Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Rekreasyon > REKREATİF ETKİNLİKLER-II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
REKREATİF ETKİNLİKLER-II Birinci düzey REK406 Zorunlu 8 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ YUSUF OĞUZ ALTUNTAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA KARAKUŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Öğrencilerin birinci dönem "Rekreatif Etkinlikler-I" dersi kapsamında öğrenmiş oldukları bilgilerin pekiştirilerek, etkinlik planlama çalışmalarını yapmak ve bu çalışmaları planlamak
Dersin tanımı Açık ve kapalı sosyal hizmet sunan kurum ve kuruluşlar bünyesinde rekreaktif etkinlikler sunmak. Sunulan etkinliklerin değerlendirilmesi ve sınıfça tartışılmasını sağlayarak, kişisel bilgi ve becerilerin çalışma hayatına taşınması hedeflenmektedir

Dersin içeriği
1- Sosyal hizmet ve rekreasyon
2- Kültür ve sanat rekreasyonu
3- Rekreasyon etkinlik planları
4- Kültür ve sanat etkinliği
5- Etkinlik uygulamaları
6- Açık alan etkinlik uygulamaları
7- Açık alan etkinliklerinde uyulması gereken kurallar
8- Etkinliklerin değerlendirilmesi, Temalı etkinlikler
9- Çocuklarla yapılabilecek etkinlik türleri + Ara Sınav
10- Çocuk etkinlikleri
11- Açıkhava çocuk etkinlikleri
12- Açık alan etkinlik türleri
13- Kapalı alan etkinlik türleri
14- Kapalı alan etkinlikleri
15- Yarıyıl Sınavı
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sosyal hizmet ve rekreasyonun öğrenilmesi
2- Kültür ve sanat rekreasyonunun öğrenilmesi
3- Rekreasyon etkinlik planlarının yapılması ve öğrenilmesi
4- Kültür ve sanat etkinliği yapılması ve öğrenilmesi
5- Açık alan etkinlik uygulamalarının öğrenilmesi
6- Açık alan etkinliklerinde uyulması gereken kuralların öğrenilmesi
7- Etkinliklerin değerlendirilmesinin öğrenilmesi
8- Çocuk ve yaşlılarda yapılabilecek etkinlik çeşitlerinin öğrenilmesi
9- Kapalı alan etkinlik türlerinin öğrenilmesi
10- Bahar şenlikleri ve yaz aylarında yapılacak etkinliklerin öğrenilmesi

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma.
2- Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3- Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme.
4- Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
5- Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme.
6- Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
7- Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir.
8- Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir.
9- Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir.
10- Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir.
11- Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir.
12- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
13- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
14- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
15- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
16- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
17- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
18- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 2 20
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 5 50
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 4 8
Toplam iş yükü     122
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Rekreasyon ve Animasyon, Atila Hazar, Detay Yayıncılık, Ankara,2009 365 Cıvıl Cıvıl Etkinlik, Fiona Watt, Çeviren: Elif Kıral, Timaş,İstanbul, 2010 İletişim Çalışmalarına Giriş, John Fiske, Bilim ve Sanat Yayıncılık, Ankara, 2003
Yardımcı Kaynaklar Boş Zaman-Rekreasyon Yönetimi Ve Örnek Animasyon Uygulamaları, Prof. Dr. Necdet Hacıoğlu / Yrd. Doç. Dr. Ayhan Gökdeniz / Yrd. Doç. Dr. Yakup Dinç, Detay Yayıncılık, Ankara, 2003

Ders ile ilgili dosyalar