Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Felsefe ve Din Bilimleri (doktora) > İBN SİNA OKUMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İBN SİNA OKUMALARI Üçüncü düzey FDB678 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SALİH YALIN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. SALİH YALIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Araş. Gör. Esranur ORAL
Dersin veriliş şekli Yüz yüze, Seminer
Dersin amacı İbn Sina’nın çeşitli konulardaki orta ve ileri düzeydeki metinleri okunup, tartışılarak öğrenciler tarafından anlaşılması hedeflenir.
Dersin tanımı İbn Sina’nın çeşitli konulardaki kendi metinlerinin okunup, tartışıldığı bir derstir.

Dersin içeriği
1- İbn Sina’nın Varlık Felsefesi
2- Zorunlu varlık ve nitelikleri
3- Varlık-Mahiyet
4- Mümkün varlık, çeşitleri ve nitelikleri
5- İbn Sina'nın Bilgi Felsefesi
6- Bilginin ilk basamağı Algı
7- Akıl ve İdrak
8- Ara Sınav
9- Akıl, sezgi ve vahiy
10- İbn Sina İnsan Anlayışı
11- Beden ve Nefis
12- Nefis Türleri ve Nefsin Yetileri
13- İbn Sina ve Ahlak
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İbn Sina'nın İslam felsefe içerisindeki yeri ve temel konulardaki düşünceleri hakkında bilgi sahibi olur.
2- İslam felsefesi alanı ile ilgili ileri düzeyde literatür bilgisine sahip olur.
3- İbn sina Felsefesinin kavram ve sorunlarını ileri düzeyde bilip, bunlara ilişkin eleştirel bir anlayış geliştirebilir.
4- İslam felsefesinde üretilen ve tartışılan ana öğretileri tanıyabilir.
5- İslam felsefesi alanındaki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme becerine sahip olabilir.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bilim alanının, kavram, konu, yöntem ve sorunlarına hakim olur.
2- Bilim alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar.
3- Bilim alanındaki yeni gelişmeleri tanır.
4- Bilim alanı ile ilgili yerli ve yabancı kaynakları tanır, çalışmalarında etkili bir şekilde kullanır.
5- Bilim alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.
6- Bilim alanına yenilik getirecek özgün düşünce, yöntem, uygulama ve araştırmalar geliştirir.
7- Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası projelerde görev alır veya yeni projeler geliştirir.
8- Alanındaki bilimsel çalışmalarda bilişim ve iletişim teknolojilerini etkili şekilde kullanır.
9- Alanının gerektirdiği dilleri (Arapça ve Batı dilleri) ileri düzeyde bilir ve kullanır.
10- Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
11- Alanıyla ilgili akademik kurum ve kuruluşların çalışmalarına katkıda bulunur.
12- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yaparak ortak projeler geliştirir.
13- Ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik platformlarda paylaşır
14- Uzmanlık alanıyla ilgili konularda bilimsel, toplumsal, kültürel vb. strateji geliştirilmesinde rol alır.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İbn Sina, Metafizik I-II, çev. E. Demirli-Ö. Türker, Litera yay. İstanbul 2004. İbn Sina, Fizik I-II, çev. M. Macit-F. Pilavcı, Litera yay. İstanbul 2004. İbn Sina, İşaretler ve Tembihler, çev. A. Durusoy-M. Macit-E. Demirli, Litera yay. İstanbul 2005. İbn Sina, Kitabü’n-Necat, Beyrut 1985.
Yardımcı Kaynaklar Fazlurrahman, Avicenna’s Psychology, London 1952. A. Kamil Cihan, İbn Sina ve Gazali’de Bilgi Problemi, İstanbul 1998.

Ders ile ilgili dosyalar