNESCO Creative Economy Report 2013 Special Edition, Widening Local Development Pathways ÜNİVERSİTE KENTİ EKSENİ ▪ Korkut, Gizem (2011) Üniversite Yerleşkelerinin Kentsel Mekan Kurgularinin Biçimlenmesinde Kentin Etkisi, Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, İTÜ, ▪ Turan, M. Duru, B. (2014) “Anakentin Zayıf Halkaları: İlçe Belediyeleri”, Uluslararası Türk Dünyası Yerel Yönetimler Sempozyumu, Ed. Deniz İşçioğlu, KKTC, 2014, s. 283-291

Ders ile ilgili dosyalar