Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. SULTAN TAŞCI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. SULTAN TAŞCI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Grup tartışması, konu sunumu, vaka sunumu vb. gibi interaktif yöntemlerle ders yapılır.
Konulara ilişkin ön hazırlık için öğrenci/lere hazırlık süresi verilir. Konuya ilişkin ön çalışmasını hazırlayan öğrenci/ler, öğretim elemanına bir hafta öncesi e-posta ile makale formatında word dosyası gönderir, öğretim elemanından geri bildirim alınır. Öneriler ışığında seminere ve sunuma son şekli verilir. Öğrenci/ler tarafından sunum yapılır, sınıfta öğretim elemanı ve grupla tartışılarak konu analiz edilir.
|
Dersin amacı
|
-Hemşireliğin değişen rollerini açıklayabilmek
-Sağlık bakım sistemlerine ilişkin çözüm önerileri oluşturabilmek
-Toplumsal konulara ilişkin eleştirel düşünebilmek
|
Dersin tanımı
|
İnsan sağlığının sürdürülmesinde ve hasta bakımında hasta ailesi ile olan ilişkilerde ortaya çıkan sorunları, yeni gelişmelerin ışığı altında tartışarak çözümleme, toplumun genel ve güncel sağlık sorunları konusunda bilgi edinmeyi sağlar.
|
1- |
Ders Programının Açıklanması, Konulara Hazırlık ve Danışmanlık
|
2- |
Serbest Radikaller ve Antioksidanlar
|
3- |
Genetik Çalışmalar ve Hemşirelik
|
4- |
Tümör Biyolojisi ve İmmünoloji
|
5- |
Bakım Teknolojisinde Yenilikler
|
6- |
Kronik Hastalıklarda Psikososyal Bakım ve Bakım Verenin Korunması
|
7- |
Kaliteli Bakım ve Standardizasyon- Vaka Yönetimi
|
8- |
Kaos ve Karmaşıklık Bilimi ve Hemşirelik
|
9- |
Teoloji ve Hemşirelik
|
10- |
Sivil Toplum Örgütleri ve Sağlık
|
11- |
Bilişim Teknolojilerinin Hemşirelikte Kullanımı
|
12- |
Destekleyici Tıp Uygulamaları ve Hemşirelikteki Gelişmeler-Çalışma Örnekleri
|
13- |
Sağlık Çalışanlarını Tehdit Eden Riskler - Mobbing
|
14- |
Bakım Teknolojisinde Yenilikler-İç Hastalıkları Tanı ve Tedavi İşlemlerindeki Yenilikler
|
15- |
Elektif Konu (Öğrenci/lerin İlgi Duyduğu/Tartışmak İstediği Konu Alanında)
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Hemşirelik yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, iç hastalıkları hemşireliği alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme
|
2- |
İç hastalıkları hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
|
3- |
İç hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Veteriner parazitoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek.
|
|
2- |
Veteriner parazitoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek.
|
|
3- |
Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek.
|
|
4- |
Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek.
|
|
5- |
Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
|
|
6- |
Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek.
|
|
7- |
Veteriner parazitoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak.
|
|
8- |
Veteriner parazitoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek.
|
|
9- |
Veteriner parazitoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek.
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
2
|
10
|
Ödevler
|
4
|
10
|
40
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
5
|
25
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
10
|
10
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
150
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
5
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Akdemir N, Birol L. İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. 8. Basım. Akademisyen Kitabevi, Ankara, 2023.
2. Karadakovan A, Aslan Eti F. (Ed.) Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. 6. Baskı. Akademisyen Kitabevi, Ankara, 2022.
3. Ovayolu N, Ovayolu Ö. Temel İç Hastalıkları Hemşireliği ve Farklı Boyutlarıyla Kronik Hastalıklar, Çukurova Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2017.
4. Özer S. Olgu Senaryolarıyla İç Hastalıkları Hemşireliği. İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul, 2019.
5. Ünsal Avdal E, Özgürsoy Uran BN: İç Hastalıkları Hemşireliği 500 Soru & 500 Yanıt Sorunlar & Vakalar. Çukurova Nobel Tıp Kitabevi, 2020.
6. Hinkle JL, Cheever KH. Brunner and Suddarth’s Textbook of Medical-Surgical Nursing, International Edition 15th Edition, Lippincott Williams & Wilkins, 2022.
7. Lewis SL, Bucher L, Heitkemper MM. Medical-Surgical Nursing: Assessment and Management of Clinical Problems - 10th Edition, Elseiver, 2017.
8. Capriotti T. Pathophysiology Made Incredibly Easy!,7th Edition, Lippincott Williams & Wilkins, 2024.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Konularla ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür
|
|