Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Fizik (y.l.) > TERMODİNAMİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TERMODİNAMİK İkinci düzey FİZ 505 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA GENÇASLAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MEHMET ERTAŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Genel Fizik Araştırma Görevlileri
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Termodinamikle ilgili temel konuları işlemek
Dersin tanımı Maddeleri veya sistemleri bütün olarak sıcaklık, basınç, hacım ve bunlar arasındakı bağıntılar gibi makroskopik özelliklerin atomik yapıya girmeden incelenmesi

Dersin içeriği
1- Temel Termodinamik Kavramlar
2- Basınç, Sıcaklık, Termodinamik denge
3- Durum Denklemi
4- Termodinamiğin I. Kanunu
5- Termodinamik Nicelikler Arasında Eşitlik ve Eşitsizlik Denklemleri
6- Entropi ve Termodinamiğin II. Kanunu
7- Gibbs Serbest Enerjisi (Termodinamik Potansiyel), Helmholtz Serbest Enerjisi
8- Ara Sınav
9- Termodinamiğin Basit Sistemlere Uygulanması
10- Faz Kuralı, Faz Dengeleri
11- Faz Kuralı, Faz Dengeleri
12- Kinetik Teori
13- Moleküllerarası Kuvvetler, Faz Geçişleri
14- Moleküllerarası Kuvvetler, Faz Geçişleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Makroskobik Sistemler İçin Temel Termodinamik Kavramların Verilmesi
2- Termodinamiğin Kanunlarının Öğrenilmesi
3- Durum Denklemi Kavramının Öğrenilmesi
4- Mikroskobik Sistemler İçin Temel Terminamik Kavramların Verilmesi
5- Faz Kavramı ve Faz Dengeleri Kavramının Verilmesi
6- Faz Dengelerinin Anlaşılmas İçin Gerekli Sistem Parametrelerinin Öğrenilmesi
7- Moleküllerarası Kuvvetler ve Faz Geçişlerinin Sebep ve Sonuçlarının Anlaşılması
8- Basit Sistemlere Uygulamaların Verilmesi
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
2- Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
3- Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
4- Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
5- Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
6- Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
7- Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
8- Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
9- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
10- En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
11- Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 7 5 35
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 6 6 36
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 6 6 36
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 5 30
Ödev 7 0
Yarıyıl içi toplam   60
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders Notları
Yardımcı Kaynaklar 1. R. Kubo, Thermodynamics, North-Holland Publ. Comp., 1968. 2- Landau and Lifshitz, Statistical Physics, Pergamon Press, New York, 1982. 5- F. Köksal ve R. Köseoğlu, Isı, Thermodinamik ve İstatistik Fizik, Nobel, 2013. 3- G. N. Lewis and M. Randall, Thermodynamics, McGraw Hill, New York, 1962 (Revised: K. S. Pitzer and L. Brewer) 4- O. Alpaut, Kimyasal Termodinamik, Hacettepe Üniversitesi Yayınları/A-30, Ankara, 1990.

Ders ile ilgili dosyalar