Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TÜRK DİLİ 1 |
Birinci düzey |
TDE 101 |
|
1 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÖMER ERDOĞAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
OKUTMAN SÜLEYMAN AYDIN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
TEORİK
|
Dersin amacı
|
Yükseköğrenimini tamamlamış olan her gence, ana dilinin yapı ve işleyiş özelliklerini gereğince kavratabilmek; dil-düşünce bağlantısı açısından, yazılı ve sözlü ifade vasıtası olarak, Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneği kazandırabilmek; öğretimde birleştirici ve bütünleştirici bir dili hâkim kılmak ve ana dili şuuruna sahip gençler yetiştirmektir.
|
Dersin tanımı
|
Dilin tanımı, dilin özelliği, dil ve biliş, dil ve toplum, dil ve kültür, dil aileleri, dil yapısı ve kaynakları, Türk dilinin diğer diller arasındaki yeri, Türkçenin fonetik özellikleri, fonetik kuralları, Türkçede kırılma, büküm, Türkçede kelime kategorileri, imla kuralları, kompozisyon, cümlenin unsurlarını bilme ve uygulama.
|
1- |
- Dil nedir? Dilin sosyal bir kurum olarak millet hayatındaki yeri ve önemi.
|
2- |
- Dil-kültür ilişkisi.
|
3- |
- Türk Dilinin dünya dilleri arasındaki yeri, Altay Dillerinin ortak özellikleri.
|
4- |
- Türk Dilinin gelişmesi ve ana hatlarıyla tarihî devirleri.
- Türk Dilinin bugünkü durumu ve yayılma alanları.
|
5- |
- Türkçedeki sesler ve sınıflandırılması.
- Türkçenin ses özellikleri.
|
6- |
- Örnek eser incelemesi: şiir, hikaye vb.
|
7- |
- İmlâ kuralları ve uygulaması (sesler ve eklerle ilgili kurallar).
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
- İmlâ kuralları ve uygulaması (Ayrı ve bitişik yazılış, özel isimlerin imlâsı) Noktalama işaretleri ve uygulaması.
|
10- |
- Kompozisyonla ilgili genel ön bilgiler, metinler üzerinde uygulamalar.
|
11- |
- Yapım ve çekim ekleri ile metinler üzerinde uygulamalar.
|
12- |
- Yapım ve çekim ekleri ile metinler üzerinde uygulamalar.
|
13- |
- Örnek eser inceleme: Roman, anlatı vb.
|
14- |
- Hazırlıklı, hazırlıksız konuşma yöntemleri.
|
15- |
- Örnek metinler üzerinde uygulama, genel değerlendirme.
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
*Yazılı ve sözlü anlatım becerileri
|
2- |
*Temel yazım ve noktalama kurallarının doğru kullanımı
|
3- |
*Yazılı ve sözlü anlatımda özgüven ve yaratıcılık.
|
4- |
*Yasam boyu öğrenme gereğini algılamak ve kendi kendine öğrenme becerisini kazanmak,
|
5- |
*Değişken koşullara uyum sağlayabilme becerisi,
|
6- |
*Mesleki ve etik sorumluluklara sahip olma, yetki alabilme ve gereğini yerine getirebilme becerisi
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Hava taşımacılığı operasyonlarının içinde bulunduğu hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevenin gerektirdiği bilgilere derinlemesine sahip olmak.
|
|
2- |
Hava taşımacılığı ve işletmecilik ile ilgili temel konularda yeterli hukuksal bilgi birikimine sahip olmak.
|
|
3- |
Hava taşımacılığına ilişkin bilgileri ekip arkadaşlarına aktarabilmek.
|
|
4- |
Hava taşımacılığı sistemini, bir sistem bileşenini ya da sürecini analiz etmek ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlamak; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulamak
|
|
5- |
Karar, uygulama ve davranışlarında hava taşımacılığına ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahip olmak; bunun için gerekli olan modern ve teknik araçları seçmek ve kullanmak
|
|
6- |
Hava taşımacılığına ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme yönetimi çözümleri için birlikte kullanmak; bunun için ilgili temel problemleri saptamak, tanımlamak, formüle etmek ve çözmek; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçmek ve uygulamak
|
|
7- |
Hava taşımacılığındaki örgütler/kurumlar için amaç ve hedef belirlemek.
|
|
8- |
Hava taşımacılığı alanındaki konularda kapsamlı bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmek; bunun için bilgiye erişmek ve bu amaçla kaynak araştırması yapmak, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanmak.
|
|
9- |
Takım çalışmalarını planlamak, yönlendirmek, bu takımlarda etkin olarak çalışmak.
|
|
10- |
Alanında edindiği bilgileri/becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirmek.
|
|
11- |
Hava taşımacılığı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini hava taşımacılığı ile ilgili kişi ve kurumlarla etkin iletişim kurarak, yazılı /sözlü olarak nicel/nitel verilerle destekleyerek paylaşmak.
|
|
12- |
Bilgi iletişim sistemleri hakkında ileri düzeyde yetkinliğe sahip olmak
|
|
13- |
Hava taşımacılığı ile ilgili alanındaki güncel bilgileri içeren kitaplar, araç-gereçler ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak.
|
|
14- |
Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla paylaşabilecek bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanmak
|
|
15- |
Etik değerlerle ilgili sorumluluk bilincine sahip olmak.
|
|
16- |
Hava taşımacılığı sektöründeki işletmelerin yönetimi, iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilince ve bu alanlardaki uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olmak
|
|
17- |
Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak.
|
|
18- |
Hava taşımacılığı sektöründe yer alan havacılık işletmeleri ile sürdürülebilir iletişim kurmak. Havacılık sektöründeki yeni gelişmeleri takip ve teşvik etmek.
|
|
19- |
Havacılık sektöründeki örgütlere ilişkin eleştirel bakış açısına sahip olmak.
|
|
20- |
Havacılık sektöründeki örgütlere amaç ve hedefleri doğrultusunda katma değer sağlamak.Sektör paydaşlarıyla ilişkileri etkin biçimde yürütmek.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
1
|
10
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
3
|
1
|
3
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
15
|
1
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
58
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|