Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Anatomi (yüksek Lisans) > ANABİLİM DALI SEMİNERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ANABİLİM DALI SEMİNERİ İkinci düzey VAN 500 Zorunlu 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AYDIN ALAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof.Dr. İ.Hakkı NUR Doç.Dr. Ayhan Düzler Yrd.Doç.Dr. Aydın ALAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli 2 saat, karşılıklı ve bireysel olarak verilmektedir.
Dersin amacı Özellikle tez öncesi bir hazırlık mahiyeti taşıyan ve danışman tarafından seçilmiş bir konu hakkında bilimsel nitelikte seminer hazırlanması ve sunulması becerisinin kazandırılmasıdır.
Dersin tanımı Bilimsel yazı ve sunu hazırlamanın öğretilmesi için verilmekte olan 2 saatlik bir derstir.

Dersin içeriği
1- Konu tespiti için literatür incelemesi.
2- Konu belirlenmesi.
3- Tespit edilen konu hakkında literatür taraması.
4- Tespit edilen konu hakkında literatür taraması.
5- Tespit edilen konu hakkında literatür taraması.
6- Elde edilen literatür bilginin kullanım için hazırlanması ve seçimi
7- Seminer yazımı
8- Seminer yazımı
9- Seminer yazımı
10- Sunum hazırlıkları
11- Seminerin sunumu
12- Sunumda ortaya çıkacak eksikliklerin tamamlanması
13- Sağlık bilimlerine sunulacak raporun hazırlanması
14- Sunumun basılması ve raporun enstitüye sunumu.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Konu belirleme yeteneğinin geliştirilmesi
2- Literatür tarama yeteneğinin geliştirilmesi
3- Literatür hakimiyeti sağlama yeteneğinin geliştirilmesi
4- Literatürden kullanılacak kısımları seçme yeteneğinin geliştirilmesi
5- Seminer ve makale yazımı inceliklerini uygulayabilme
6- Yazım, dizgi, basım ve raporlama yapabilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Veteriner Hekimliğin her alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir,
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir,
3- Doğru bir tanı için yeterli klinik ve laboratuar bilgi birikimi ve becerisi kazanır, elde ettiği verileri değerlendirebilir,
4- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle çözüm üretebilir ve uygun sağaltım yöntemlerini kullanabilir,
5- Birey ve sürü sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir,
6- Hayvan yetiştirme ve beslenme ilkeleri ile hayvan ıslahı konularında yeterli bilgi ve deneyim kazanır,
7- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır,
8- Veteriner hekimlik ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir,
9- Meslektaşları, diğer meslek mensupları hasta sahibi ve işverenler ile iyi iletişim kurabilir,
10- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır,
11- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir,
12- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir,
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 56 56
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     126
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Seçilen konu hakkında internet, kütüphane, süreli yayınlar, kitaplar ve her türlü yazılı, sözlü kaynaklar.

Ders ile ilgili dosyalar