Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. SELMA BÜYÜKKILIÇ BEYZİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. SELMA BÜYÜKKILIÇ BEYZİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZYÜZE
|
Dersin amacı
|
Hayvan beslemede kullanılan yemlerin in vivo ve vitro yöntemlerle değerlendirilmesi
|
Dersin tanımı
|
Hayvan beslemede kullanılan yemlerin in vivo ve vitro yöntemlerle değerlendirilmesi
|
1- |
Ruminantlarda sindirilebilirlik ölçüm yöntemleri: Sindirilebilirlik ölçüm yöntemleri ve karşılaştırılması
|
2- |
Ruminantlarda in vitro yöntemlerle sindirilebilirliğin ölçümü: İn vitro yöntemler ve karşılaştırılması
|
3- |
Ruminantlarda in vitro yöntemlerle sindirilebilirliğin ölçümü (devam): İn vitro yöntemler ve karşılaştırılması
|
4- |
Ruminantlarda in vivo yöntemlerle sindirilebilirliğin ölçümü: İn vivo yöntemler ve karşılaştırılması
|
5- |
Ruminantlarda in vivo yöntemlerle sindirilebilirliğin ölçümü (devam): İn vivo yöntemler ve karşılaştırılması
|
6- |
Ruminantlarda situ yöntemlerle sindirilebilirliğin ölçümü: İn situ yöntemler ve karşılaştırılması
|
7- |
Ruminantlarda situ yöntemlerle sindirilebilirliğin ölçümü (devam): İn situ yöntemler ve karşılaştırılması
|
8- |
Kanatlı besleme araştırmalarının planlanması: İstatistiki analiz yöntemlerinin seçimi ve araştırma kümesinin planlanması
|
9- |
Tavuklarda in vivo enerji sindirilebilirliği ölçümleri: Metabolize olabilir enerji ve gerçek metabolize olabilir eneri (true metabolisable energy) ölçümleri
|
10- |
Tavuklarda in vivo protein sindirilebilirliği ölçümleri: Amino asit sindirilebilirliği ölçümleri
|
11- |
Tavuk sindirim sistemi mikroflorası ile ilgili araştırmalarda multdisipliner çalışmaların planlanması
|
12- |
Yumurta Kalitesi: Araştırmalarda yumurta iç ve dış kalite kriterlerinin belirlenmesi
|
13- |
Et Kalitesi: Besleme ile değiştirilebilen tavuk eti kalite kriterlerinin ölçümü
|
14- |
Analitik Ölçümler: Yüksek basınçlı likit kromatografi, gaz kromagrafi ve ELISA gibi analitik ölçüm metotlarının besleme çalışmalarında kullanılanımı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Analitik düşünme yeteneği kazanır
|
2- |
Bir denemeyi planlama yeneği kazanır
|
3- |
Eksperimental analizler konusunda deneyim kazanır
|
4- |
Sebep sonuç ilişkisi kurma yeteneği kazanır
|
5- |
Ruminal sindirim denemeleri konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyim kazanır
|
6- |
Kanatlı sindirim denemeleri konusunda ileri düzeyde bilgi kazanır
|
7- |
Yumurta ve et kalite analizleri konusunda bilgi ve deneyim kazanır
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Tarımsal Biyoteknolojinin yüksek lisansını yaptığı alanında temel yöntem ve tekniklere yönelik yeterli uzmanlığa sahip olur
|
|
2- |
Biyoteknolojinin; Bitki Biyoteknolojisi, Hayvan Biyoteknolojisi, Mikrobiyal Biyoteknoloji, alanlarında akademik ve endüstriyel boyutta, uluslar arası düzeyde yeterliliğe sahiptir
|
|
3- |
Tarımsal Biyoteknoloji alanındaki yeni konulara açıktır, tarımda faliyetlerin yürütülmesi ve verimliliğin arttırılmasında stratejik çözümler üretebilir, girişimci ve geliştirici niteliklere sahiptir,
|
|
4- |
Kamu ve özel sektörde, Biyoteknoloji ile ilişkili tarımsal alanlarda üretim, araştırma ve geliştirme; ulusal-uluslar arası düzeyde proje oluşturma, yönetme yeterliliğine sahiptir,
|
|
5- |
Biyoteknoloji alanındaki çalışmaların gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerine yönelik yeterliliğe sahiptir
|
|
6- |
Biyoteknoloji alanındaki çalışmalarda etik kuralların bilincinde, çevre ve canlı yaşam dengelerinin korunmasında dikkatlidir
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
3
|
6
|
Ödevler
|
5
|
1
|
5
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
1
|
2
|
Kısa sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
2
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
3
|
3
|
Laboratuvar
|
14
|
3
|
42
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
1
|
10
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
120
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
60
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Yem Değerlendirme ve Analiz Yöntemleri, Karabulut A.; Canbolat Ö., Uludağ Üniversitesi Yayınları, Bursa, 2005
The Evaluation of Feeds through Digestibility Experiments, Schneider B.H., Flatt W.P., The University of Georgia Pres, Athens, 1975.
Nutritional Ecology of The Ruminant, Soest P.J., Cornell University Press, 1994.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Yem Değerlendirme ve Analiz Yöntemleri, Karabulut A.; Canbolat Ö., Uludağ Üniversitesi Yayınları, Bursa, 2005
The Evaluation of Feeds through Digestibility Experiments, Schneider B.H., Flatt W.P., The University of Georgia Pres, Athens, 1975.
Nutritional Ecology of The Ruminant, Soest P.J., Cornell University Press, 1994.
|
|