Ön koşul dersleri
|
Only postgraduate students are accepted for the course
|
Eğitimin dili
|
Turkish
|
Koordinatör
|
PROF. DR. FUAT AYDIN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Fuat AYDIN, Prof. Dr. K. Semih GUMUSSOY, Doç. Dr. Seçil ABAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Araş. Gör. Emre KARAKAYA
|
Dersin veriliş şekli
|
The lecturer conduct theoretical lessons by using barcovision and slides for the focusing of the student on the lecture.
|
Dersin amacı
|
The aim of this course is to give knowledge about the bacterial anatomic structures, microscobic and macroscobic morphology, antigenic features for immunolgy lesson; immunity, antigen, antibody and immune system.
|
Dersin tanımı
|
Basic Microbiology
|
1- |
Mikroorganizmaların klasifikasyonu
|
2- |
Bakterilerin morfolojileri
|
3- |
Bakterilerin anatomik yapıları
|
4- |
Bakterilerin beslenmesi
|
5- |
Bakterilerin üremesi
|
6- |
Organizmalar Arasındaki Karşılıklı İlişkiler
|
7- |
Anaerobiozis
|
8- |
Bağışıklığın tarifi
|
9- |
İmmunojen ve immunojenite deyimleri
|
10- |
Mikroorganizmaların antijenik molekülleri
|
11- |
İmmun sistem hücreleri
|
12- |
Primer ve sekonder lenfoid organlar
|
13- |
Antikorların yapısı, sınıfları, fonksiyonları
|
14- |
Humoral ve hücresel immun yanıt
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Mikroorganizmaları karakteristik özelliklerine göre tanımlayabilme ve karşılaştırabilme
|
2- |
Mikroorganizmalararası, mikroorganizma çevreve organizma ilişkilerini kavrayabilme
|
3- |
Mikrobiyolojik teşhis için uygun örnek alma ve gönderebilme
|
4- |
Genel immünolojik terimleri bilir.
|
5- |
İmmun sistemin yapısı, doku, hücre ve organlarını ile bunların fonksiyonlarını öğrenir.
|
6- |
Humoral ve hücresel bağışıklığın vücut savunmasındaki fonksiyonlarını bilir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
2
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
148
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
İmmunoloji: Diker, K.S. 1998:, Medisan Yayınevi, Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Temel Mikrobiyoloji: Arda, M. 2001. Medisan Yayınları, Ankara.
Bacterial Physiology and Metabolism: Kim B.H.,Gadd G.M.2008. Cambridge University Press. UK.
Pathogenesis of Bacterial Infections in Animal. Gyles C.L., Prescott J.F., Songer J.G., Thoen C.U. Third edition. 2004 Blackwell Publishing.
Labaratory Exercise in Microbiology: Harley-Presscott., 2002 The McGraw-Hill Companies.
World of Microbiology and Immunology: Narins B., Lerner K.L.,Lerner B.W. 2003. The Gale Group Inc, a division of Thomson Learning.
|
|