Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İLERİ YANMA TEKNOLOJİLERİ |
İkinci düzey |
UZM 531 |
Seçmeli |
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. BİLGE ALBAYRAK ÇEPER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. BİLGE ALBAYRAK ÇEPER
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Yüksek sıcaklıkta reaktif akışların anlaşılmasını sağlayarak, öğrencilerin motor tahrik sistemlerinde karşılaşılan karmaşık yanma olaylarını analiz edebilme, modelleme ve optimize etme yetkinliği kazanmalarını sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
u ders, ileri düzey yanma süreçlerinin fiziksel, kimyasal ve mühendislik temellerini kapsamlı şekilde ele alır. Jet ve roket motorlarında kullanılan modern yanma sistemleri, alternatif yakıtların yanma karakteristikleri, düşük emisyon teknolojileri ve alev dinamiği gibi konular ayrıntılı olarak incelenir. Sayısal ve deneysel tekniklerle yanma modellemesi, türbülanslı alev yapıları, NOx ve karbon emisyonlarının kontrolü gibi çağdaş araştırma alanlarına odaklanılır.
|
1- |
Giriş, Kömürün Enerji ve Endüstriyel Amaçlı Kullanımı Açısından Önemi,Kömürlerin Sınıflandırılması, Fiziksel ve Kimyasal Özellikleri
|
2- |
Yakıtların sınıflandırılması, petrol, petrolün damıtılması, benzin ve dizel yakıtlar
|
3- |
Sıvı ve gaz yakıtlar; Yanma kimyası ve teknolojisi
|
4- |
Sıvı ve gaz yakıtlar; Yanma kimyası ve teknolojisi
|
5- |
Katı yakıtlar; Yanma kimyası ve teknolojisi
|
6- |
İkincil yakıtlar; Pulvarize kömür, dumansız yakıtlar kimyası ve teknolojisi
|
7- |
Yanmaya ait kimyasal kinetik
|
8- |
Vize
|
9- |
Yakıtlara ait reaksiyon çeşitleri
|
10- |
Yakıtların çevresel etkileri ve olumsuz etkilerin azaltılması için geliştirilen yeni teknolojiler
|
11- |
Katı, sıvı ve gaz yakıtların endüstriyel analizi ve kalite kontrol
|
12- |
Jet motorları ve roket itki sistemlerinde yanma
|
13- |
Alternatif yakıtlar (hidrojen, biyoyakıtlar, sentetik yakıtlar)
|
14- |
Egzoz emisyonları ve kontrol yöntemleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Yanma teknolojisini ve yanma kinetiğini temel prensiplerini kavrar,\n\n
|
2- |
Yakıtları yapısına, orijinine, üretim metoduna göre sınıflandırılmasını öğrenir
|
3- |
Yanmaya ait kimyasal kinetik ve yakıtlara ait reaksiyon çeşitlerini öğrenir
|
4- |
Yakıtların yanmasıyla ortaya çıkan çevresel olumsuz etkilerin azaltılmasına yönelik yeni yanma teknolojilerini öğrenir
|
5- |
Yakıtların ve ortaya çıkan ürünlerin analizlerinde kullanılan yöntemleri öğrenir
|
6- |
-
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
|
|
2- |
Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
|
|
3- |
Teknik, ekonomik ve sosyolojik faktörleri dikkate alarak, mühendislik tasarım ve uygulamalarında özgün fikirler geliştirebilen, farklı disiplinlerle ortak çalışabilen, girişimci/yenlikçi mühendisler yetiştirmek.
|
|
4- |
Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
|
|
5- |
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
6- |
Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
|
|
7- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
|
|
8- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
9- |
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
10- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
11- |
Etkin iletişim kurma becerisi
|
|
12- |
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
13- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
|
|
14- |
Çağın sorunları hakkında bilgi
|
|
15- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
|
|
16- |
Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
|
|
17- |
Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
|
|
18- |
Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
2
|
15
|
30
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
3
|
3
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
7
|
4
|
28
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
7
|
5
|
35
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
182
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
100
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|