Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Tarimsal Biyoteknoloji (y.l.) > HAYVAN BESLEMEDE İN-VİVO VE İN-VİTRO YÖNTEMLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HAYVAN BESLEMEDE İN-VİVO VE İN-VİTRO YÖNTEMLER İkinci düzey ZTD 629 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. SELMA BÜYÜKKILIÇ BEYZİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. SELMA BÜYÜKKILIÇ BEYZİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli YÜZYÜZE
Dersin amacı Hayvan beslemede kullanılan yemlerin in vivo ve vitro yöntemlerle değerlendirilmesi
Dersin tanımı Hayvan beslemede kullanılan yemlerin in vivo ve vitro yöntemlerle değerlendirilmesi

Dersin içeriği
1- Ruminantlarda sindirilebilirlik ölçüm yöntemleri: Sindirilebilirlik ölçüm yöntemleri ve karşılaştırılması
2- Ruminantlarda in vitro yöntemlerle sindirilebilirliğin ölçümü: İn vitro yöntemler ve karşılaştırılması
3- Ruminantlarda in vitro yöntemlerle sindirilebilirliğin ölçümü (devam): İn vitro yöntemler ve karşılaştırılması
4- Ruminantlarda in vivo yöntemlerle sindirilebilirliğin ölçümü: İn vivo yöntemler ve karşılaştırılması
5- Ruminantlarda in vivo yöntemlerle sindirilebilirliğin ölçümü (devam): İn vivo yöntemler ve karşılaştırılması
6- Ruminantlarda situ yöntemlerle sindirilebilirliğin ölçümü: İn situ yöntemler ve karşılaştırılması
7- Ruminantlarda situ yöntemlerle sindirilebilirliğin ölçümü (devam): İn situ yöntemler ve karşılaştırılması
8- Kanatlı besleme araştırmalarının planlanması: İstatistiki analiz yöntemlerinin seçimi ve araştırma kümesinin planlanması
9- Tavuklarda in vivo enerji sindirilebilirliği ölçümleri: Metabolize olabilir enerji ve gerçek metabolize olabilir eneri (true metabolisable energy) ölçümleri
10- Tavuklarda in vivo protein sindirilebilirliği ölçümleri: Amino asit sindirilebilirliği ölçümleri
11- Tavuk sindirim sistemi mikroflorası ile ilgili araştırmalarda multdisipliner çalışmaların planlanması
12- Yumurta Kalitesi: Araştırmalarda yumurta iç ve dış kalite kriterlerinin belirlenmesi
13- Et Kalitesi: Besleme ile değiştirilebilen tavuk eti kalite kriterlerinin ölçümü
14- Analitik Ölçümler: Yüksek basınçlı likit kromatografi, gaz kromagrafi ve ELISA gibi analitik ölçüm metotlarının besleme çalışmalarında kullanılanımı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Analitik düşünme yeteneği kazanır
2- Bir denemeyi planlama yeneği kazanır
3- Eksperimental analizler konusunda deneyim kazanır
4- Sebep sonuç ilişkisi kurma yeteneği kazanır
5- Ruminal sindirim denemeleri konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyim kazanır
6- Kanatlı sindirim denemeleri konusunda ileri düzeyde bilgi kazanır
7- Yumurta ve et kalite analizleri konusunda bilgi ve deneyim kazanır
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Tarımsal Biyoteknolojinin yüksek lisansını yaptığı alanında temel yöntem ve tekniklere yönelik yeterli uzmanlığa sahip olur
2- Biyoteknolojinin; Bitki Biyoteknolojisi, Hayvan Biyoteknolojisi, Mikrobiyal Biyoteknoloji, alanlarında akademik ve endüstriyel boyutta, uluslar arası düzeyde yeterliliğe sahiptir
3- Tarımsal Biyoteknoloji alanındaki yeni konulara açıktır, tarımda faliyetlerin yürütülmesi ve verimliliğin arttırılmasında stratejik çözümler üretebilir, girişimci ve geliştirici niteliklere sahiptir,
4- Kamu ve özel sektörde, Biyoteknoloji ile ilişkili tarımsal alanlarda üretim, araştırma ve geliştirme; ulusal-uluslar arası düzeyde proje oluşturma, yönetme yeterliliğine sahiptir,
5- Biyoteknoloji alanındaki çalışmaların gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerine yönelik yeterliliğe sahiptir
6- Biyoteknoloji alanındaki çalışmalarda etik kuralların bilincinde, çevre ve canlı yaşam dengelerinin korunmasında dikkatlidir
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 3 6
Ödevler 5 1 5
Sunum / Seminer hazırlama 2 1 2
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 2 2 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 3 3
Laboratuvar 14 3 42
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     120
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yem Değerlendirme ve Analiz Yöntemleri, Karabulut A.; Canbolat Ö., Uludağ Üniversitesi Yayınları, Bursa, 2005 The Evaluation of Feeds through Digestibility Experiments, Schneider B.H., Flatt W.P., The University of Georgia Pres, Athens, 1975. Nutritional Ecology of The Ruminant, Soest P.J., Cornell University Press, 1994.
Yardımcı Kaynaklar Yem Değerlendirme ve Analiz Yöntemleri, Karabulut A.; Canbolat Ö., Uludağ Üniversitesi Yayınları, Bursa, 2005 The Evaluation of Feeds through Digestibility Experiments, Schneider B.H., Flatt W.P., The University of Georgia Pres, Athens, 1975. Nutritional Ecology of The Ruminant, Soest P.J., Cornell University Press, 1994.

Ders ile ilgili dosyalar