Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Kimya > GENEL FİZİK II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GENEL FİZİK II Birinci düzey KFZ102 Zorunlu 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. AYHAN GÜLDESTE
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ENİSE AYYILDIZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE SÖZLÜ ANLATIM
Dersin amacı Kimya dalında kariyer hazırlığı yapan öğrencilerimizin daha sonra alacakları dersler için gerekli altyapıyı oluşturacak olan fiziksel kavram prensipleri öğretmek. Doğada var olan temel elektrik ve manyetizma kanunlarını tanıtmak ve temel elektrik kavramlarını öğretmektir.
Dersin tanımı Elektrik yükü ve Elektrik Alanları, Gauss Yasası, Elektriksel Potansiyel, Sığa ve Dielektrikler, Akım ve Direnç, Doğru Akım Devre Analizleri, Magnetik Alanlar ve Kaynakları, İndüktans

Dersin içeriği
1- Elektrik yükü ve elektrik alanları
2- Gauss Kanunu
3- Elektriksel Potansiyel
4- Sığa ve dielektrikler
5- Akım, direnç ve elektromotor kuvvet
6- Doğru akım devreleri
7- Doğru akım devre analizleri
8- Mıknatıslanma ve Manyetik Alan
9- Akım Halkası Üzerindeki Kuvvet ve Tork
10- Manyetik Alan Kaynakları
11- Ampere Yasası ve Uygulamaları
12- Elektromanyetik İndüksiyon
13- Yerdeğiştirme Akımı ve Maxwell Denklemleri
14- Etkilenme ve Etkileç
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yük topluluğunun oluşturduğu elektrik alanının nasıl hesaplanacağını öğrenir
2- Gauss yasasının, bir kapalı yüzeyden geçen akı ile yüzeyin içinde bulunan yük arasındaki bağlantıyı nasıl ilişkilendirdiğini bilir.
3- Kondansatörlerin yapı ve yük depolama kapasitelerinin nasıl hesaplandığını öğrenir.
4- Birden fazla döngü içeren herhangi bir devrenin nasıl analiz edileceğini bilir.
5- Hangi durumların manyetik alan oluşturabileceğini bilir.
6- Faraday yasasının kapalı çevrimde indüklenen emk''nın döngüde oluşan manyetik akıdaki değişiklikle nasıl ilişkilendirildiğini bilir.
7- Manyetik alanda depolanan enerjiyi hesaplar.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi
2- Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
3- Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
4- Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
5- Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
6- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
7- Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
8- Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
9- Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği
10- Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği
11- Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği
12- Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
13- Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi
14- Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
15- Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     106
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1)Üniversite Fiziği Cil2, H. D. Young, R. A. Freedman, A. L. Ford; Ç.E: H. Ünlü, Pearson Ed. Yay.Ltd. Şti 2) Fen ve Mühendislik için Fizik II, R. A. Serway, R. J. Beichner; Ç.E:K. Çolakoğlu, Palme Yayıncılık, Ankara (2002). 3) Fiziğin Temelleri II, R. Resnick ve D. Halliday; Ç: C.Yalçın, Arkadaş yayınları, (1996). 4) Temel Fizik II, P.M.Fishbane, S. Gasiorowicz, S. T. Thornton, Arkadaş yayıncılık,(2003).
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar