Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Halkla İlişkiler ve Tanitim Uzaktan Öğretim > HALKLA İLİŞKİLER TARİHİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HALKLA İLİŞKİLER TARİHİ Birinci düzey UHİT 104 Zorunlu 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MURAT BAŞARIR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MURAT BAŞARIR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Konferans, sınıf içi tartışma ve örnek olay analizi
Dersin amacı Dersin amacı halkla ilişkilerin tarihsel gelişim süreci hakkında bilgi vermek ve gelişimin kilometre taşlarını oluşturan kişi ve kurumların alana yönelik katkılarını inceleyerek küresel çerçevede Halkla İlişkiler bağlamında oluşan perspektifi öğrencilerin kavramasını sağlamaktır.
Dersin tanımı Halkla ilişkiler tarihi, sosyo-ekonomik gelişmeler ve öncüleri üzerinden örnekler verilerek anlatılır.

Dersin içeriği
1- Halkla İlişkiler tanımındaki unsurlardan yola çıkarak Antik Yunan, Mısır, Roma ve Türk medeniyetlerinde Halka İlişkiler uygulaması olarak nitelendirilebilecek bazı örnekler ve bunların anlamlandırılması.
2- ABD ve Avrupa''''''''''''''''da modern Halkla İlişkiler kavramının ortaya çıkması ve bu ortaya çıkışı hazırlayan sosyo-ekonomik gelişmeler.
3- Tarihi dönemlere göre halkla ilişkilerin gelişimi ve Grunig ve Hunt''''''''un Halkla İlişkiler Modeli.
4- Basın Ajansı/Tanıtım modeli: Modelin temsilcisi P.T. Barnum ve onun yaptığı etkinlikler.
5- Kamuyu Bilgilendirme Modeli: Modelin temsilcisi I.Lee ve onun yaptığı etkinlikler.
6- İki Yönlü Asimetrik Model: E. Bernays ve onun yaptığı etkinlikler.
7- İki Yönlü Simetrik Model: Örnekler.
8- Türkiyede Halkla İlişkilerin Gelişimi ve ilk uygulayıcıları.
9- Milli Mücadele Dönemi:İradeyi Milliye ve Hakimiyeti Milliye gazeteleri ile Anadolu Ajansı''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''nın kurulması.
10- Planlı dönem: Mehtap, Kaya Projeleri ve DPT''''''''de yapılan çalışmalar.
11- Serbest Piyasa Ekonomisine geçiş ve bu dönemdeki uygulamalar.
12- Özel Sektörde Halkla İlişkilerin gelişmesi: Koç, Eczacıbaşı ve Demirören gruplarında yapılan ilk dönem uygulamalar.
13- Türkiye''''''''de Halkla İlişkilerin değişimini sağlayan sosyo-ekonomik gelişmeler.
14- Türkiye''''''''de halkla ilişkiler sahasında meslek örgütlerinin kurulması ve bunların icraatları.
15- Halkla ilişkilerde yani kavramlar: diyalojik halkla ilişkiler ve aktivist halkla ilişkilerin ilk örnekleri.
16- Genel Değerlendirme.
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Modern Halkla İlişkilerin ortaya çıkmasındaki sosyo-ekonomik gelişmeleri ayırt eder.
2- Halkla İlişkiler alanında gözlenen paradigma değişimlerini seçer.
3- Türkiye''''de ve Dünya''''da Halkla İlişkiler alanında öncü olan kişileri ve bunların öncü olarak değerlendirilmesine sebep olan faaliyetleri sıralar
4- Halkla ilişkiler meslek örgütlerini bilir ve amaçlarını kavrar ve değer verir.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13- akademik ve pratik bilgi sahibidir.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı eltekoğlu, F. B. (1998). Halkla ilişkiler nedir. Beta Basım Yayım Dağıtım. Akdağ, M., & Erdem, A. (2009). Halkla İlişkiler Tarihi Üzerine…. Dünden Bugüne Halkla İlişkiler, 3-48.Eğitim Yayınevi, Konya
Yardımcı Kaynaklar Budak, G., & Budak, G. (2004). Halkla ilişkiler. Baskı, İzmir: Barış Yayınları, (s 233), 5. Kazancı, M. (1997). Kamuda ve özel sektörde halkla ilişkiler. Turhan Kitabevi Yayınları. Akdağ, M., & Işık, M. (2010). Dünden Bugüne Halkla İlişkiler. Eğitim Yayınevi. Canpolat, N. (2012). Geçmişten Günümüze Örneklerle Türkiye’de Halkla İlişkilerin Gelişimi. Ankara: Seçkin Yayınları.

Ders ile ilgili dosyalar