Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BİTİRME ÖDEVİ |
Birinci düzey |
ENM 428 |
Zorunlu |
8 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
180 AKTS''YE SAHİP OLUNMALI
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. BANU SOYLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Bölüm Öğretim Üyeleri
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Bölüm Öğretim Üyeleri
|
Dersin veriliş şekli
|
Danışman hoca ile tez konusu üzerinde görüş ve bilgi alışverişi, saha ziyaretleri, grup elemanları arasında tartışma ve analizler ile yürütülmektedir
|
Dersin amacı
|
Son sınıf öğrencilerinin şimdiye kadar elde ettikleri bilimsel ve mühendislik altyapısını kullanarak bir sistemin mevcut durumunu analiz etmesi, bir Endüstri Mühendisliği problemini belirlemesi ve çözüm alternatifleri geliştirerek gerçek hayat sistem tasarımı konusunda bilgi ve beceri kazanmasıdır.
|
Dersin tanımı
|
Bir sistemin analiz edilmesi, bir Endüstri Mühendisliği probleminin tespit edilmesi, uygun çözüm tekniklerinin araştırılması ve belirlenmesi ve verilerin toplanarak, uygulama yapılmasıdır. Öğrenciler bir öğretim üyesi danışmanlığında, belirlenen bir problem üzerinde grup çalışması yaparlar.
|
1- |
-Sistemin analizi
|
2- |
-İş akışları, iş tanımları, fiziksel altyapı, kaynaklar ve kısıtların belirlenmesi
|
3- |
-Problemin tanımlanması
|
4- |
-Problem belirtilerinin Endüstri Mühendisliği araçları ile tespit edilmesi
|
5- |
-Problemin literatürdeki tanımlı problemler ile ilişkisinin kurulması,
Literatür araştırmasına başlanması
|
6- |
-Problemle ilgili karar vericiler ve amaçlarının tespit edilmesi, parametrelerin, kısıtların, kaynakların vb. belirlenmesi
|
7- |
-Problemin çözülmesi için uygun yöntem(lerin) belirlenmesi
|
8- |
-Etik Konular (Seminer)
-Rapor hazırlama, yazma ve sunma teknikleri (Seminer)
-Takım halinde çalışma, yetki ve sorumluluk paylaşımı (Seminer)
|
9- |
-Görsel ve istatistiksel araçlar kullanarak veri toplama ve analiz
|
10- |
-Çözüm yönteminin aşamalarının, girdi ve çıktılarının belirlenmesi
|
11- |
-Çözüm yönteminin aşamalarının, girdi ve çıktılarının belirlenmesi
|
12- |
-Çözüm yönteminin aşamalarının, girdi ve çıktılarının belirlenmesi
|
13- |
-Raporun hazırlanması
|
14- |
-sunum
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sistemin mevcut durumunu analiz edebilme becerisi kazanmak
|
2- |
Problem tanımlama becerisi kazanmak
|
3- |
Uygun çözüm yöntemlerini bulma ve seçme becerisi kazanmak
|
4- |
Etik İlkelere uygun davranma ve mesleki etik bilinci kazanmak
|
5- |
Rapor hazırlama, yazma ve sunma becerisi kazanmak
|
6- |
Takım olarak etkin çalışabilme becerisi kazanmak
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
|
|
2- |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
|
3- |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
|
|
4- |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
|
5- |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
|
|
6- |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
|
|
7- |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
9- |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
10- |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
|
|
11- |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
3
|
30
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
2
|
2
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
8
|
8
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
8
|
6
|
48
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
4
|
4
|
Araştırma
|
10
|
5
|
50
|
Toplam iş yükü
|
|
|
198
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Veri tabanları, scholar.google.com, EBSCO vb.
|
|