Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Fizik > ATOM VE MOLEKÜL FİZ.
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ATOM VE MOLEKÜL FİZ. Birinci düzey FİZ405 Zorunlu 7 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. BUKET SAATÇİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. YILMAZ DAĞDEMİR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Modern fizik ve kuantum fizik kavramlarının daha iyi anlaşılması için atom ve molekül fiziğinin iyi bir uygulama dersi olarak okutulması amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Atomik spektra, Bohr'un hidrojen atomu modeli, atomik vektör modeli, bir elektron atomları için Schrödinger denklemi, hidrojenik atomların ince yapısı, Zeeman ve stark olayı, iki elektronlu atomlarının temel ve uyarılmış halleri, çok elektronlu atomlar, periyodik sistem, Hund kuralları.

Dersin içeriği
1- Atomik Spektra, Bohr'un Hidrojen Atomu Mmodeli
2- Atomik Vektör Mmodeli
3- Açısal Momentum
4- Yaklaşık Metodlar
5- Bir Elektron Atomları İçin Schrödinger Denklemi
6- Bir Elektronlu Atomların İnce Yapısı
7- Zeeman ve Stark Olayı
8- İki Elektronlu Atomlarının Temel Halleri
9- İki Elektronlu Atomlarının Uyarılmış Halleri
10- Çok Elektronlu Atomlar
11- Periyodik Sistem
12- Hund Kuralları
13- Moleküllerde Bağlanma Enerjileri
14- İki Atomlu Molekül Spektrumları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Atom modelleri üzerine kazanım sağlar
2- hidrojen atomunun kuantum fiziğine göre analizini yapabilir
3- manyetik alanda hidrojen atomunun sergilediği davranışarı yorumlayabilir
4- atomik oranda meydana gelen fiziksel olayları yorumlayabilir
5- kuantum fiziği ve klasik fiziğinin sınır koşulları hakkında kazanım sağlar
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Fiziksel kavramları öğrenme ve bu kavramlarla düşünebilme becerisi kazanır.
2- Doğadaki olay ve olguları gözleme, arkasındaki temel ilkeleri anlama ve ilişkilendirme yeteneğini geliştirir.
3- Doğru soruları sormayı ve bu sorulara yanıt verecek deneyleri tasarlama becerisini geliştirir.
4- Deney yapma ve deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
5- Problemi tanımlama, çözme sonuç çıkarma ve yorumlama becerisi kazanır.
6- Problemin çözümünü zorlaştıran bazı ayrıntıları ihmal ederek, karmaşık ve zor problemleri üstesinden gelinebilir hale getirmek için, idealleştirilmiş model oluşturma becerisi kazanır.
7- Evrende bilinen bütün etkileşmeler (nükleer, gravitasyonel, elektromanyetik) hakkında, mikro ölçekten makro ölçeğe kadar madde ve enerji hakkında bilgi sahibi olur.
8- Tüm mühendislik ve teknolojinin temeli olan fiziğin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlar.
9- Bilgiye ulaşabilme, analiz edip çözüm geliştirebilme becerisi kazanır.
10- Verinin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.
11- Disiplinler arası gruplarda çalışabilme becerisi kazanır.
12- Analitik düşünme, sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneğini kazanır.
13- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazanır.
14- Etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 5 4 20
Sunum / Seminer hazırlama 14 5 70
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     174
AKTS     7.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 1 10
Ödev 10 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Atom Molekül Fiziği,B.H.Bransden and C.J.Joachain,
Yardımcı Kaynaklar Atom molekül Fiziği,E.Aygün ve M. Zengin, Ankara,1992

Ders ile ilgili dosyalar