Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Bilgisayar Mühendisliği > VERİTABANI YÖNETİM SİSTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
VERİTABANI YÖNETİM SİSTEMLERİ Birinci düzey BZ 310 Zorunlu 6 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. METE ÇELİK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD. DOÇ. DR. CELAL ÖZTÜRK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Veritabanı analizi, tasarımı, kullanımı, sorgulama ve geliştirme konularının öğretilmesi
Dersin tanımı Veritabanı analizi, tasarımı, kullanımı, sorgulama ve geliştirme konularının öğretilmesi

Dersin içeriği
1- Veritabanı yönetim sistemi ortamını oluşturan bileşenler
2- İlişkisel veritabanı sistemleri
3- Varlık-ilişki diyagramları
4- Varlık-ilişki diyagramları
5- Normalizasyon
6- Normalizasyon
7- SQL
8- SQL
9- Sorgu optimizasyonu
10- Transactionlar
11- Dağıtık veritabanları
12- Veritabanında güvenlik ve eşkullanım kontrolleri
13- Uygulamalar
14- Uygulamalar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Veritabanı tasarımı becerisinin elde edilmesi
2- Veritabanını oluşturma ve normalizasyonu becerisinin elde edilmesi
3- Veritabanını sorgulama becerisinin elde edilmesi
4- Sorgu optimizasyonunu yapabilme becerisi
5- Veritabanını modelleme becerisi
6- İşlem (transaction) yönetme becerisi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
2- Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
3- Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
4- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve araçları kullanma becerisine sahip olur.
5- Deney/proje tasarlama, uygulama ve sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerilerine sahip olur.
6- Takım çalışmasına yatkınlık becerisine sahip olur.
7- Bireysel çalışma becerisine sahip olur.
8- Sözlü ve/veya yazılı iletişim kurma becerisine sahip olur.
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olur.
10- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hukuksal konularda bilgiye sahip olur.
11- Yönetsel becerilere (liderlik, organizasyon, zaman ve risk yönetimi, kalite bilinci, verimlilik vb) sahip olur.
12- Zamanı en iyi şekilde kullanma becerisine sahip olur.
13- Alışılmışın dışında yollar bulabilme becerisine sahip olur.
14- Yönetim becerisi, mesleki özgüven ve inisiyatif alabilme özelliklerine sahip olur.
15- Problemlere çözümler getirirken ulusal çıkarları gözetir.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 1 7
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     117
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Database Management Systems, Raghu Ramakrishnan, 2000.
Yardımcı Kaynaklar Database Systems, Thomas Connolly, Carolyn Begg, Anne Streachen, Addison- Wesley,1999. Database Systems, Garcia-Molina, Ullman and Widom, 2002

Ders ile ilgili dosyalar