Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SPOR FELSEFESİ VE OLİMPİZM |
Birinci düzey |
SYB 202 |
Zorunlu |
4 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HACER YAVUZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. HALE KULA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Felsefenin sorunlarını, spor felsefesinin ana hatlarını incelemek, spor felsefesine göre sporun ne olduğunu ifade edebilmek, varlıkların değişmeyen hep aynı kalan yanlarını incelerken sporun değişmeyen yanlarını anlamak, ifade etmek ve farketmek, Olimpizmin bir felsefe olup olmadığını tartışıp anlamak
|
Dersin tanımı
|
Felsefenin sorunlarını, spor felsefesinin ana hatlarını açıklayabilme,sporun ne olduğunu spor felsefesine uygun olarak tanımlama, sporun değişmeyen yanlarını kavrama, Olimpizm düşüncesini tarihsel süreçte inceleyip spor felsefesi ile açıklayabilme ve bir felsefe olup olmadığını tartışma
|
1- |
Felsefe Kavramı ve Felsefenin Konularına Göre Alanları: Bilim Felsefesi, Ahlak Felsefesi, din felsefesi, spor felsefesi vb.
|
2- |
Felsefenin temel öğeleri
|
3- |
Felsefe Açısından Beden ve Spor
|
4- |
Felsefik açıdan spor nedir?
|
5- |
Spor Felsefesine Göre Sporun Temel ve Değişmeyen Yanları Nelerdir?
|
6- |
Spor Felsefesine Göre Sembolik Açıdan Spor
|
7- |
Spor Felsefesine Göre Bir Mücadele Biçimi Olarak Spor
|
8- |
Spor Felsefesine Göre Amacı Kendisinde Bir Eylem Olarak Spor
|
9- |
Ara Sınav + Spor Felsefesine Göre Oyun Olarak Spor
|
10- |
Sporda Etik Değerler, Sportif Erdem
|
11- |
Spor Felsefesine Göre Sporun Bağıl Özellikleri
|
12- |
Spor Felsefesine Göre Haz Veren Bir Etkinlik Olarak Spor
|
13- |
Spor Felsefesine Göre Efsaneler Yaratan Bir Olgu Olarak Spor
|
14- |
Spor Felsefesine Göre Olimpizm Bir Felsefe midir?
|
15- |
Yarı Yıl Sonu Sınavı
|
16- |
|
17- |
--
|
18- |
--
|
19- |
--
|
20- |
--
|
1- |
Felsefenin sorunlarını açıklar.
|
2- |
Spor felsefesinin ana hatlarını irdeler.
|
3- |
Felsefe ile spor felsefesi arasındaki ilişkiyi tartışır.
|
4- |
Spor felsefesine uygun olarak spor nedir ? sorusuna karşılık sporun temel ve değişmeyen yanlarını ifade eder.
|
5- |
Sporun bağıl özelliklerini açıklar.
|
6- |
Olimpizmi ve olimpik ruhu anlayıp tanımlar.
|
7- |
--
|
8- |
--
|
9- |
--
|
10- |
--
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma
|
|
2- |
Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
|
|
3- |
Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme,
|
|
4- |
Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
|
5- |
Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme
|
|
6- |
Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
|
|
7- |
Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir,
|
|
8- |
Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir,
|
|
9- |
Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir,
|
|
10- |
Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir,
|
|
11- |
Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir,
|
|
12- |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
|
|
13- |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
|
|
14- |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
|
|
16- |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
|
|
17- |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
|
|
18- |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
10
|
2
|
20
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
3
|
2
|
6
|
Ödevler
|
3
|
2
|
6
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
2
|
6
|
Kısa sınavlar
|
3
|
2
|
6
|
Ara sınavlara hazırlık
|
3
|
2
|
6
|
Ara sınavlar
|
3
|
2
|
6
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
3
|
2
|
6
|
Laboratuvar
|
3
|
2
|
6
|
Arazi çalışması
|
3
|
2
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
3
|
2
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
3
|
2
|
6
|
Araştırma
|
3
|
2
|
6
|
Toplam iş yükü
|
|
|
92
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Erdemli A., (1996) “İnsan, Spor ve Olimpizm", Sarmal Yayınları,Ekim-1996, İstanbul
Erdemli A., (2002)”Temel Sorunlarıyla Spor Felsefesi”, E Yayınları, Kasım-2002,İstanbul
Erdemli A., (2009) “Spor Yapan İnsan”, E Yayınevi, Kasım-2008, İstanbul
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|