Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Sinif Öğretmenliği > TÜRK TARİHİ VE KÜLTÜRÜ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRK TARİHİ VE KÜLTÜRÜ Birinci düzey SÖP 106 Zorunlu 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. REMZİ KILIÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. Remzi KILIÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli YÜZYÜZE
Dersin amacı Başlangıçtan Türkiye Cumhuriyetine kadar Türk Devletlerini ve bunların Medeniyet ve Teşkilatlarını incelemek. Türk Devletlerinin kültürel gelişim ve değişimlerinin sebeplerini ve Dünya kültürleri içindeki yeri ve önemini kavratmak.
Dersin tanımı Türk Kültür Tarihinin gelişim evreleri, geçmişten günümüze Türk Devletleri ve toplumlarının siyasi ve toplumsal tarihleri; Türklerin İslamiyeti kabulü, kültürde ve uygarlık alanındaki gelişim evreleri ile felsefe, bilim, edebiyat, güzel sanatlar ve imar faaliyetleri arasındaki ilişkiler. Türklerin anayurdu Orta Asya''dan göçler; Türklerin İslam Dinini kabulü; İslam Dini etkisinde Türk kültürü ve uygarlığı; Selçuklu ve Osmanlı tarihi ve uygarlığı; Balkan ve I. Dünya Savaşı ve sonuçları.

Dersin içeriği
1- Türk Adı, Türklerin Anayurdu, Göçler
2- İslamiyet Öncesi Türk Devletleri
3- İslamiyet Öncesi Türk Devletleri
4- İlk Müslüman Türk Devletleri
5- Anadolu''da Kurulan İlk Türk Devletleri
6- Moğol İstilasından Sonra Kurulan Bazı Türk Devletleri
7- Osmanlı İmparatorluğu
8- ARA SINAV
9- Türkiye Cumhuriyeti
10- Çağdaş Türk Devletleri ve Toplulukları
11- Türklerde Devlet Yönetimi ve Hukuk
12- Türklerde Ordu, Sosyal Yapı ve Aile
13- Türklerde Ekonomi, Sanat, Müzik ve Din
14- Türklerde Eğitim, Dil, Bilim ve Edebiyat
15- Yarıyıl Sonu Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Türk kültür tarihinin geçmişten günümüze geçirdiği evreleri açıklar.
2- Türk devletlerinin medeniyet ve teşkilat yapılarını kavrar.
3- Türklerin İslam Dini ile olan münasebetlerini açıklar.
4- Türklerin edebiyat verdiği önem hakkında bilgi kazanır.
5- Türklerin müziğe verdiği önem hakkında bilgi kazanır.
6- Türklerin sanata verdiği önem hakkında bilgi kazanır.
7- Türklerin bilime verdiği önem hakkında bilgi kazanır.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel kavramlar ve olgular bilgisine sahiptir.
2- İlkokul eğitiminde öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, sınıf yönetimi ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3- İlkokul öğrencileri için ders kitabı ve çocuk kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
4- Bilimsel bilginin kaynağı, sınırları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
5- İlkokul öğrencilerinin gelişim, öğrenme, öğrenme güçlükleri ve gereksinimleri bilgisine sahiptir.
6- İlkokul eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
7- İlkokul eğitimi ile ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşma yollarını bilir ve kullanır.
8- İlkokul eğitimi ile ilgili bilimsel bir problemi ele alır, inceler ve çözüm yolları üretir.
9- İlkokul eğitiminde geleneksel ve güncel öğrenme-öğretme yaklaşım, strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
10- Felsefe, psikoloji, tarih, coğrafya, hukuk, antropoloji ve sosyoloji alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
11- Çeşitli sosyo-kültürel çevrelerde bulunur, toplumsal sorumluluk alır, çeşitli projelere katılır ve sonuçlarını paylaşır.
12- Mesleki yetkinliklerini ve yeterliliklerini tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanarak zayıf yönlerini geliştirir.
13- Mesleki olarak kendini sürekli yeniler ve bu yönde olumlu bir tutum geliştirir.
14- En az bir yabancı dili kullanarak (B1 düzeyinde) alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
15- Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve etkinliklere aktif bir şekilde katılır.
16- Öğretmenlik mesleği ile ilgili olarak insan haklarına, demokratik, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve mesleki yasa ve yönetmeliklere uygun davranır.
17- Türkçeyi hem yazılı hem de sözlü olarak sosyal ve akademik ortamlarda doğru ve etkili bir şekilde kullanır.
18- Temel matematik ve temel fen bilimleri alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 7 7
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 5 5
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     90
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Editör; Öztürk C., Türk Tarihi ve Kültürü, PegemA, Ankara
Yardımcı Kaynaklar Editör; Genç,R.,Cansız,İ., Türk Tarihi ve Uygarlığı,2007,Arı Matbaacılık,İstanbul. Ögel, B. 1962; Türk Kültür Tarihi, Ankara Togan, Z. V.1970; Umumi Türk Tarihine Giriş, İstanbul Atatürk''ün Söylev ve Demeçleri, 1997; Atatürk Araştırma Merkezi Yayını, Ankara Turan Ş., Türk Kültür Tarihi, Bilgi Yayınevi, İstanbul.

Ders ile ilgili dosyalar