Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Felsefe ve Din Bilimleri (yüksek Lisans) > İSLAM HUKUK USULÜ METİNLERİ: HÜKÜM ÇIKARMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İSLAM HUKUK USULÜ METİNLERİ: HÜKÜM ÇIKARMA İkinci düzey TİB 685 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HACI YUNUS APAYDIN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. HACI YUNUS APAYDIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Osman BAYDER
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Hüküm çıkarma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak ve kaynaklara ulaşabilmek
Dersin tanımı Hüküm çıkarma yöntemleri ile ilgili olarak klasik ve modern dönem islam hukuk kaynaklarına nufuz etme

Dersin içeriği
1- Hüküm çıkarma yöntemleri
2- Klasik dönem ve Hüküm çıkarma
3- Mütekellim ve Fukaha Metodunda Hüküm çıkarma yöntemleri
4- Klasik usul eserlerden metin okuma ve analiz
5- Gazali, Mustasfa, metin okumaları
6- Gazali, Mustasfa, metin okumaları
7- Gazali, Mustasfa, metin okumaları
8- Gazali, Mustasfa, metin okumaları
9- Gazali, Mustasfa, metin okumaları
10- Buhari, Keşfu'l-esrar, metin okumaları
11- Buhari, Keşfu'l-esrar, metin okumaları
12- Buhari, Keşfu'l-esrar, metin okumaları
13- Buhari, Keşfu'l-esrar, metin okumaları
14- Buhari, Keşfu'l-esrar, metin okumaları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Klasik Usulcülerin hüküm çıkarma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak
2- Klasik metinlere ve yöntemlerine vakıf olmak
3- Klasik eserlere ve literatüre aşina olmak
4- ---
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki temel bilgi, kuram ve yaklaşımları öğrenir.
2- Felsefe ve Din bilimlerinin meselelerini bilimsel araştırma metotlarını esas alarak inceleme becerisi kazanır.
3- Felsefe ve din bilimlerinin verileri ile ilahiyat alanının diğer disiplinleri arasında yeterli ilişkileri kurar.
4- Felsefe ve Din Bilimlerinin temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır.
5- Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulusal ve uluslar arası çalışmalar hakkında birikim edinir.
6- Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7- Felsefe ve Din Bilimleri alanında özgün araştırmalar yapabilir.
8- Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik ortamlarda paylaşabilir.
9- Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
10- Alanıyla ilgili kaynakları kullanacak derecede Arapça ve Batı dillerine sahip olur.
11- Alanında edindiği birikimi toplumun ihtiyaçlarını karşılamada kullanır.
12- Alanıyla ilgili çeşitli organizasyonlara katılır ve katkıda bulunur.
13- Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji geliştirilmesine yardımcı olur.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 2 6 12
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Gazali, Mustasfa; Pezdevi, Usul; Amidi, İhkam; Serahsi, Usul.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar