Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Endüstri Mühendisliği > MESLEKİ İNGİLİZCE
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MESLEKİ İNGİLİZCE Birinci düzey ENM207 Zorunlu 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili English
Koordinatör PROF. DR. İBRAHİM DOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. İBRAHİM DOĞAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli
Dersin amacı Providing the development of technical English knowledge in basic Industrial Engineering subjects
Dersin tanımı Topics from probability, statistics, production planning and control, production management, statistical proceses control and entrepreneurship are covered.

Dersin içeriği
1- İstatistik tanımı - Açıklayıcı İstatistik - Çıkarımsal İstatistik - İstatistik Ölçütleri
2- Olasılık Kavramı ve temel olasılık dağılımları
3- Olasılık Kavramı ve temel olasılık dağılımları
4- Üretim Yönetimi kavramı, üretim tiplerinin incelenmesi
5- Üretim Planlamada Talep Tahmini ve Yönetimi
6- Üretim Planlamada Talep Tahmini ve Yönetimi
7- Üretim Planlamada Bütünleşik Üretim Planlama
8- Üretim Planlamada Bütünleşik Üretim Planlama
9- Ara Sınav
10- Stok Yönetimi
11- Stok Yönetimi
12- İstatiksel Kalite Kontrol
13- İstatiksel Kalite Kontrol
14- Girişimcilik ve İş Modellemesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrencilerin istatistik ve olasılık konularında okuma-anlama, mesleki sözcük dağarcıklarını genişletmek
2- Öğrencilerin üretim planlama ve kontrol konularında okuma-anlama, mesleki sözcük dağarcıklarını genişletmek
3- Öğrencilerin tedarik zinciri yönetimi konularında okuma-anlama, mesleki sözcük dağarcıklarını genişletmek
4- Öğrencilerin İstatiksel Kalite Kontrol konularında okuma-anlama, mesleki sözcük dağarcıklarını genişletmek
5- Girişimcilik ve İş Modellemesi konularında okuma-anlama, mesleki sözcük dağarcıklarını genişletmek
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     46
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar