Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. AYŞEN DURMUŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. FEVZİYE YAŞUK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze ve öğrencilerin katılımıyla tahtada anlatım
|
Dersin amacı
|
Kuantum Mekaniği, Klasik mekanik, Elektromanyetik teori gibi fiziğin farklı alanlarında karşılaşılan matematiksel problemlerin kapsamlı çözümlerinin verilmesi
|
Dersin tanımı
|
Fourier serileri, integral dönüşümleri, özel fonksiyonlar, tensör analizi
|
1- |
Fourier Serileri
|
2- |
Fourier Cosinüs ve Sinüs Serileri, Fourier Yarım Aralık Serileri
|
3- |
Kompleks Fourier Serileri
|
4- |
İntegral Dönüşümleri
|
5- |
Fourier İntegral Dönüşümü
|
6- |
Laplace İntegral Dönüşümü
|
7- |
Sabit Katsayılı ve Kısmi Diferansiyel Denklemlerin Laplace İntegral Dönüşümleri ile Çözümleri
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Özel Fonksiyonlar
|
10- |
Kısmi Türevli Diferansiyel Denklemler
|
11- |
Bessel Fonksiyonları
|
12- |
Legendre Polinomları
|
13- |
Hermite ve Laguerre polinomları
|
14- |
Tensör Analiz
|
15- |
YARIYIL SONU SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Matematiksel fiziğin temel prensip ve kavramlarının anlaşılmasını sağlamak.
|
2- |
Fiziğin farklı alanlarında gerekli ileri matematik bilgisini vermek.
|
3- |
Farklı alanlardaki ileri matematiksel problemlerin analitik olarak detaylı bir şekilde çözülebilmesini sağlamak.
|
4- |
-
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
|
|
3- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
7- |
İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
|
|
8- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
|
10- |
Çağın sorunları hakkında bilgi
|
|
11- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
3
|
39
|
Ödevler
|
6
|
3
|
18
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
6
|
6
|
36
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
6
|
7
|
42
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
183
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
60
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
6
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Mathematical Methods for Physicists, H.J. Weber and G.B. Arfken
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Mathematical Methods for Engineers and Scientists, K.T. Tang, Theory and Problems of Fourier Analysis, M.R. Spiegel, Schaum’s Series, Laplace Transforms, M.R. Spiegel, Schaum’s Series, Mühendislik ve Fizikte Matematik Metodlar, Ş. Coşkun ÖNEM, Birsen yayın evi 5.Baskı, Mathematical Methods in Science and Engineering, Selçuk Bayın, Mathematical Physics , B.R. Kusse and E.A. Westwig.
|
|