Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. SULTAN TAŞCI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. SULTAN TAŞCI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Grup tartışması, konu sunumu, vaka sunumu vb. gibi interaktif yöntemlerle ders yapılır. Konulara ilişkin ön hazırlık için öğrenci/lere hazırlık süresi verilir. Konuya ilişkin ön çalışmasını hazırlayan öğrenci/ler, öğretim elemanına bir hafta öncesi e-posta ile makale formatında word dosyası gönderir, öğretim elemanından geri bildirim alınır. Öneriler ışığında seminere ve sunuma son şekli verilir. Öğrenci/ler tarafından sunum yapılır, sınıfta öğretim elemanı ve grupla tartışılarak konu analiz edilir.
|
Dersin amacı
|
- Örnek vakalara ilişkin semptom analizi yapabilmek
- Standart bakım planı hazırlayabilmek
|
Dersin tanımı
|
Sistemlere ilişkin sorunu olan bireyin bakımına temel oluşturacak sistem hastalıkları semptomlarının analizinin yapılmasını ve öğrencinin ilgi alanına göre seçilen konularda standart bakım geliştirmesini sağlamaktır.
|
1- |
Ders Programının Açıklanması, Konulara Hazırlık ve Danışmanlık
|
2- |
Beslenme, Lipitler ve Aterioskleroz Oluşumu
|
3- |
Açlık Fizyolojisi
|
4- |
İnterferon, Sitokinler, İnterlökin
|
5- |
Prostoglandinler
|
6- |
Osteoporoz
|
7- |
Uzay ve Denizaltı Fizyolojisi
|
8- |
Solunum Sistemi Semptomlarının Analizi
|
9- |
Kardiyovasküler Sistem Semptomlarının Analizi
|
10- |
Endokrin Sistem Semptomlarının Analizi
|
11- |
Sindirim Sistemi Semptomlarının Analizi
|
12- |
Hematopoetik Sistem Semptomlarının Analizi
|
13- |
Üriner Sistem Semptomlarının Analizi
|
14- |
Sinir Sistemi Semptomlarının Analizi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sistemlere ilişkin gelişen semptomların fizyopatolojik analizini yapabilme
|
2- |
Sistemlere ilişkin hastalık durumlarında hasta bireyin ihtiyaçları doğrultusunda hemşirelik tanılaması yapabilme ve girişimleri planlayıp, uygulayabilme
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
1
|
12
|
Ödevler
|
4
|
10
|
40
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
4
|
16
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
4
|
8
|
32
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
156
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
4
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Akdemir N, Birol L. İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. 8. Basım. Akademisyen Kitabevi, Ankara, 2023.
2. Karadakovan A, Aslan Eti F. (Ed.) Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. 6. Baskı. Akademisyen Kitabevi, Ankara, 2022.
3. Ovayolu N, Ovayolu Ö. Temel İç Hastalıkları Hemşireliği ve Farklı Boyutlarıyla Kronik Hastalıklar, Çukurova Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2017.
4. Özer S. Olgu Senaryolarıyla İç Hastalıkları Hemşireliği. İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul, 2019.
5. Ünsal Avdal E, Özgürsoy Uran BN: İç Hastalıkları Hemşireliği 500 Soru & 500 Yanıt Sorunlar & Vakalar. Çukurova Nobel Tıp Kitabevi, 2020.
6. Hinkle JL, Cheever KH. Brunner and Suddarth’s Textbook of Medical-Surgical Nursing, International Edition 15th Edition, Lippincott Williams & Wilkins, 2022.
7. Lewis SL, Bucher L, Heitkemper MM. Medical-Surgical Nursing: Assessment and Management of Clinical Problems - 10th Edition, Elseiver, 2017.
8. Capriotti T. Pathophysiology Made Incredibly Easy!,7th Edition, Lippincott Williams & Wilkins, 2024.
9. Hall JE, Hall ME. Guyton ve Hall-Tıbbi Fizyoloji. Yeğen Ç, Alican İ, Solakoğlu Z (Çev.Edt)(14. Baskı), Güneş Tıp Kitabevi, 2021.
10. Köylü H. Klinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji. Dördüncü Basım, Ankara Nobel Tıp Kitapevleri, 2020.
11. McPhee SJ. Hastalıkların Patofizyolojisi. Sekizinci Baskı, Eşkazan AE (Çev. Edt.), İstanbul Tıp Kitabevleri, 2022.
12. Mulroney S, Myers A.Netter`s Essential Physiology. 3rd Edition, Elseiver, 2024.
13. Demir AE. Sistematik İlişkilerle Tıbbi Fizyoloji, Hipokrat Kitapevi, 2023.
14. Eti Aslan F, Olgun N. Fizyopatoloji. Akademisyen Kitabevi, 2017.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Konuyla ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür
|
|