Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BASKETBOL |
Birinci düzey |
ATRS 005 |
Seçmeli |
1 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
--
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HASAN AKSOYAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
OKUTMAN HACER GÜVEN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
--
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Basketbola yönelik genel bilgilendirme ve eğitim,
|
Dersin tanımı
|
Basketbol ile ilgili temel konuların öğretim
|
1- |
Basketbol hakkında genel bilgilendirme
|
2- |
Basketbol temel duruşu,topla tanışma ve top tutma teknikleri
|
3- |
Top sürme ve pas tekniklerinin eğitim basamaklaması ve uygulamaları
|
4- |
Turnike ve şut tekniklerinin eğitim basamaklaması ve uygulamaları
|
5- |
Perdeleme,yuvarlanma,savunmada eş değiştirme tekniklerinin eğitim basamaklaması
|
6- |
Box, ribaund tekniklerinin eğitim basamaklaması ve uygulamaları
|
7- |
Savunma temel duruşu,kayma adımı tekniklerinin eğitim basamaklaması ve uygulamaları
|
8- |
Bireysel savunma prensipleri ve takım savunmasına geçiş,top ve yardım tarafı hakkında bilgilendirme ve uygulamalar
|
9- |
1-1,2-2,3-3 hücum organizasyonları ve uygulamalar
|
10- |
Adam adama savunma ilkeleri,çeşitleri ve dizilişleri,konu ile ilgili uygulamalar
|
11- |
Kombine savunma ilkeleri, çeşitleri ve dizilişleri, konu ile ilgili uygulamalar
|
12- |
Baskılı savunma ilkeleri,çeşitleri ve dizilişleri,konu ile ilgili uygulamalar
|
13- |
Hızlı hücum ön şartları,çeşitleri, konu ile ilgili uygulamalar
|
14- |
Müsabaka ortamında teknik ve taktik uygulamalar
|
15- |
Final
|
16- |
--
|
17- |
--
|
18- |
--
|
19- |
--
|
20- |
--
|
1- |
BASKETBOL TEMEL TEKNİK ve BECERİLERİNİ ANLAYABİLME
|
2- |
BASKETBOL MÜSABAKASI İZLERKEN ANALİZ YAPABİLME
|
3- |
MÜSABAKA ORTAMINDA UYGULANAN TEMEL TEKNİK ve BECERİLERİN NASIL UYGULANDIĞINI NELERİN DOĞRU NELERİN YANLIŞ YAPILDIĞI KONULARINI YERİNDE İNCELEYEBİLİP DERSLER ÇIKARABİLME.
|
4- |
BİLİNÇLİ BİR İZLEYİCİ VE GÖZLEMCİ OLABİLME.
|
5- |
ALT YAPI FAALİYETLERİ ÇALIŞMALARINDA HANGİ TEKNİKLERİN NEREDE ve NASIL KULLANILDIĞINI BİLİP ONA GÖRE ANTRENMAN PİLANLARI HAZIRLAYABİLMEK.
|
6- |
BASKETBOLUN TEMEL KURALLARI
|
7- |
--
|
8- |
--
|
9- |
--
|
10- |
--
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
|
|
2- |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
|
|
3- |
Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
|
|
4- |
Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
|
|
5- |
Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
|
|
6- |
Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
|
|
7- |
Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim
kurabilen bireyler yetiştirir.
|
|
8- |
Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
|
|
9- |
Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
|
|
10- |
Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
|
|
11- |
Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip
edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
3
|
36
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
6
|
4
|
24
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
3
|
6
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
4
|
3
|
12
|
Toplam iş yükü
|
|
|
88
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Sevim, Y. Basketbol Teknik-Taktik-Antrenman, Nobel Yayınevi, 2002, Ankara, 370.s.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Sevim, Y. Basketbolde Kondisyon Antrenmanı, Nobel Yayınevi, 2002, 170 s.
|
|