Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ABDULLAH İNCİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ABDULLAH İNCİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Alparslan YILDIRIM, Prof. Dr. Önder DÜZLÜ, Doç. Dr. Zuhal ÖNDER, Doç. Dr. Arif ÇİLOĞLU, Arş. Gör Dr. Gamze YETİŞMİŞ, Öğr. Gör. Dr. Sadullah USLU
|
Dersin veriliş şekli
|
Konuların slaytlar eşliğinde anlatılması ve tartışılması, olgu sunumları
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, kedi ve köpeklerde bulunan artropod ve protozoonlar, morfolojileri, bulaşma yolları, bunların neden olduğu hastalık tablosu, belirtileri, teşhis yöntemleri, tedavi ve korunma metotlarını öğretmek.
|
Dersin tanımı
|
Kedi ve köpeklerde bulunan artropod ve protozoonlar, morfolojileri, bulaşma yolları, bunların neden olduğu hastalık tablosu, belirtileri, teşhis yöntemleri, tedavi ve korunma metotlarını öğreten bir derstir.
|
1- |
Kedi ve köpeklerde bulunan parazit artropodların sınıflandırılması
|
2- |
Kedi ve köpeklerde bulunan parazit artropodların sınıflandırılması
|
3- |
Morfolojik özellikleri
|
4- |
Biyolojik özellikleri
|
5- |
Taşıdıkları hastalıklar
|
6- |
Teşhisleri
|
7- |
Mücadele yöntemleri
|
8- |
Kedi ve köpeklerde bulunan protozoonların sınıflandırılması
|
9- |
Kedi ve köpeklerde bulunan protozoonların sınıflandırılması
|
10- |
Morfolojik özellikleri
|
11- |
Biyolojik özellikleri
|
12- |
Taşıdıkları hastalıklar
|
13- |
Teşhisleri
|
14- |
Mücadele yöntemleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kedi ve köpeklerde bulunan artropod ve protozoonların morfolojilerini,
|
2- |
Kedi ve köpeklerde bulunan artropod ve protozoonların neden olduğu hastalıkların kliniğini
|
3- |
Bu hastalıkların tedavi ve mücadele yöntemlerini öğrenir.
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
|
|
2- |
Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
|
|
3- |
Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
|
|
4- |
Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
|
|
5- |
Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
|
|
6- |
Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
|
|
7- |
Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
|
|
8- |
Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
|
|
9- |
Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
|
|
10- |
Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
|
|
11- |
Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
|
|
12- |
Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
8
|
2
|
16
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
8
|
2
|
16
|
Ödevler
|
8
|
2
|
16
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
2
|
8
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
100
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Tüzer, E., Toparlak, M., Göksu, K. (1997) Veteriner Entomoloji. İstanbul Üniversitesi Veteriner Fakültesi Parazitoloji Abd., İstanbul
Wall, R., D. Shearer, 1997. Veterinary Entomology. Chapman And Hall, Great Britain.
Kaufmann, J., 1996. Parasitic Infections Of Domestic Animals. Birkhäuser. Switzerland
Peters, W., G. Pasvol, 2002. Tropikal Medicine And Parasitology. Mosby International Limited. China.
Burgu, A., Karaer, Z. (2005). Parazit Hastalıklarında Tedavi. Türkiye Parazitoloji Derneği, Yayın No:19.
Schmıdt, G.D. (1985). Foundations Of Parasitology.Temel Mikrobiyoloji
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|