Giriş | English

Lisans > Havacilik ve Uzay Bilimleri Fakültesi > Uzay Mühendisliği > DOĞRUSAL CEBİR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DOĞRUSAL CEBİR Birinci düzey UZM209 Zorunlu 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HACI AKTAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Örgün
Dersin amacı Bu ders ile Uzay Mühendisliği öğrencilerine Lineer Cebir bilgilerini aktarmak, muhakeme gücünü artırmak, bölümde kullanacakları matematiksel kavramları öğretmektir.
Dersin tanımı Vektörler, Matrisler, lineer denklem sistemleri, determinantlar,Vektör uzayları, alt uzaylar, bazlar, boyutlar, lineer dönüşümler.

Dersin içeriği
1- Lineer Denklem Sistemlerine Giriş
2- Satırca İndirgenmiş ve Eşelon Biçim
3- Vektör Denklemleri, Matris Denklemi
4- Lineer Sistemlerin Çözüm Kümeleri
5- Lineer Bağımsızlık ve Bağımlılık, Lineer Dönüşümlere Giriş.
6- Matris Cebiri: Matris İşlemleri, Matrisin Tersi, Matrisin Ayrışımı. Determinantlar
7- Determinantlara Giriş, Determinant Özellikleri,
8- Vize
9- Matrisin Tersinin Varolma Şartları
10- Cramer Metodu, Hacim ve Doğrusal Dönüşümler
11- Vektör Uzayları: Vektör Uzayları ve Altuzay, Sıfır Uzayı, Sütun Uzayı ve Lineer Dönüşümler
12- Bazlar, Koordinat Sistemleri
13- Vektör Uzayının Boyutu, Vektör Uzayları: Rank
14- Karakteristik Denklem, Köşegenleştirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Vektörler, vektörlerle yapılan işlemler (vektörel çarpım, iç çarpım v.b) konusunda bilgi sahibi olur.
2- Vektör uzayları ve alt uzayları ile ilgili kavramları öğrenir.
3- Matris kavramını öğrenmek, Elemanter operasyonlar uygulayabilmek ve matrisler üzerinde cebirsel işlemler yapabilir, Ters matris,ters matrisin tersinin bulunması, Determinant ve yüksek boyutlu determinantlar konusunda bilgi sahibi olur.
4- Lineer Denklemler ; Homojen Lineer denklem sistemleri ve Homojen olmayan Lineer denklem sistemleri kavramlarını öğrenir ve lineer denklem sistemlerini Gramer Yöntemi, Gauss Eleminasyon v.b yöntemleri kullanarak ile çözümler.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
4- Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
5- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
6- Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
7- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
8- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi
9- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 7 1 7
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 7 1 7
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     98
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar