Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET YILDIZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. AHMET YILDIZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Ar.Gör. Yunus Yurdakul
|
Dersin veriliş şekli
|
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
|
Dersin amacı
|
Bu ders Rönesans Felsefesi, Modern felsefe ve Aydınlanma Felsefesindeki önemli filozofları ve fikirlerini tanıtmayı, eleştirel bir şekilde ele almayı amaçlamaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders, Rönesans, Modern Felsefe ve Aydınlama felsefesini, önemli filozofları ve fikirlerini ele alan bir derstir.
|
1- |
Rönesans Felsefesinin Genel Özellikleri
|
2- |
Rönesans Felsefesindeki Önemli Akımlar
|
3- |
Rönesans''ta Devlet ve Hukuk Felsefesi
|
4- |
Rönesans''ta Doğa Felsefesi
|
5- |
17. yy. Felsefesi: Descartes
|
6- |
B.Pascal, T.Hobbes
|
7- |
Occasionalistler
|
8- |
B.Spinoza
|
9- |
Leibnitz
|
10- |
18.yy.Aydınlanma Felsefesi, Genel Özellikler
|
11- |
J.Locke
|
12- |
G.Berkeley,T.Reid
|
13- |
D.Hume
|
14- |
I.Kant
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenci rönesans, modern ve aydınlanma felsefesinin genel özelliklerini açıklayabilir.
|
2- |
Öğrenci, rönesans, modern felsefe ve aydınlanma felsefesinin önemli filozoflarını söyleyebilir.
|
3- |
Öğrenci, rönesans, modern felsefe ve aydınlanma felsefesindeki önemli filozofların temel fikirlerini açıklayabilir.
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
20
|
3
|
60
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
151
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
60
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ahmet Cevizci, Felsefe Tarihi; Macit Gökberk, Felsefe Tarihi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Descartes: Metod Üzerine Konuşma; Metafizik Düşünceler. Leibniz, Theodise; Spinoza, Ethica; J.Locke, İnsan Anlığı Üzerine Bir Deneme; D.Hume, İnsan Doğası Üzerine Bir İnceleme
|
|