Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Çevre Mühendisliği > MASA TENİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MASA TENİSİ Birinci düzey ATRS 010 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ELİF YÖRÜKER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AYŞEGÜL AYAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze, gösterip yaptırma tekniği, gözlem tekniği
Dersin amacı Masa tenisi ile ilgili bilgi ve becerilerin nasıl öğreteileceğini öğrencilere öğretebilmektir
Dersin tanımı Masa Tenisi

Dersin içeriği
1- Masa tenisinin tarih<;esi, Türkiye''''de ve Dunyada masa tenisinin başlamas1 ve gelişimi
2- Masa tenisinde kullamlan malzemeler;Giysiler Lastik, Tahta ve Topun özellikleri ve çeşitleri
3- Temel tekniklerin tamtilmas1 ve raket kontrolu
4- Top ve raket koordinasyonunu geliştirici çalışmalar
5- Forehand düz vuruşun ögretilmesi
6- Backhand düz vuruşun ögretilmesi
7- Duz vuruşları geliştirici kombinasyon çalışmalar
8- Duz vuruşları geliştirici çok top çalışmalar metodu
9- Hareketlerin Genel Tekrarı
10- çapraz paralel düz vuruş çalışmaları
11- Düz vuruş çalışmalarına göre eğitsel oyunlar
12- Düz vuruşlarda ayak çalışmaları
13- Vuruş ve ayak hatalarının düzeltilmesi
14- Vuruş ve ayak hatalarının düzeltilmesi
15- Final sınavı
16- --
17- --
18- --
19- --
20- --

Dersin öğrenme çıktıları
1- Masa tenisi branşı ile ilgili genel bilgileri açıklar.
2- Masa tenisi branşına ilişkin yarışma kurallarını açıklar ve uygular.
3- Masa tenisi branşına ait vuruş tekniklerini uygular.
4- Masa tenisi branşına özgü temel teknikleri uygular.
5- Masa tenisi branşına özgü savunma ve hücum vuruş tekniklerini uygular
6- Masa tenisi branşı ile ilgili oyun sistemlerini antrenman ve maç ortamında uygular.
7- --
8- --
9- --
10- --

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, Fen Bilimleri ve Çevre Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik çözümlerinde kullanabilme becerisi,
2- Karmaşık mühendislik problemlerini belirleme, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi,
3- Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi,
4- Mühendislik uygulamalarında karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi,
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme,
6- Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi,
7- Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni, başladığı bir işi tamamlama ve karşılaşabileceği olası karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi,
8- Alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi,
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi, yenilikçi fikirlere açık olma bilinci,
10- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi,
11- İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilinci,
12- Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini kavrayabilme becerisi, mühendislik çözümlerinin hukuksal konusunda farkındalık,
13- Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını mühendislik problemleri ve çözüm önerileri ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirme becerisi,
14- Alanında her türlü proje geliştirebilme ve uygulama bilgi ve becerisi, sorumluluğu altında çalışanları projeye dâhil etme bilinci, meslek etkinliklerini planlama ve yönetme becerisi, girişimcilik hakkında farkındalık
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 3 18
Ödevler 4 3 12
Sunum / Seminer hazırlama 3 3 9
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 4 8
Toplam iş yükü     95
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders Notları
Yardımcı Kaynaklar Groos, U(1987) Tisch Tennis Praxis Turkiye Masa Tenisi Federasyonu Uluslararas1 Oyun Kurallan ve Musabaka Yönetmeligi

Ders ile ilgili dosyalar