Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Sosyal Bilgiler Öğretmenliği > ORGANİK KİMYADA BAZI MODERN SENTEZ YÖNTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ORGANİK KİMYADA BAZI MODERN SENTEZ YÖNTEMLERİ Birinci düzey KİM 647 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yalnızca Lisansüstü öğrencilere yönelik açılan derstir
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. EMİN SARIPINAR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. İlhan Özer İLHAN, PROF. DR. Zülbiye ÖNAL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Organik kimyadaki reaksiyonları açıklayarak, Organik sentezin bazı modern metotları hakkında ileri düzeyde ve pratik bilgiler verir. Organik Kimya Laboratuarında Sentez amaçlı yapılacak Tez çalışmalarının temellerini hazırlar.
Dersin tanımı Organik Kimyanın bazı modern sentez yöntemlerini açıklar. Karbon-karbon tek ve çift bağ oluşum reaksiyonları. Diels-Alder reaksiyonları, Deaktive edilmiş C-H bağlarının reaksiyonları, Organoboran ve organosilanların sentetik uygulamaları ve çeşitli oksidasyon ve redüksiyon reaksiyonları...

Dersin içeriği
1- Organik Kimya Reaksiyonlarına Giriş ve Mekanizmalarının Sınıflandırılması
2- Organik çok adımlı sentez metotları, modern sentez tasarımları,
3- Reaksiyonları gruplama, Sentetik hedef, Retrosentetik analiz,
4- Çok fonksiyonel gruplu bileşiklerin sentezi, maskeleme ve koruyucu gruplar,
5- Kinetik ve termodinamik kontrollü reaksiyonlar ve reaksiyonların yönlendirilmesi,
6- Karbon-karbon tek bağlarının oluşumu, pratik örnekler,
7- Karbon-karbon ve karbon-heteroatom çift bağlarının oluşumu,
8- ARA SINAV
9- Sikloadisyon reaksiyonları, Diels-Alder ve ilgili reaksiyonlar,
10- Aktive edilmemiş C-H bağında reaksiyonlar ve ilgili reaksiyon örnekleri,
11- Organoboran ve organosilanların reaksiyon ve sentetik uygulamaları,
12- Organik sentezde önemli oksidasyon-redüksiyon reaksiyonları,
13- Anlatılan bazı reaksiyonların mekanizmalarına dair çeşitli yaklaşımlar,
14- Organik fonksiyonel grupları koruyucu grupların kullanıldığı çok adımlı sentez örnekleri.
15- YARIYIL SONU SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Organik ve Heterosiklik bileşikler ve Reaksiyonlarının sınıflandırılması hakkında geniş bilgi edinilir.
2- heterosiklik ürünler ve çeşitli modern sentezleri hakkında bilgi edinilir.
3- Organik bileşiklerin oluşum reaksiyon mekanizmalarını öğrenir.
4- Bazı özel reaksiyonlar ve önemli sentez metotları hakkında bilgi edinilir.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sosyal Bilgileri oluşturan disiplinler ile ilgili temel, güncel, kuramsal, olgusal ve metodolojik bilgiye sahip olur.
2- Sosyal Bilgilerin disiplinlerarası özelliği çerçevesinde konuyla ilgili disiplinleri bütünleştirerek olay ve konulara tematik yaklaşabilme bilgi ve becerisini geliştirir.
3- Birey ve öğretmen olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı kavrayarak bu mevzuat ile birlikte mesleki etik ilkelere uygun davranır.
4- Alanıyla ilgili edindiği bilgileri kanıta ve araştırmaya dayalı eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; bireysel, toplumsal ve çevresel sorunları değişim ve süreklilik perspektifinden hareketle tanıyabilir, verileri yorumlayabilir ve araştırmaya dayalı çözüm önerileri getirebilir.
5- Öz değerlendirme yapar; kişisel ve mesleki gelişimine yönelik gereksinimleri belirleyerek hayat boyu öğrenme faaliyetlerini sürdürür; alanıyla ilgili yayınları, tartışmaları ve güncel gelişmeleri izler ve değerlendirir.
6- Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşlarıyla yazılı ve sözlü olarak etkili bir iletişim ve iş birliği kurar; paydaşlarla birlikte sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif etkinlikler düzenler.
7- Öğretim sürecinde Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı doğrultusunda aktif ve yapılandırmacı öğrenmeye dayalı öğrenme etkinlikleri planlayarak etkili ve güvenli öğrenme ortamları hazırlar.
8- Sınıf yönetiminde demokratik bir yaklaşımla güdüleyici ve etkileşimli iletişim ortamı oluşturur.
9- Sosyal Bilgiler öğretimine yönelik strateji, yöntem ve teknikleri etkili biçimde kullanabilir.
10- Ders sürecinde kazanımla ve öğrencilerin bireysel farklılıklarıyla uyumlu araç, gereç ve materyalleri seçip/tasarlayıp kullanabilir.
11- Sonuç ve süreç ölçme-değerlendirme yöntem/teknik ve araçlarını etkin ve amacına uygun olarak kullanarak öğrencilerin bireysel gelişimini izleyip değerlendirebilir.
12- Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda ya da eğitimle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir.
13- Eğitimle ilişkili tüm konularda bireysel olarak inisiyatif alır, bağımsız ve takım halinde çalışabilir, gerektiğinde içinde bulunduğu gruplara liderlik eder.
14- Milli, manevi ve evrensel değerler ile sosyal adalet, kalite kültürü, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak bunlara uygun davranışlar sergiler.
15- Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile Türk inkılabının tarihi anlamını, toplumun siyasal, sosyal ve kültürel alanda gelişimine etkilerini, önemini ve öğrencilere kavratabileceği yöntem ve teknikleri bilir.
16- Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
17- Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavrar. Öğrencinin bilişsel, duyuşsal ve fiziksel gelişimini destekleyerek öğretim süreciyle ilişkilendirir.
18- Özel gereksinimli ve dezavantajlı öğrencilerin gereksinimlerini karşılayan kapsayıcı bir öğretim süreci planlar.
19- Alanı için gerekli olacak düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır; mesleki uygulamalarına etkili bir şekilde entegre eder.
20- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak Sosyal Bilgiler alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 6 2 12
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 15 30
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 20 60
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     192
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar 1- Organic Chemistry, M.A. Fox, J.K. Whitesell, Jones and Bartlett Publishers, Second Ed., London (1997). 2- Some Modern Methods of Organic Synthesis, W. Carruthers, Cambridge University Press, Third Ed., Cambridge (1985). 3- Advanced Organic Chemistry, J. March, John Wiley and Sons, Third Ed., New York (1985). 4- Organik Kimya, R.J. Fessenden, J.S. Fessenden, M.W. Logue, Çeviri Editörü: T. Uyar, Güneş Kitabevi, 6. Baskı (2001). 5- Organik Kimya, G. Solomons, C. Fryhle, Çeviri Editörleri: G. Okay, Y. Yıldırır, Literatür Kitabevi, 7. Baskı (2002).

Ders ile ilgili dosyalar