Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Fizyoloji (k.kale Ü.ort.dr.) > ANTİOKSİDATİF METABOLİZMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ANTİOKSİDATİF METABOLİZMA Üçüncü düzey VFZ-635 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. EBRU ÇETİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Nazmi ÇETİN Doç. Dr. Ebru ÇETİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik ders, genel sunumlar, İnteraktif CD gösterimleri
Dersin amacı Bu dersin amacı öğrencilere oksidatif metabolizma hakkında temel bilgi vermektir.
Dersin tanımı Bu derste oksidatif metabolizma anlatılmaktadır.

Dersin içeriği
1- Antioksidanlar ve Özellikleri
2- Antioksidan Mekanizmalar
3- Antioksidan Mekanizmalar
4- Antioksidanların Metabolizmadaki Önemi
5- Alfa tokoferoller
6- Askorbik Asit
7- Beta Karotenler
8- Flavanoidler
9- Koenzim Q ve likopenler
10- Antioksidan enzimler
11- Antioksidanların ölçüm teknikleri
12- Antioksidanların ölçüm teknikleri
13- Antioksidanların ölçüm teknikleri
14- Antioksidan mekanizma hastalıklarla ilişkisi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Antioksidanların özelliklerini bilme
2- Antioksidanların Metabolizmadaki Önemi anlama
3- Antioksidan enzimleri öğrenme
4- Antioksidan ölçüm tekniklerini öğrenme
5- Antioksidan mekanizma hastalıklarla ilişkisini anlama
6- Antioksidan mekanizma hastalıklarla ilişkisini anlama
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2- veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4- Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5- Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6- Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7- veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8- veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9- veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Noyan, A., 2003: Yaşamda ve hekimlikte fizyoloji. Meteksan, Ankara 2. 4.Dukes Veteriner Fizyoloji (Çeviri) 12.baskı, Editör: William O Reece, 2004. Medipres, Malatya
Yardımcı Kaynaklar Lester Packer: Handbook of Antioxidants (Oxidative Stress and Disease) CRC Press; 2nd edition (2001)

Ders ile ilgili dosyalar