Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. EBRU ÇETİN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Nazmi ÇETİN
Doç. Dr. Ebru ÇETİN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
uygulama
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı öğrencilere izole organ uygulamaları hakkında temel bilgi vermektir.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste izole organ uygulamalar anlatılmaktadır.
|
1- |
İn vitro deneysel yöntemler hakkında genel bilgiler
|
2- |
İzole organ yönteminin üstünlük ve sakıncaları
|
3- |
Perfüzyon sistemlerinin kurulması ve kullanılması
|
4- |
Perfüzyon odacıklarının yapımı
|
5- |
Perfüzyon odacıklarının yapımı
|
6- |
İnkübasyon odacıklarının hazırlanması
|
7- |
Organ dilimlerinin hazırlanması: Sıçan beyninin çıkartılması ve beyin bölgelerinin diseksiyonu
|
8- |
Beyin dilimlerinin hazırlanması ve perfüzyonu
|
9- |
Beyin dilimlerinin hazırlanması ve perfüzyonu
|
10- |
Beyin dilimlerinin hazırlanması ve perfüzyonu
|
11- |
Deneylerde izole organ çalışmaları-1: Adrenal gland perfüzyonu
|
12- |
Deneylerde izole organ çalışmaları-2: Myokard perfüzyonu
|
13- |
Deneylerde izole organ çalışmaları-3: Sıçan atriyum preparatı
|
14- |
Deneylerde izole organ çalışmaları-4: damar preparatı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenci izole organ sistemleri hakkında bilgi edinir Öğrenci perfüzyon odacıklarının yapımı hakkında bilgi edinir Öğrenci Adrenal gland perfüzyonu hakkında bilgi edinir Öğrenci Myokard perfüzyonu hakkında bilgi edinir Öğrenci Sıçan atriyum preparatı hakkında bilgi edinir Öğrenci damar preparatı hakkında bilgi edinir
|
2- |
Perfüzyon sistemlerinin kullanabilme
|
3- |
Perfüzyon sistemlerinin kurabilme
|
4- |
Öğrenci izole organ sistemleri hakkında bilgi edinir Öğrenci perfüzyon odacıklarının yapımı hakkında bilgi edinir Öğrenci Adrenal gland perfüzyonu hakkında bilgi edinir Öğrenci Myokard perfüzyonu hakkında bilgi edinir Öğrenci Sıçan atriyum preparatı hakkında bilgi edinir Öğrenci damar preparatı hakkında bilgi edinir
|
5- |
Perfüzyon sistemlerinin kullanabilme
|
6- |
Perfüzyon sistemlerinin kurabilme
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
|
|
2- |
veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
|
|
3- |
Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
|
|
4- |
Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
|
|
5- |
Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
|
|
6- |
Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
|
|
7- |
veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
|
|
8- |
veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
|
|
9- |
veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
1
|
10
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
14
|
2
|
28
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
94
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Noyan, A., 2003: Yaşamda ve hekimlikte fizyoloji. Meteksan, Ankara
2. 4.Dukes Veteriner Fizyoloji (Çeviri) 12.baskı, Editör: William O Reece, 2004. Medipres, Malatya
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Perry W.l.m., Pharmacological Experiments On İsolated Preparations, 1970.
|
|