Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
HALKLA İLİŞKİLER TARİHİ |
Birinci düzey |
UHİT 104 |
Zorunlu |
2 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MURAT BAŞARIR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. MURAT BAŞARIR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Konferans, sınıf içi tartışma ve örnek olay analizi
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı halkla ilişkilerin tarihsel gelişim süreci hakkında bilgi vermek ve gelişimin kilometre taşlarını oluşturan kişi ve kurumların alana yönelik katkılarını inceleyerek küresel çerçevede Halkla İlişkiler bağlamında oluşan perspektifi öğrencilerin kavramasını sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Halkla ilişkiler tarihi, sosyo-ekonomik gelişmeler ve öncüleri üzerinden örnekler verilerek anlatılır.
|
1- |
Halkla İlişkiler tanımındaki unsurlardan yola çıkarak Antik Yunan, Mısır, Roma ve Türk medeniyetlerinde Halka İlişkiler uygulaması olarak nitelendirilebilecek bazı örnekler ve bunların anlamlandırılması.
|
2- |
ABD ve Avrupa''''''''''''''''da modern Halkla İlişkiler kavramının ortaya çıkması ve bu ortaya çıkışı hazırlayan sosyo-ekonomik gelişmeler.
|
3- |
Tarihi dönemlere göre halkla ilişkilerin gelişimi ve Grunig ve Hunt''''''''un Halkla İlişkiler Modeli.
|
4- |
Basın Ajansı/Tanıtım modeli: Modelin temsilcisi P.T. Barnum ve onun yaptığı etkinlikler.
|
5- |
Kamuyu Bilgilendirme Modeli: Modelin temsilcisi I.Lee ve onun yaptığı etkinlikler.
|
6- |
İki Yönlü Asimetrik Model: E. Bernays ve onun yaptığı etkinlikler.
|
7- |
İki Yönlü Simetrik Model: Örnekler.
|
8- |
Türkiyede Halkla İlişkilerin Gelişimi ve ilk uygulayıcıları.
|
9- |
Milli Mücadele Dönemi:İradeyi Milliye ve Hakimiyeti Milliye gazeteleri ile Anadolu Ajansı''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''nın kurulması.
|
10- |
Planlı dönem: Mehtap, Kaya Projeleri ve DPT''''''''de yapılan çalışmalar.
|
11- |
Serbest Piyasa Ekonomisine geçiş ve bu dönemdeki uygulamalar.
|
12- |
Özel Sektörde Halkla İlişkilerin gelişmesi: Koç, Eczacıbaşı ve Demirören gruplarında yapılan ilk dönem uygulamalar.
|
13- |
Türkiye''''''''de Halkla İlişkilerin değişimini sağlayan sosyo-ekonomik gelişmeler.
|
14- |
Türkiye''''''''de halkla ilişkiler sahasında meslek örgütlerinin kurulması ve bunların icraatları.
|
15- |
Halkla ilişkilerde yani kavramlar: diyalojik halkla ilişkiler ve aktivist halkla ilişkilerin ilk örnekleri.
|
16- |
Genel Değerlendirme.
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Modern Halkla İlişkilerin ortaya çıkmasındaki sosyo-ekonomik gelişmeleri ayırt eder.
|
2- |
Halkla İlişkiler alanında gözlenen paradigma değişimlerini seçer.
|
3- |
Türkiye''''de ve Dünya''''da Halkla İlişkiler alanında öncü olan kişileri ve bunların öncü olarak değerlendirilmesine sebep olan faaliyetleri sıralar
|
4- |
Halkla ilişkiler meslek örgütlerini bilir ve amaçlarını kavrar ve değer verir.
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
|
|
2- |
Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
|
|
3- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
|
|
4- |
Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
|
|
5- |
İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
|
|
6- |
Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
|
|
7- |
Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
8- |
Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
|
|
9- |
İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
|
|
10- |
Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
|
|
11- |
İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
|
|
12- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
13- |
akademik ve pratik bilgi sahibidir.
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
64
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
eltekoğlu, F. B. (1998). Halkla ilişkiler nedir. Beta Basım Yayım Dağıtım. Akdağ, M., & Erdem, A. (2009). Halkla İlişkiler Tarihi Üzerine…. Dünden Bugüne Halkla İlişkiler, 3-48.Eğitim Yayınevi, Konya
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Budak, G., & Budak, G. (2004). Halkla ilişkiler. Baskı, İzmir: Barış Yayınları, (s 233), 5. Kazancı, M. (1997). Kamuda ve özel sektörde halkla ilişkiler. Turhan Kitabevi Yayınları. Akdağ, M., & Işık, M. (2010). Dünden Bugüne Halkla İlişkiler. Eğitim Yayınevi. Canpolat, N. (2012). Geçmişten Günümüze Örneklerle Türkiye’de Halkla İlişkilerin Gelişimi. Ankara: Seçkin Yayınları.
|
|