Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Endüstriyel Tasarim Müh.(yl) > ENDÜSTRİYEL OTOMASYON SİSTEMLERİ VE UYGULAMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ENDÜSTRİYEL OTOMASYON SİSTEMLERİ VE UYGULAMALARI İkinci düzey ETM 510 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SEZAİ ALPER TEKİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı -
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Endüstriyel otomasyon sistemlerinin genel özelliklerinin incelenmesi, otomasyon sistemlerinde en çok kullanılan yapı PLC'lerin tanıtılması, programlanması ve kullanılan ara birimlerin öğretilmesi hedeflenmektedir.
Dersin tanımı Endüstriyel otomasyon sistemlerine giriş. Otomasyon sistemlerinde kullanılan sensörler ve kullanım yerleri. Kontrol sistemleri; kontrol sistemi yapısı, programlanabilir kontrolörler (PLC), servomotor ve servosistem dizaynı, adım motoru ve kontrol sistemi, lineer Yapay görme. Endüstriyel otomasyonda kullanılan mekanik, hidrolik ve pnömatik sistemler.

Dersin içeriği
1- Endüstriyel otomasyon sistemlerine giriş
2- Otomasyon sistemlerinde kullanılan sensörler
3- PLC’nin tanıtımı ,giriş çıkış birimleri
4- Hafıza birimleri ve adresleme
5- Merdiven diyagramı, Merdiven diyagramı ile bazı uygulamalar
6- Zamanlayıcılar
7- PLC ile matematiksel fonksiyonların elde edilmesi
8- ARA SINAV
9- Yazılan programın simulasyonu
10- Farklı PLC programlama yöntemleri
11- Fonksiyon Plan (FBD)
12- Deyim Listesi (STL)
13- Servomotor ve servosistem dizaynı, adım motoru ve kontrol sistemi,
14- Ödev
15- YARIYIL SONU SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Otomasyın sistemlerinin kavranması ve PLC programlama becerisinin kazanılması
2- -
3- -
4- -
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve mühendislik becerilerini uygulama becerisi.
2- Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.
3- İstenen gereksinimleri karşıyalayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi.
4- Disiplinlerarası takımlarda çalışabilme becerisi.
5- Mühendislik problemlerini saptama tanımlama ve çözme becerisi.
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
7- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve bunu gerçekleştirebilme becerisi.
9- Mühendislik alanındaki sanayi uygulamaları için gereki olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi.
10- Endüstriyel Tasarım Mühendisliliği ile ilgili bazı paket programlarını kullanma becerisi.
11- Mühendislik pratiğini görme, tanıma, öğrenme ve uygulama etkinliklerini kapsayan genişlikte eğitim.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 21 1 21
Ödevler 14 7 98
Sunum / Seminer hazırlama 6 2 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 0 2 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yavuz Eminoğlu, PLC Programlama ve S7 / 1200, 2013
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar