Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MUSTAFA CINGI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. MUSTAFA KOÇER
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze, Sınıf içi anlatım
|
Dersin amacı
|
Tüketici davranışı ile ilgili kavram ve modelleri incelemek ve tüketim kültürünün alt bileşenlerini öğretmek
|
Dersin tanımı
|
Tüketim ve tüketici davranışı ile ilgili konuların, kavramların incelendiği bir derstir.
|
1- |
Tüketici davranışına giriş
|
2- |
Tüketici davranışı ve diğer disiplinlerle ilişkisi
|
3- |
Tüketici davranışı-Pazarlama ilişkisi
|
4- |
Tüketici davranışı-medya ilişkisi
|
5- |
Algılama
|
6- |
Öğrenme ve hafıza
|
7- |
Motivasyon ve İlgilenim
|
8- |
Tutumlar
|
9- |
Benlik ve Kişilik
|
10- |
Değerler,Yaşam Biçimleri ve Kültür
|
11- |
Referans Grupları, Aile ve Cinsiyet
|
12- |
Satınalma Karar Süreci Çözümlemeleri
|
13- |
İletişim ve İkna Teknikleri
|
14- |
Kültürel Modeller
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Tüketim kültürünün tarihsel gelişimini öğrenmek
|
2- |
Tüketici davranışı kavramı ve içeriği hakkında bilgi edinmek
|
3- |
Tüketici davranışını anlamak ve bilinçli tüketimi öğrenmek
|
4- |
Algılama, algılamayı etkileyen faktörler hakkında bilgi sahibi olmak
|
5- |
Motivasyon ve ilgilenim çeşitlerini ve modellerini öğrenmek
|
6- |
Tutum, tutumun fonksiyonları , unsurlar ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak
|
7- |
Benlik, kişilik, değerler, yaşam biçimi ve kültür konularını öğrenmek
|
8- |
Referans grupları, aile ve cinsiyet gibi unsurların tüketim kültürüne ve tüketici davranışına etkisini öğrenmek
|
9- |
Satınalma karar sürecini çözümlemek
|
10- |
İletişim ve ikna yöntemleri ile ilgili yaklaşımları öğrenmek
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
|
|
2- |
Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
|
|
3- |
Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
|
|
4- |
Ekip çalışması becerisinin kazanılması
|
|
5- |
İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
|
|
6- |
Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
7- |
Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
8- |
Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
3
|
36
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
1
|
12
|
Ödevler
|
12
|
3
|
36
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
2
|
2
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
20
|
20
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
1
|
15
|
15
|
Toplam iş yükü
|
|
|
147
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Erdoğan Koç, Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Seçkin Yayınları, Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Banu Dağtaş, Erdal Dağtaş, Medya, Tüketim Kültürü ve Yaşam Tarzları, Ütopya, Ankara. Hüseyin Köse, Medya ve Tüketim Sosyolojisi, Ayraç, Ankara.
|
|