Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Biyosistem Mühendisliği > ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ Birinci düzey ATA101 Zorunlu 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÖMER ERDOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Hikmet Zeki KAPÇI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Gençlerimizin devletine, Türkiye Cumhuriyeti Anayasasına ve bu anayasada ifadesini bulan Atatürk milliyetçiliğine sahip çıkan, millî değerlerine bağlı, hür, demokratik ve lâik devlet düzenine saygılı, Cumhuriyet ve Cumhuriyet’in getirdiği niteliklere sadık olarak yetiştirmektir.
Dersin tanımı ATA101

Dersin içeriği
1- Öğrencilerle Tanışma ve İnkılâp Kavramı.
2- Osmanlı İmparatorluğu’nun Yıkılışı.
3- Yenileşme Hareketleri
4- Trablusgarp Savaşı, Balkan Savaşı, I. Dünya Savaşı.
5- I. Dünya Savaşı’nda Cepheler.
6- Ermeni Meselesi
7- Mondros Mütarekesi.
8- Vize
9- Mustafa Kemal Paşa’nın Samsun’a Çıkışı.
10- Amasya, Erzurum, Sivas Kongresi.
11- Misak-ı Milli ve TBMM’nin Açılışı
12- Doğu ve Güney Cephesi.
13- Batı Cephesi.
14- Sevr ve Lozan Anlaşması
15- Final
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Osmanlı Devleti'nin yıkılış sürecini anlatabilecek.
2- Osmanlı Devleti'nin yıkılış sürecindeki olayları, savaşları anlatabilecek.
3- Mondros Mütarekesi ve bu süreçte yaşananları anlatabilecek
4- Mustafa Kemal Atatürk'ün yeni Türk devleti kurma fikrinin doğuşunu ve gelişimini anlatabilecek
5- TBMM'nin ortaya çıkışı ve özelliklerini anlatabilecek
6- TBMM'nin yaptıklarını, karşılaştığı siyasi ve askeri olayları anlatabilecek
7- Kurtuluş Savaşı'nın hangi şartlarda kazanıldığını ortaya koyabilecek
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Temel ve mühendislik bilimlerini kullanabilme yeteneğini kazanır.
2- Biyosistem Mühendisliği alanında sistem denetlemesi, problem analiz etme, sentezleme yapma ve çözümleme becerisi kazanır.
3- Ekonomik, teknik ve sürdürülebilir çerçevede proje üretir.
4- Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümünde disiplinler arası iş birliği yapar.
5- Biyosistem Mühendisliği alanında mevcut mevzuata hâkim olur ve sorumlulukları kavrar.
6- Etkin iletişim kurabilme becerisi kazanır.
7- Biyosistem Mühendisliği alanında geliştirilmiş sistemleri yönetir.
8- Alanındaki gelişmeleri takip eder ve kendini geliştirme bilincini kazanır.
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 2 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     44
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Değişik kaynaklardan yararlanılarak oluşturulmuş medya ortamları
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar