Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Gida Mühendisliği > GIDA MUHAFAZA YÖNTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GIDA MUHAFAZA YÖNTEMLERİ Birinci düzey GM 479 Seçmeli 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DUYGU ASLAN TÜRKER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR.ÖĞRETİM ÜYESİ OYA SİPAHİOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze teorik eğitim
Dersin amacı Öğrencilerin gıdalarda bozulma ve etmenler, gıda muhafazasında uygulanan konvansiyonel yöntemler ve temel ilkeler, ve modern yöntemler konusunda bilgi sahibi olmasını sağlamak ve bu konuda yeni çalışmaları takip etmek
Dersin tanımı Gıdaların bozulmasını kontrol altına almayı amaçlayan muhafaza metotlarının öğrenciye tanıtılmasını hedefleyen bir derstir.

Dersin içeriği
1- Bozulmaya etki eden faktörler
2- Isıl işlem (pastörizasyon ve sterilizasyon)
3- Dondurma, soğutma
4- Kurutma
5- Gıda muhafazasında pH, fermentasyon uygulamaları, gıda katkı maddesi kullanımı
6- Ektrüzyon
7- Ara sınav
8- Atımlı elektrikli alan ve ohmik ısıtma
9- Hidrostatik yüksek basınç teknolojisi
10- Mikrodalga, IR ve UV uygulamaları
11- İyonize radyasyon
12- Ozon ve plasma teknolojileri
13- Ultrason
14- Yarıyıl sonu sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler belli bir gıda ürününün işlenmesi için gereken teknolojiyi seçebilmek konusunda yeterlilik kazanacaklardır.
2- Gıdaların bozulma mekanizmalarını anlayacaklar ve bunu engellemenin yada yavaşlatmanın yolları konusunda bilgi sahibi olacaklardır.
3- Gıda muhafaza metotlarının avantaj ve dezavantajları hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
4- Kullanılagelen gıda işleme metotlarının gıda güveniği ve kalitesini nasıl etkilediği yönünde bilgi sahibi olacaklardır.
5- Yeni gıda işleme teknolojilerinin faydaları hususunda bilgi sahibi olacaklardır.
6- Yeni geliştirilen gıda işleme teknolojileri hakkında bilgi sahibi olacaklar, gerektiğinde bu teknolojilerin ülkemizde kullanımına öncülük edebileceklerdir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Gıda Mühendisliği alanında bir problemi tespit etmek, çözüm geliştirmek ve bunu uygulama yetisine sahip olmak.
2- Temel mühendislik konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmak.
3- Gıda hammaddelerinin değerlendirilmesi, üretimin optimizasyonu, kalite ve güvenlik konularında yeterli alt yapıya sahip olmak.
4- Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrayabilmek.
5- Bilimsel yöntemlerle araştırma ve geliştirme faaliyetleri kapsamında planlama, uygulama ve sonuçları analiz edebilme becerisine sahip olmak.
6- Gıda mühendisliği alanındaki bir bilgiyi, çalışmayı yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek.
7- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurma yeteneğine sahip olmak.
8- Gıda mühendisliği alanının gerektirdiği sunum, yazım, tasarım, istatistik gibi konularda bilişim teknolojilerinden etkin olarak yararlanmak.
9- Proje hazırlama ve değerlendirme konularında bilgi ve beceriye sahip olmak.
10- Yaşam boyu öğrenmenin, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip etmenin ve bu kapsamda kendini sürekli geliştirmenin önemini kavrayabilmek.
11- İşletme yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi ve bilince sahip olmak.
12- Gıda mühendisliği alanında kazandıkları bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilmek.
13- Sosyal ve etik değerleri özümsemek ve sorumluluğunu taşımak.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 15 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 1 2
Toplam iş yükü     85
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Food Processing Handbook, Brennan ve Grandison, Wiley Press, 2011

Ders ile ilgili dosyalar