Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İBN SİNA OKUMALARI |
Üçüncü düzey |
FDB678 |
Seçmeli |
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. SALİH YALIN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. SALİH YALIN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Araş. Gör. Esranur ORAL
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze, Seminer
|
Dersin amacı
|
İbn Sina’nın çeşitli konulardaki orta ve ileri düzeydeki metinleri okunup, tartışılarak öğrenciler tarafından anlaşılması hedeflenir.
|
Dersin tanımı
|
İbn Sina’nın çeşitli konulardaki kendi metinlerinin okunup, tartışıldığı bir derstir.
|
1- |
İbn Sina’nın Varlık Felsefesi
|
2- |
Zorunlu varlık ve nitelikleri
|
3- |
Varlık-Mahiyet
|
4- |
Mümkün varlık, çeşitleri ve nitelikleri
|
5- |
İbn Sina'nın Bilgi Felsefesi
|
6- |
Bilginin ilk basamağı Algı
|
7- |
Akıl ve İdrak
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Akıl, sezgi ve vahiy
|
10- |
İbn Sina İnsan Anlayışı
|
11- |
Beden ve Nefis
|
12- |
Nefis Türleri ve Nefsin Yetileri
|
13- |
İbn Sina ve Ahlak
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İbn Sina'nın İslam felsefe içerisindeki yeri ve temel konulardaki düşünceleri hakkında bilgi sahibi olur.
|
2- |
İslam felsefesi alanı ile ilgili ileri düzeyde literatür bilgisine sahip olur.
|
3- |
İbn sina Felsefesinin kavram ve sorunlarını ileri düzeyde bilip, bunlara ilişkin eleştirel bir anlayış geliştirebilir.
|
4- |
İslam felsefesinde üretilen ve tartışılan ana öğretileri tanıyabilir.
|
5- |
İslam felsefesi alanındaki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme becerine sahip olabilir.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Bilim alanının, kavram, konu, yöntem ve sorunlarına hakim olur.
|
|
2- |
Bilim alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar.
|
|
3- |
Bilim alanındaki yeni gelişmeleri tanır.
|
|
4- |
Bilim alanı ile ilgili yerli ve yabancı kaynakları tanır, çalışmalarında etkili bir şekilde kullanır.
|
|
5- |
Bilim alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.
|
|
6- |
Bilim alanına yenilik getirecek özgün düşünce, yöntem, uygulama ve araştırmalar geliştirir.
|
|
7- |
Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası projelerde görev alır veya yeni projeler geliştirir.
|
|
8- |
Alanındaki bilimsel çalışmalarda bilişim ve iletişim teknolojilerini etkili şekilde kullanır.
|
|
9- |
Alanının gerektirdiği dilleri (Arapça ve Batı dilleri) ileri düzeyde bilir ve kullanır.
|
|
10- |
Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
|
|
11- |
Alanıyla ilgili akademik kurum ve kuruluşların çalışmalarına katkıda bulunur.
|
|
12- |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yaparak ortak projeler geliştirir.
|
|
13- |
Ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik platformlarda paylaşır
|
|
14- |
Uzmanlık alanıyla ilgili konularda bilimsel, toplumsal, kültürel vb. strateji geliştirilmesinde rol alır.
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
14
|
2
|
28
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
14
|
2
|
28
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
14
|
2
|
28
|
Toplam iş yükü
|
|
|
146
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
İbn Sina, Metafizik I-II, çev. E. Demirli-Ö. Türker, Litera yay. İstanbul 2004.
İbn Sina, Fizik I-II, çev. M. Macit-F. Pilavcı, Litera yay. İstanbul 2004.
İbn Sina, İşaretler ve Tembihler, çev. A. Durusoy-M. Macit-E. Demirli, Litera yay. İstanbul 2005.
İbn Sina, Kitabü’n-Necat, Beyrut 1985.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Fazlurrahman, Avicenna’s Psychology, London 1952.
A. Kamil Cihan, İbn Sina ve Gazali’de Bilgi Problemi, İstanbul 1998.
|
|